Soundmagic E10 (Rood, Zwart) Review

oef! 1 mei 2017, 570 views

Soundmagic E10 (Rood, Zwart)

Dit model gaat al een aantal jaren mee en als je ze hoort snap je waarom. Goed geluid voor een goede prijs.

Pluspunten

• Mooi, vol geluid
  • Uitgebreide accesoireset
  • Weinig last van kabelgeluid

Minpunten

• Kabeltjes lijken wat dun

Betreft: SoundMAGIC E10C-BKRD, getest met een Samsung Galaxy S8. Deze versie heeft een ingebouwde microfoon voor telefoongesprekken. Gekocht bij Amazon EU S.a.r.L.

Hoe en waarom?
Het blind aankopen van hoofdtelefoons via het internet zal altijd een lastige zaak blijven omdat je van tevoren niet weet hoe de headset in kwestie klinkt.

Deze IEMs zijn dan ook aangeschaft op basis van recenties op What HiFi en headfi.org en tonen alweer aan dat headphones van Chinese makelij zeer goed geluid bieden voor het bedrag dat ervoor gevraagd wordt.

Package
De verpakking bevat een aantal accesoires: een splitter, een verlengplugje, extra opzetrubbertjes en een houdertje voor de hoofdtelefoon zelf. Op de verpakking is een kraskaart aanwezig die een code bevat waarmee je kan controleren of je een echt product of een namaakproduct hebt gekregen. Een adapter naar een "dikke" hoofdtelefoon aansluiting mist.

Geluid
Het geluid dan. Zonder dat de headset "ingespeeld" is kan ik zeggen dat het geluid als "vet" en ruimtelijk te beschouwen is en bas, hoewel niet storend, goed vertegenwoordigd is. Het mid is ook redelijk geprononceerd. Hoge tonen sneeuwen hier niet bij onder.

Deze headset is gekocht als een vervanger van de (zeer goede) Xiaomi In-ear Hybrid Earphones Pro waarmee ik in korte tijd twee keer te maken heb gehad met een kabelbreuk. De Xiaomi headset klinkt wat klinischer (zonder op bas in te leveren) en ik kan me voorstellen dat sommige mensen hier een voorkeur voor hebben. Voor de huis-tuin-en-keukenluisteraar is dit overigens absoluut niet relevant.

Al met al is het geluid goed afgerond maar heb ik het gevoel dat het enigszins (prettig) ingekleurd wordt.

Heb jij ook een Soundmagic E10 (Rood, Zwart)?