Roam Headphones Wired On-Ear Colours (Rood, Zwart) Review

Stephane79Newbie 7 mei 2017, laatste update op 7 mei 2017, 129 views

Roam Headphones Wired On-Ear Colours (Rood, Zwart)

Degelijke hoofdtelefoon voor een zacht prijsje.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Robuustheid
  • Gewicht

Minpunten

• Wordt warm aan de oren
  • Kleur is niet echt rood, eerder roze
  • Voelt goedkoop aan

Toen ik enkele weken geleden mijn hoodtelefoon toegestuurd kreeg was ik, eerlijk gezegd, een beetje verrast: ik had me een Ferrari-rode versie voorgesteld, maar in werkelijkheid kreeg ik een roze toegestuurd.
Roam verkoopt deze als een Colours On Ear – Red, maar volgens mij zouden ze deze beter Colours On Ear – Pink noemen.
Nog een geluk dat ik twee dochters heb :-)

Verpakking:

De hoofdtelefoon komt in een kartonnen doosje zonder al te veel franjes (wat verwacht je?), maar is voldoende beschermd om het transport met de koerierdienst perfect te doorstaan.
Unboxing is dan ook een kwestie van enkele seconden.
Geen extra's in de verpakking te vinden, so why bother keeping it?

Comfort

De hoofdtelefoon voelt heel comfortabel aan, ook bij langdurige luistersessies.
Na verloop van tijd worden mijn oren wel een beetje warm, een probleem dat je bij degelijke over-ears minder hebt.
Maar al bij al een zeer aangename ervaring.

Design

Het design vind ik ok, je ziet zeer duidelijk enkele 'Beats' nuances.
Het voelt allemaal nogal wat 'plastiek' aan, maar dit is dan ook geen premium headphone (Lees: gekoppeld aan een premium prijs).

Geluidskwaliteit

De geluidskwaliteit is, mede door de geringe prijs, tot mijn eigen verbazing goed te noemen: Ik heb deze hoofdtelefoon dan ook uitbundig getest i.c.m. een Audioengine D1 dac en een Dragonfly Black dac. Als ik heel eerlijk mag zijn, prefereer ik nog steeds mijn AKG K550, maar dat is dan ook een over-ears headphones, waarmee je totaal niet op straat kan mee komen.
Maar vergis je niet, voor een on-ears is het een degelijk geluid: de bass is on the spot, mid is goed en de hoge tonen zijn ook goed te noemen. Ook op hoge volumes presteert deze hoofdtelefoon gewoon goed.

Muziekstijlen

Deze hoofdtelefoon is geschikt voor allerhande muziekstijlen, door zijn goede geluidskwaliteit komt hij tot zijn recht bij zowel rock, house music, hedendaagse muziek evenals klassieke muziek.

Voor wie is hij geschikt?

Dit is de ideale hoofdtelefoon voor trein- en busreizigers. Mede door het geringe gewicht, de relatief korte kabel (1,5m), en ook deels door de goede geluidskwaliteit die deze hoofdtelefoon toch aflevert.

Heb jij ook een Roam Headphones Wired On-Ear Colours (Rood, Zwart)?