Roam Headphones Sport Bluetooth One-Ear (Blauw, Zwart) Review

Radu_D 5 mei 2017, laatste update op 18 mei 2017, 305 views

Roam Headphones Sport Bluetooth One-Ear (Blauw, Zwart)

Voor iemand die veel van sport, muziek en films houdt zoek ik al even een goeie koptelefoon die aan al deze noden voldoet. De Roam sport Headphone doet zijn best, maar laat het op sommige vlakken toch afweten.

Pluspunten

• Design
  • Materialen van goede kwaliteit
  • Blijft goed zitten bij het sporten
  • Prijs kwaliteit
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Soms hoor je storingsignaal van verbinding
  • Toetsen aan de zijkant zijn te gevoelig
  • Spant na enige tijd aan de oren
  • Geluidskwaliteit

Ik review deze koptelefoon niet enkel vanuit het standpunt van een sporter, maar ook vanuit het standpunt van een muziek en filmfanaat. Elke avond zet ik wel een film op of luister ik naar de geweldige beats van mijn platenspeler. Natuurlijk zit ik niet elke avond stil, maar doe ik geregeld ook wat cardio : hard lopen, HIIT, joggen etc...

De ROAM sports bluetooth headphones leek mij een geweldige keuze die zeker bij het lopen, maar ook bij de andere activiteiten goed van pas zou komen.

VERPAKKING
De headphones ziten mooi verpakt in een simpele doos. Alles is mooi terug te vinden en je kan indien nodig de doos blijven gebruiken om u koptelefoon te bewaren.

Bij in de verpakking zit een usb- kabeltje voor het opladen van u koptelefoon en een 3.5 jack kabel als je u koptelefoon zonder bluetooth wilt gebruiken.

COMFORT & DESIGN

Zoals de meeste On-Ear headphones kunnen ze na verloop van tijd een beetje vervelend aanvoelen. Helaas is de ROAM headphone hier geen uitzondering. Hoewel het bij het lopen niet stoorde, begon dit bij langdurig films toch pijn te doen. De koptelefoon past dan weer wel goed op het hoofd en is naar wens aan te passen. De bouw is van goede kwaliteit en heeft een sportieve look.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1D6IFQ24SzINi22.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1D6IFQ1q7hJXdoV.jpeg

GELUIDSKWALITEIT

Hier heb ik een dubbel gevoel bij. De geluidskwaliteit is zeker niet slecht, maar er heerste geregeld wat geruis van de bluetooth verbinding wat toch vervelend kan zijn. Het produceert een neutraal geluid met niet al te veel bas, maar net hierdoor mist het geluid wat finesse bij een goede film of muziekplaat. Bij het lopen weren ze in redelijke mate het omgevingsgeluid waardoor je goed kan genieten van u eigen muziek.

FUNCTIONALITEITEN

De volumeknop is gepositioneerd aan het rechteroor. Dit zijn twee touch-toetsen + en - en een drukknop die mooi centraal weggewerkt is. Met de touch-toetsen kan je het muziekvolume bepalen of het liedje skippen. Het enige nadeel is dat deze veel te gevoelig zijn. Als je je koptelefoon wilt verzetten, is het bijna onvermijdelijk dat je deze toetsen aanraakt. Deze maken ook geluid bij elke aanraking wat soms een beetje op de zenuwen werkt. De drukknop werkt dan weer zoals het moet. Je kan de muziek op pauze te zetten of de gsm opnemen bij een oproep.

De verbinding met bluetooth gaat redelijk vlot. Je drukt een paar seconden op de drukknop en hij zoekt dan naar andere toestellen in je omgeving. Ik heb hem getest op mijn laptop, samsung tablet en samsung galaxy s6 edge. Dit ging bij alle drie zonder problemen. Indien de batterij van de koptelefoon leeg is kan je gewoon verder luisteren door gebruik te maken van de kabel met 3.5 jack.

CONCLUSIE

Al bij al toch tevreden. Hoewel de Roam koptelefoon op vlak van geluidskwaliteit niet geweldig is, ben ik zeker ook niet teleurgesteld. Hij is gemakkelijk in gebruik en blijft goed zitten bij het sporten. Prijs kwaliteit zit hier zeker goed. Voor een prijs van 69.99 euro leunt hij toch dichter aan bij de meer goedkopere koptelefoons met bluetooth ondersteuning. Ben je iemand die veel sport, die genoegen neemt met gewone geluidskwaliteit en niet al te veel wil betalen voor een toffe koptelefoon dan is deze ROAM SPORT misschien wel iets voor u!

Heb jij ook een Roam Headphones Sport Bluetooth One-Ear (Blauw, Zwart)?

In je review benoem je als pluspunt de prijs-kwaliteit verhouding, maar nergens in je review staat de daadwerkelijke prijs. Zou je die kunnen toevoegen?