Roam Headphones Sport Bluetooth One-Ear (Groen, Zwart) Review

McHayesNewbie 5 mei 2017, 62 views

Roam Headphones Sport Bluetooth One-Ear (Groen, Zwart)

Als fervent sporter al lang op zoek naar een goeie draadloze hoofdtelefoon. De in-ears (met draad) gaan meestal niet lang mee. Daarom even testen of deze sport headphones wat meer aan de verwachtingen voldoen. Conclusie: ja en ook wel een beetje neen.

Pluspunten

• design
  • kwaliteitsvolle materialen
  • neutraal geluid

Minpunten

• geluid mist soms wat detail en dynanmisme
  • spant op de oren
  • toetsen op de oorshelp net iets té gevoelig

Ik sport veel, zo'n 5 dagen per week. Meestal met muziek. Altijd met in-ear hoofdtelefoon. Nu sleep ik die dingen overal mee. In m'n rugzak, in m'n achterzak,... en bijgevolg gaan die zelden langer dan 2-3 maanden mee. Bijgevolg koop ik exemplaren van een paar euro. Ik was heel benieuwd wat deze bluettoth sport headphones te bieden hadden.

VERPAKKING
De headphones komen in een vrij basic doos. Wat mij betreft helemaal geen probleem. Die doos vliegt toch snel de papierbak in.

COMFORT
Dit zijn On-Ear headphones. Bij zowat alle dergelijke modellen bestaat het gevaar dat ze je oren wat platdrukken. Als (sport)brildrager duwen ze dan ook snel op de poten van de bril en dat kan na een tijdje pijn doen. Deze ROAM headphones zijn helaas geen uitzondering. Ze duwen zelfs redelijk hard op je oor. Ik heb snel de metalen beugel wat geplooid.
Tijdens het hardlopen merk ik wel dat de hoofdtelefoon wat weegt. In vergelijking met in-ear helemaal natuurlijk. Het stoort niet, maar is even aanpassen. Op de fiets kan ik deze niet gebruiken wegens een fietshelm. Thuis op de crosstrainer kijk ik meestal een film en daarvoor is deze ideaal!

DESIGN
Ziet er gewoon goe duit. Kwaliteitsvolle materialen zijn gebruikt. Al vraag ik me wel af hoe hij er zal uitzien na 1 jaar gebruik (en zweet!). Ik heb een 'kale knikker' dus de hoofdband zit rechtstreeks op m'n huid en zuigt zweet op...

GELUIDSNIVEAU
Goed. Het is aan de gebruiker om het volume te beperken, niet aan de fabrikant ;-)

GELUIDSKWALITEIT
Hier weinig reden tot klagen. Een redelijk neutraal geluid. Geen gebooste bas gelukkig. Die kan je altijd via EQ meer benadrukken. Misschien mist het geluid wat dynamiek. Maar aangezien dit een sport headphone is, zullen de meeste afgespeelde nummers in mp3 formaat zijn .
Ik heb hem ook al regelmatig gewoon thuis in de zetel gebruikt en daar mis je soms wat finesse bij subtielere muziek. Maar voor het doel waarvan de headphone bedoeld is, is de kwaliteit ok.

FUNCTIONALITEITEN
Op de rechter schelp zet je de headphone aan en kan je terug of doorspoelen. Op zich handig tijdens het sporten dat je door middel van een aanraking (je moet eigenlijk amper duwen) kan skippen. Ik heb wel gemerkt dat je dikwijls per ongeluk duwt als je de schelp even wil verzetten.

Het verbinden via Bluetooth gaat behoorlijk vlot. Geen problemen hier. Het aan en uitzettenlukt soms niet meteen. Dan moet je even wat langer duwen.

Er zit ook een kabel bij de headphones die je kan aansluiten.

GESCHIKT VOOR?
Ik heb een behoorlijk groot hoofd. Op iemand met een klein hoofd lijkt deze headphone me wat groot uitzien.

EINDCONCLUSIE
Twijfel tussen 3 of 4 sterren maar toch voor vier gekozen omwille van de relatief lage prijs. Grootste nadeel was voor mij toch het pijnlijk duwen op de oren. Als brildrager is dit niet fijn.

Heb jij ook een Roam Headphones Sport Bluetooth One-Ear (Groen, Zwart)?