Specificaties 17,3" (1600x900), 250GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Compaq Presario CQ71-210ED (NR555EA) Review

asterix1962Newbie 11 december 2009, 1.510 views

HP Compaq Presario CQ71-210ED (NR555EA)

Pluspunten

• Complete laptop voor een mooie prijs.

Minpunten

• Geen actuele drivers.

Omdat ik hobbymatig veel met pc's en laptops werk, kreeg ik via kennissen deze laptop in handen om eens te kijken naar overtollige software en gelijk eens te kijken waarom de internetverbinding regelmatig weg viel.

Na het e.e.a. verwijderd te hebben en diverse malen opnieuw opstarten wilde de laptop niet meer doorstarten. Ik kreeg een BSOD (blue screen) met een foutmelding die ik snel moest lezen. Het had te maken met ndis.sys. Hij wilde nog wel starten in veilige modus, maar niet in veilige modus met netwerkondersteuning. Hierna was het probleem bij mij al snel duidelijk. De (draadloze) netwerkadapter was de oorzaak. En inderdaad, na het installeren van de nieuwe drivers voor zowel de vaste netwerkadapter als de WiFi adapter was het probleem opgelost. Hierna viel ook de verbinding niet meer weg.

Standaard staat er windows 7 (64 bits) op met een WiFi driver van mei 2009. De nieuwe driver is van 30-09-2009. Het betreft hier de altheros WiFi adapter.

Ik zou dus adviseren voor de kopers om deze driver als eerste te updaten voordat je verder gaat met deze laptop.

Verder ben ik altijd wel te spreken over Compaq/HP laptops, zo ook over deze.

Heb jij ook een HP Compaq Presario CQ71-210ED (NR555EA)?

Prestaties? Accuduur? Scherm kwaliteit? Beetje magertjes dit (en dan wil ik niet elitair overkomen) maar dit voegt imho niets toe....
Dit is absoluut geen review. Ik kan me inbeelden dat niet iedereen tijd noch talent heeft om een nette review te maken, maar dit is echt te triest voor woorden, hoor. :( Zelfs op 'Kieskeurig.nl' zou deze tekst uit de toon vallen.