Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Jabra Evolve 65 MS Stereo (Zwart) Review

robertwebbe 3 mei 2017, laatste update op 3 mei 2017, 282 views

Jabra Evolve 65 MS Stereo (Zwart)

Zeer prettige headset voor VoIP telefonie, mobiele telefonie en muziek luisteren.

Pluspunten

• Zit heel prettig, ook na een paar uur
  • Zeer lange gebruiksduur op 1 accu
  • Uitstekende verstaanbaarheid bij telefoon (beide zijdes)
  • Makkelijk up te daten
  • Handige Windows plugin

Minpunten

• Iets kwetsbaar als je hem vaak transporteert

Ik heb deze headset inmiddels een jaar in gebruik. In het begin viel de geluidskwaliteit me nogal tegen, vooral als ik via mobiel belde. Sinds de 2.0 update van een paar maanden is dat verholpen en klinkt het uitstekend.

De headset ondersteund multi-paring, dat wil zeggen dat je met 2 apparaten gelijktijdig verbonden bent. Ik gebruik hem dagelijks in combinatie met mijn laptop en mijn iPhone. Als ik op 1 van beide apparaten gebeld word, druk ik op de knop op de zijkant en kan ik het gesprek voeren. Ik krijg regelmatig de opmerking dat ik zo helder en duidelijk verstaanbaar ben. Vooral bij gesprekken met bijvoorbeeld India is dat erg fijn.

Daarnaast gebruik ik deze headset ook graag in de auto. Ondanks dat er een bluetooth handsfreekit in mijn auto zit, telefoneert het veel ontspannender met een headset op. Ik versta alles perfect en ik kan ook gewoon natuurlijk praten. Ook al draai ik met mijn hoofd, ik blijf ten alle tijden goed verstaanbaar.

De headset is Microsoft Skype certified. Hierdoor hoef je niets te installeren, dongle erin en hij wordt direct herkend. Toch raad ik iedereen aan om de plugin te installeren, er zitten nog allerlei extra instellingen voor de headset in dat menu. Ook zit er een optie die checkt of er nieuwe software releases beschikbaar zijn. Als die er zijn kun je via deze tool deze ook direct installeren.

Qua bereik kan ik zeggen dat dit prima is. Meestal loop ik toch niet meer dan 10 meter van mijn laptop af. Alleen als je in de buurt bent van een magnetron of WiFi router dan wordt het bereik belemmert omdat dit allemaal van dezelfde 2.4 GHz frequentie gebruik maakt.

Gebruikers met een Apple MacBook kunnen beter niet de dongle gebruiken. De standaard aanwezige bluetooth stack is al geweldig genoeg om hem direct te verbinden. Mocht je ook een Apple TV hebben, daar kun je hem ook op aanmelden.

De headset is wel 1x stuk gegaan na een paar maanden. Aan beide kanten zit een schuifsysteem om de oorkussens op de juiste hoogte in te kunnen stellen. Doordat ik de headset iedere dag meeneem in een rugzak was dat blijkbaar toch iets te kwetsbaar. Ik heb de headset terug gestuurd naar de leverancier en enkele dagen later ontving ik een nieuwe. Tegenwoordig vervoer ik hem in de meegeleverde hoes met het stukje schuim ertussen en schuif ik hem voorzichtig in en uit. Volgens mij kan hij dit jaren verdragen.

Heb jij ook een Jabra Evolve 65 MS Stereo (Zwart)?