Razer BlackWidow X Chroma (US)

Specificaties Bedraad Qwerty met Razer Green switches - Bekijk alle specificaties

Razer BlackWidow X Chroma (US) Review

yacha 4 mei 2017, laatste update op 4 mei 2017, 217 views

Razer BlackWidow X Chroma (US)

Ik was al in het bezit van een Razer Deathadder muis, maar vond het Balckwidow toetsenboord aanvankelijk te duur, maar heb er uiteindelijk een gekregen van Utomik voor gedane tests.

Pluspunten

• stevigheid
  • kwaliteit
  • Macro keys
  • Chroma RGB verlichting
  • 16.8 miljoen kleuren

Minpunten

• prijs
  • verplichte registratie softeware
  • erg gevoelig voor vuil

Het eerste wat me meteen irriteerde is de software welke zich meteen in Windows nestelt en elke x automatisch opstart. Gelukkig is mogelijk het 1 maal te installeren, toetsenboord en muis configureren en daarna kan de software gede-installeerd worden, settings blijven behouden.
Het is even wennen aan het mechanische toetsenboard welke redelijk luid is maar wel solide! Het is een mooi zwaar toetsenboard welke niet zal verschuiven tijdens intensief gamen maar dan nog is het genoeg om de prijs te verantwoorden?... Ja het staat alleen al erg strak als je toetsenbord en muis in een zachte tint de zelfde kleur licht geven en Razer producten zijn kwalitatief gewoon een goed.

Een groot nadeel de toetsen zijn erg gevoelig voor vette vingers, en na een week intensief gebruik is het makkelijk raden welke wachtwoorden de gebruiker heeft, dus tip af en toe een desinfecterend doekje er overheen is geen overbodige luxe!

Als de prijs lager zou zijn zou mijn eindoordeel uitstekend zijn maar ik hou het vooralsnog op goed

Heb jij ook een Razer BlackWidow X Chroma (US)?