Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Goud

Specificaties 9,7" • 2048x1536 • 32GB • iOS 12 - Bekijk alle specificaties

Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Goud Review

henkjansen92 24 april 2017, laatste update op 25 april 2017, 2.875 views

Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Goud

Perfecte iPad voor een relatief lage prijs, je krijgt veel waar voor je geld. Wel is de iPad wat aan de zware en dikke kant, maar voor zo'n prijs mag je eigenlijk niet echt klagen.

Pluspunten

• Snel
  • Feel-good uitstraling (Zeker in het Goud)
  • Niet duur voor deze performance

Minpunten

• Relatief dik
  • Een beetje zwaar

Aanleiding:
Omdat mijn toenmalige iPad air - 16 GB Wit steeds wat trager werd, en hij (softwarematige) problemen begon te vertonen had ik weinig zin in een reset. Alles opnieuw instellen met de hoop dat je een íets snellere iPad eraan overhoudt.

Hiernaast had ik nog een iPad Mini (eerste generatie) liggen van mijn werk, op een dag bedacht ik; ik verkoop ze beide en gun mezelf een iPad (2017) 32GB Goud.

Zo gezegd, zo gedaan.

Doel:
De iPad gebruik ik al jaren als apparaat om snel even e.e.a. op te zoeken: Even een mailtje, adres, of het weer bekijken, je kent het wel. In de loop van de jaren komen er steeds meer Apps op het apparaat en voor je het weet zit je hele computer erin. Resultaat is dan dat je vaste PC zo'n een keer in de maand ontwaakt uit het stof en zijn trouwe dienst mag bewijzen.

De iPad neem ik regelmatig mee naar vergaderingen voor notities. Daarnaast is het erg handig (met 50 GB iCloud opslag) dat je overal je Foto's bij je hebt. Met alle Cloud toepassingen die er tegenwoordig zijn heb je letterlijk de wereld in je tablet.

Hiernaast gebruik ik Youtube veelvuldig, dit is ideaal als je thuis bent en even wilt bekijken hoe iets exact werkt. Zo ook gebruikt m'n vrouw hem voor het koken.

Hardware:
Qua hardware ziet het er super gelikt uit. Zeker in de kleur goud is het een product waarbij je je vingers aflikt. Wat direct opvalt is het mooie gouden rondje om de Home-Button. Hierin zit ook Touch-ID waarmee je de iPad kunt ontgrendelen. Touch-ID werkt heel stabiel en bevalt me erg goed. Daarnaast is de switch verdwenen aan de zijkant (boven de volumeknop) zoals we hem kenden bij de eerdere iPads. Deze switch gebruikte ik altijd voor het vastzetten van Portrait / Landscape mode, dat moet nu via de software worden vastgezet. Dat is niet erg, gewoon een kwestie van wennen.

De iPad voelt erg solide aan, maar is wel ietwat aan de zware kant, zeker in vergelijking met een iPad Air, als hardwerken de ICT-er vind ik het soms erg lekker om liggend een filmpje te bekijken. Met deze iPad merk ik sneller dat m'n armen moe worden door het gewicht. Het is geen domper, maar het hoort gewoon bij deze prijs.

App's:
Ik heb erg veel plezier van de Word / Excel App, deze worden vanuit OneDrive voor bedrijven aangeroepen zodat je je Office documenten eenvoudig kunt bewerken. Dit werkt erg goed.

Daarnaast is Youtube een geschikte App die goed en stabiel zijn werk doet.

Hiernaast maak ik gebruik van de reguliere iPad-Apps zoals: Mail en Safari.

Naast Safari gebruik ik ook Google Chrome waarmee ik eenvoudig mijn bladwijzers kan synchroniseren met mijn werk laptop (Windows). Zonder Chrome is het iets moeilijker om de iPad privé wel eens te gebruiken om zakelijk even iets te checken.

De nieuwe iPad 2017 is een perfect apparaat, doet wat het belooft. Zeker een aanrader maar hij mag van mij wel een beetje afvallen (dik en zwaar), daar heb ik uiteraard dan ook wat extra eurotjes voor over.

Heb jij ook een Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Goud?

Meer advertenties