Palo Alto PA-670 (Black/Silver) Review

gerritvdberg 21 maart 2008, 619 views

Palo Alto PA-670 (Black/Silver)

Pluspunten

• Solide afwerking
  • Ruimte voor 6 harde schijven
  • Duimschroeven en geleiderails

Minpunten

• Aparte bracket noodzakelijk voor fan voorin de kast
  • Fanbay is niet compatibel met geleiderails
  • Aan/uit-knop doet enigszins fragiel aan

Algemeen
Omdat ik bij aanschaf van een tweedehands pc een oud type Aopen kast (HX45) kreeg met weinig mogelijkheden, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe kast. Bij het plaatselijke (en inmiddels failliete) HCS Automatisering in Heerenveen hadden ze dit model te koop staan en waren ze daar goed over te spreken. En ik kan met recht zeggen dat ze gelijk hadden.

Bouwkwaliteit en afwerking
Voor een full-atx miditower met een dergelijk prijskaartje is de afwerking prima in orde. De kast in z'n geheel voelt solide aan en is behoorlijk zwaar. Hierdoor is hij minder geschikt om mee te nemen naar lanparty's, maar dat is niet onoverkomelijk. Voorts zitten er geen scherpe hoeken aan, doet de aan/uit-knop een tikkeltje fragiel aan en dempt de kast niet veel geluid.

Aan de voorkant zitten 2 usb-aansluitingen, een microfoon- en een koptelefoonaansluiting en een uitsparing voor een firewire-aansluiting.

inbouwmogelijkheden en installatiegemak
De inbouw van harde schijven (6 max.) is gemakkelijk (weinig schroefwerk) en de cd-rom spelers (max. 4, indien geen gebruik wordt gemaakt van de diskettedrive) kunnen via rails vastgezet worden. Nadeel aan die rails is wel dat ze niet berekend zijn op een kleine fanbay, die hangt er nu een beetje los bij.

Koelingsmogelijkheden
De koelingsmogelijkheden zijn redelijk. Achterin kan een 80mm fan worden geplaatst, of na plaatsing van een optionele bracket een 92mm fan worden geplaatst. Voor kan dit alleen mèt een bracket. Althans, officieel... Ik heb nu voorin een 80mm fan op provisorische wijze (lees: tie-rib) vastgemaakt, en achterin zit ook een 80mm fan. De doorstroming is naar mijn idee prima in orde.

Vormgeving
Vormgeving is een kwestie van smaak, ik vind 'm er in ieder geval netjes uit zien.

Toen ik de kast eind december 2004 kocht kostte deze 45,- (excl. voeding). Voor een product uit deze prijsklasse, waarin bijvoorbeeld ook Sweex opereert (no offense), ben ik dik tevreden.

Geplaatst: 10 november 2005
Update: 21 maart 2008 (review van nieuwe lay-out voorzien en plaatjes toegevoegd)

Heb jij ook een Palo Alto PA-670 (Black/Silver)?