Roam Headphones Wired On-Ear Colours (Groen, Zwart) Review

2speed4you 5 mei 2017, laatste update op 7 mei 2017, 55 views

Roam Headphones Wired On-Ear Colours (Groen, Zwart)

Leuke koptelefoon met goede geluidskwaliteit, dewelke goed op het hoofd blijft zitten.

Pluspunten

• Robuust
  • prijs
  • Blijft goed op het hoofd zitten

Minpunten

• Oogt goedkoop wanneer je hem vastneemt
  • Kabel van de 3,5 jack lijkt me fragiel
  • Bij training worden de oorkussentjes nat van het zweet

Voorwoord:

Hallo iedereen onlangs ontving ik van Ibood mij koptelefoon om deze aan een review te onderwerpen. Wat me meteen opviel was de leuke verpakking. Ze oogt wel strak, ondanks de goedkope prijs is hier niks op aan te merken. De koptelefoon zit er gewoon in, niks extra al moet gezegd worden dat dit niet nodig is omdat hij perfect word omsloten door de doos. Al is het de inhoud die alles moet gaan maken.

Comfort & Design:

Wanneer ik de koptelefoon uitpak is het eerste wat mij opvalt. "Jezus wat voel jij goedkoop aan" Het is zo erg dat ik hem bijna niet meer zou willen testen en me een beetje bedrogen voel. Wat eigenlijk heel jammer is ...
Het voelt alsof hij gewoon even snel samen gestoken is met de goedkoopste materialen die men kon vinden, al zal dit wel voor een stuk kloppen gezien de prijs, heel motiverend is het niet. Ondanks dit ziet hij er wel goed afgewerkt uit.
De stof die op oorkussens zit oogt proper en goed afgewerkt, ze zijn heel zacht, het enige nadeel is dat ze nat worden bij het trainen door het zweet...
De koptelefoon zelfs is verstelbaar qua oor hoogte waardoor je hem perfect kan afstellen voor je oren, daarnaast sluit hij goed aan op het hoofd, drukt zeker niet te hard maar toch blijft hij perfect in positie zitten.
De kabel van de 3.5 jack oogt wel goedkoop, al vermoed ik dat dit wel vaker probleempunten zijn. Deze kabel had men gerust in stof mogen uitvoering zoals je dat soms bij smartphones ziet.

Geluidskwaliteit & verschillende muziekstijlen:

De muziekgenres die ik geluisterd heb tot nu toe zijn klassieke muziek, hardstyle, hardcore en dance muziek. Vanaf dat ik de koptelefoon over men oren had was ik heel aangenaam verrast door geluidskwaliteit. Gezien de prijs ben ik hier zeer zeer tevreden over want hiervoor koop je hem uiteindelijk. Klassieke muziek voelde echt als klassiek aan en ook bij de jumpmuziek vond ik de bassen mooi doorkomen.
Voor mij scoort de telefoon goed in het volledig frequentiebereik, voor deze prijscategorie. Wat in het voordeel speelt is dat de kussentjes goed aansluiten op de oren en het achtergrondgeluid word voor een groot stuk goed weggefilterd.

Functionaliteiten:

De enige functionaliteit die ik kan bedenken is dat je de oorschelpen van positie kan veranderen, verder is er niks speciaal aan de koptelefoon.

Voor wie is hij geschikt?
Voor mensen die op zoek zijn naar een budget koptelefoon die toch een beetje geluidskwaliteit nemen zou ik deze verkiezen. Ondanks de prijs zou ik dan misschien richting de jeugd kijken, alhoewel deze geen eye catcher is. Design word sowieso duurder geprijsd. Af en toe een val zal hij zeker overleven met zijn bouwkwaliteit.

Slotwoord:
Wil je een koptelefoon met een goed geluid en ben je van plan om hem af en toe eens te laten vallen. Val je niet voor flashy en opvallende designs en is het geen probleem dat er een kabeltje aanhangt, dan is deze zeker iets voor jou !

Voor mij een algemene 7/10

Ps: 1 van de foto's staat op zijn hoofd, ik heb deze foto al 2 maal opnieuw geŁpload en juist gezet van positie. Doch draait tweakers hem steeds om...

Heb jij ook een Roam Headphones Wired On-Ear Colours (Groen, Zwart)?