Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US) Review

JasperA 3 mei 2017, 266 views

Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US)

Fijn toetsenbord! De Romger-G switchen typen erg fijn en zijn niet te luid.

Pluspunten

• Romer-G switches
  • kleuren
  • media control

Minpunten

• Media keys kleuren niet mee
  • polssteun
  • arx

Ik heb een aantal jaar de Logitech g510s gehad maar er begonnen een paar G toetsen vast te zitten en het licht wat het toetsenbord gaf was toch te weinig, daarom mijn overstap naar een ander toetsenbord.

De logitech g910 is een mooi apparaat, de felle kleuren komen mooi door de toetsen heen en zijn ook goed fel overdag.
De toetsen tikken lekker weg! Ik was bang dat mechanisch veel herrie zou maken maar vind het goed mee vallen. Uiteraard heb ik eerst gekeken en zoveel mogelijk youtube filmpjes gekeken over hoe het zou klinken, ik wou dus wel mechanisch maar het mocht niet teveel herrie maken (computer staat in de woonkamer).
Vergeleken met de g510s is het toetsenbord ook wat kleiner, maar om te gamen perfect, de 18G toetsen zijn leuk maar zoveel heb ik er toch nooit gebruikt.

Arx is een leuke gimmick maar eigenlijk heb je er niet zo heel veel aan. Je kan de app downloaden op je telefoon of tablet en die kan je in de dock zetten, maar er zit geen usb aansluiting op het toetsenbord om hem op te laden helaas, een gemiste kans. Ook vind ik het uitschuif systeem best gammel.

Het is misschien logisch maar Arx connect via de wifi op je telefoon met de software op je pc, ik was in eerste instantie bang dat ik ook op de pc wifi zou moeten hebben maar dit is dus niet het geval.

De polssteun vind ik zelf ook niet echt ideaal, net te klein. Ik ben zelf de g510s gewend met een vrij grote polssteun dus dit word wennen, ik denk dat ik er een extra universele steun bij koop.
Ook als je de steun er af haalt hou je een rare 'frame' over.

De software is goed duidelijk en je kan elke key een verschillende kleur geven, ook zijn er een aantal kleuren combinaties die je kan aanvinken in de logitech software. Bij sommige games gaat de toetsenbord automatisch in de verlichting mee.(dit kan je ook uitzetten)

Over het algemeen ben ik best tevreden over het toetsenbord, maar er zijn wel wat minpunten waar ik overigens wel mee kan leven.

Ik heb op eerste foto mijn shield k1 tablet gebruikt voor de arx app.

Heb jij ook een Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US)?

Mooie review.

Ik zit er zelf ook aan te denken om dit toetsenbord te kopen. Ben je nog steeds tevreden?
Andere reviewers hebben het over keycaps die snel stuk gaan en toetsen die niet meer werken na een paar weken.
Ik heb hem nog steeds en zeer tevreden! Gebruik hem voor de standaard dingen en ook best wat gamen nog.
Het enige wat ik toch altijd een nadeel vind zijn de pootjes onder een toetsenbord, die zijn vind ik altijd wel vrij zwakjes. Maar dat is voor zover ik weet bijna bij elk toetsenbord.
De toetsen werken nog fijn, Arx is leuk maar gebruik dat inmiddels ook niet meer.

Ik typ er dus nog vrolijk op los :)
Bedankt voor je antwoord:)

Ik ga binnenkort maar weer eens kijken in de winkel, of de switches mij bevallen.
Ik vind ze in ieder geval lekker tikken, wou niet te luid omdat de computer en alles bij mij in de woonkamer staat.

Veel succes :)