Specificaties 280mm diameter - Bekijk alle specificaties

Corsair Hydro H115i Review

NotLikeTheOther 26 april 2017, laatste update op 28 april 2017, 423 views

Corsair Hydro H115i

Leuk voor de fans van Corsair en de looks, minder als je echt waar voor je geld wil.

Pluspunten

• Looks
  • Montage

Minpunten

• Luidruchtig, minimale toerental ligt hoog.
  • Slangen
  • Domme design foutjes van Corsair.
  • Pomp op standje performance is gelijk aan standje herrie.

Geluidsproductie (min) Score: 1
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 5
Begrijp me niet verkeerd, het ziet er gelikt uit, dat staat als een paal boven water. Maar oh wat een kleine dingetjes die zoveel beter hadden gekund.

Gebruikte hardware staat onderaan de review :)

Als eerste een stukje achtergrond, dan snap je het verhaal een stuk beter. Recent is mijn Be Quiet! Silent Loop 280 kapot gegaan, een bekend kwaaltje van AIO's helaas (pomp). Na wat gereutel en gesputter gaf dit ding dan eindelijk de geest, tijd voor een vervanger.

Als eerste heb ik een NZXT Kraken X62 geprobeerd omdat het een zeer nieuwe koeler was (1,5 maand oud). Helaas was dat koude kermis numero uno aangezien de software van NZXT nogal wat te wensen over laat, net zoals de geluidsproductie. Uiteraard teruggestuurd en wat anders geprobeerd, de H115i...

Laten we beginnen met de montage, dit gedeelte riep redelijk wat vraagtekens op.
Eerste wat me opviel was dat de mini-USB connector die je moet gebruiken voor Corsair Link praktisch gezien verkeerd om zat. Nu loopt dit zeer storende kabeltje vol in het zicht over mijn moederbord, langs m'n GPU naar beneden. Slordig. Halve slag draaien van de aansluiting (en 10cm langere kabel) en dan had hij gewoon simpelweg langs de RAM sloten naar buiten gekund. Dit geld niet alleen voor mijn case en mobo.

Het tweede wat me heel erg stoorde waren de slangen. Mijn arme 400c heeft een flinke bobbel in z'n side panel zitten, maakt niet uit wat ik doe. Als ik het blok zou draaien dan past het niet, draai ik de pomp dan zit ik tegen heat-sinks aan. Dat laatste ga je overigens bij ieder modern moederbord hebben dat duurder is dan 100.

Derde ding waar ik heel erg mee zit zijn de standaard fans. Die dingen draaien idle al op 900 mother flipping toeren! Betekent simpelweg dat het ding in rust goed hoorbaar is en tijdens load nog veel erger, slordig voor dat geld. Al hoef je je uiteraard geen zorgen te maken over de koelprestaties, dat is de keerzijde.

De software daarentegen werkt dan weer wel erg goed. Veel opties en toch lekker overzichtelijk, je kan zien dat hier al de nodige jaren aan werk inzitten, top!

Ja de conclusie... Ben ik blij? Nee. Voor dit geld kan het beter en dat heeft Be Quiet! voor mij persoonlijk bewezen met zijn Silent Loop 280.

PS; Voor de oplettende onder ons, ja die videokaart was van oorsprong wit met blauw ;)

UPDATE: Net getest met Pure Wings 2 (PWM) van Be Quiet! En de koelprestaties zijn hetzelfde, hier komt de verassing: De geluidsproductie is gi-gan-tisch gedaald. Doe jezelf een plezier en koop andere fans bij deze koeler.

Heb jij ook een Corsair Hydro H115i?