Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart Review

DewiasNewbie 25 april 2017, 399 views

Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart

Prachtig beeld en foto's, helder en scherp. Materiaal is veel verbeterd. Is robuuster en ligt daardoor beter in de hand. Een groot minpunt is dat er een andere oplader in moet. De telefoon laadt supersnel op. Batterijduur is goed. Snelheid, software en gps zijn matig.

Pluspunten

• Helder beeldscherm
  • Goede camera
  • Laadt snel op

Minpunten

• Matige software
  • Andere oplader dan standaard
  • Slechte gps

Voor het eerst sinds de komst van de smartphones heb ik een Samsung. Mijn eerste indrukken zijn wisselend. Wat ik heel fijn vind aan de Samsung A5, is het spatheldere beeldscherm. Wat een prachtig beeld! Ook de foto's die je ermee kan maken zijn superscherp. Scherper en helderder dan ik tot nu toe op een smartphone heb gezien. Leuk dat dit ook geldt voor de frontcam, al gebruik ik die weinig, want ik ben niet zo van de selfies :) Wat ook top is, is dat het materiaal veel verbeterd is tov eerdere modellen (mijn partner heeft altijd Samsung, dus heb goed vergelijk). Hij is wat zwaarder, robuuster en ligt daardoor beter in de hand. Wat mij betreft is de telefoon echter niet bruikbaar zonder case. Hij is namelijk heel erg glad. Ik heb er dus meteen een hoesje en een screenprotector bijgekocht. Daar hebben we gelijk ook een minpunt te pakken: het scherm is afgerond aan de zijkanten en daardoor is een screenprotector niet mogelijk tot de randen. Een ander en heel groot minpunt vind ik dat er een andere oplader in moet dan de huidige standaard (micro-usb). De telefoon laadt gelukkig wel supersnel op, dat compenseert een klein beetje. De batterijduur is vrij goed. Ongeveer anderhalve dag bij redelijk intensief gebruik. Alleen de laatste 15% is heel snel weg, dus laadt hem op tijd op. Verder is de telefoon wat minder snel dat ik gewend ben. Ook zijn er nog diverse softwaretechnische zaken die in mijn beleving beter kunnen, maar dat wordt te detaillistisch voor hier. Al met al is mijn conclusie wel dat voor dit geld, een middenmoter, het een prima telefoon is waar ik ongetwijfeld een paar jaar plezier van ga hebben.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart?

Over de andere USB standaard, dat is USB-C. Die is draaibaar dus nooit verkeerdom. Je kan het ook als een pluspunt zien, hoewel je natuurlijk wel een stapel micro-usb kabels hebt liggen die natuurlijk waardeloos geworden zijn.
Precies dat laatste ;)