Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Goud Review

henkjansen92 24 april 2017, laatste update op 25 april 2017, 2.432 views

Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Goud

Perfecte iPad voor een relatief lage prijs, je krijgt veel waar voor je geld. Wel is de iPad wat aan de zware en dikke kant, maar voor zo'n prijs mag je eigenlijk niet echt klagen.

Pluspunten

• Snel
  • Feel-good uitstraling (Zeker in het Goud)
  • Niet duur voor deze performance

Minpunten

• Relatief dik
  • Een beetje zwaar

Aanleiding:
Omdat mijn toenmalige iPad air - 16 GB Wit steeds wat trager werd, en hij (softwarematige) problemen begon te vertonen had ik weinig zin in een reset. Alles opnieuw instellen met de hoop dat je een íets snellere iPad eraan overhoudt.

Hiernaast had ik nog een iPad Mini (eerste generatie) liggen van mijn werk, op een dag bedacht ik; ik verkoop ze beide en gun mezelf een iPad (2017) 32GB Goud.

Zo gezegd, zo gedaan.

Doel:
De iPad gebruik ik al jaren als apparaat om snel even e.e.a. op te zoeken: Even een mailtje, adres, of het weer bekijken, je kent het wel. In de loop van de jaren komen er steeds meer Apps op het apparaat en voor je het weet zit je hele computer erin. Resultaat is dan dat je vaste PC zo'n een keer in de maand ontwaakt uit het stof en zijn trouwe dienst mag bewijzen.

De iPad neem ik regelmatig mee naar vergaderingen voor notities. Daarnaast is het erg handig (met 50 GB iCloud opslag) dat je overal je Foto's bij je hebt. Met alle Cloud toepassingen die er tegenwoordig zijn heb je letterlijk de wereld in je tablet.

Hiernaast gebruik ik Youtube veelvuldig, dit is ideaal als je thuis bent en even wilt bekijken hoe iets exact werkt. Zo ook gebruikt m'n vrouw hem voor het koken.

Hardware:
Qua hardware ziet het er super gelikt uit. Zeker in de kleur goud is het een product waarbij je je vingers aflikt. Wat direct opvalt is het mooie gouden rondje om de Home-Button. Hierin zit ook Touch-ID waarmee je de iPad kunt ontgrendelen. Touch-ID werkt heel stabiel en bevalt me erg goed. Daarnaast is de switch verdwenen aan de zijkant (boven de volumeknop) zoals we hem kenden bij de eerdere iPads. Deze switch gebruikte ik altijd voor het vastzetten van Portrait / Landscape mode, dat moet nu via de software worden vastgezet. Dat is niet erg, gewoon een kwestie van wennen.

De iPad voelt erg solide aan, maar is wel ietwat aan de zware kant, zeker in vergelijking met een iPad Air, als hardwerken de ICT-er vind ik het soms erg lekker om liggend een filmpje te bekijken. Met deze iPad merk ik sneller dat m'n armen moe worden door het gewicht. Het is geen domper, maar het hoort gewoon bij deze prijs.

App's:
Ik heb erg veel plezier van de Word / Excel App, deze worden vanuit OneDrive voor bedrijven aangeroepen zodat je je Office documenten eenvoudig kunt bewerken. Dit werkt erg goed.

Daarnaast is Youtube een geschikte App die goed en stabiel zijn werk doet.

Hiernaast maak ik gebruik van de reguliere iPad-Apps zoals: Mail en Safari.

Naast Safari gebruik ik ook Google Chrome waarmee ik eenvoudig mijn bladwijzers kan synchroniseren met mijn werk laptop (Windows). Zonder Chrome is het iets moeilijker om de iPad privé wel eens te gebruiken om zakelijk even iets te checken.

De nieuwe iPad 2017 is een perfect apparaat, doet wat het belooft. Zeker een aanrader maar hij mag van mij wel een beetje afvallen (dik en zwaar), daar heb ik uiteraard dan ook wat extra eurotjes voor over.

Heb jij ook een Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Goud?

Heb vorige week de 128GB WiFi (grijs) gekocht. Fijn apparaat, maar goedkoop? Dik ¤500 en bijna ¤50 voor een magnetische flap noem ik niet goedkoop. Smaken verschillen blijkbaar, want ik vond de goudkleurige juist kitsch. :)

Een nieuwe kopen betekent ook opnieuw installeren. Waarom dan je oude niet eerst gerecoverd? Ik ging van een iPad 3 naar de 2017. Dat is wel een stuk sneller en je krijgt weer je updates.
Goedkoop/Duur is relatief.

Een nieuwe kopen betekent helemaal niet opnieuw installeren, het betekent je backup terugzetten en 15-30 min later verder gaan waar je gebleven bent op het vorige apparaat ;)
Ik bedoelde dat hij ook zijn oude iPad naar fabrieksinstellingen had kunnen zetten met een automatische restore vanuit iCloud. Had exact even lang geduurd...
en had ook vrijwel niets uitgehaald omdat je dan direct alle instellingen weer terugzet naar standje problematisch. Nee dat werkt vaak alleen als je een DFU reset hebt gedaan waarbij de firmware opnieuw wordt ingeladen. Anders wis je alleen de data en instellingen en is je oude device nog steeds voorzien van oude, defecte software. een DFU reset duurt alleen een stuk langer. Er is dus wel degelijk een verschil tussen die twee.
Het is wel duur maar wel goedkoper dan een 10,5 inch iPad Pro 64 GB WiFi (De iPad Pro is wel beter dan de iPad 2017.) Want voor een10,5 inch iPad Pro 64 GB WiFi betaal je al ¤ 739,00, en voor minder GB. Voor een iPad 128 GB is ¤500 best goedkoop
Ja, in die context is het niet direct goedkoop, het is meer vanuit mijn beleving dat een iPad met zo'n performance niet duur is. Ik stel het nu iets anders zodat je misschien begrijpt hoe ik erin sta.

Klopt, bij een nieuw product vindt ik het opnieuw installeren wel oké, ondanks dat het net zoveel werk is. Misschien ben ik ietwat lui om bestaande apparatuur een 2e kans te geven:) Ik voorzie dat de iPad Air binnenkort ook niet meer ondersteund word zodoende heb ik de keus gemaakt om voor een nieuwe te kiezen.
Aardige review, je somt je persoonlijke gebruiksgewoontes en wensen goed op.

Een paar opmerkingen wil ik graag even plaatsen. Je schreef dat je de nieuwe iPad ietwat aan de zware kant vindt, vooral in vergelijking met iPad Air. Dat vond ik een beetje raar, aangezien beide iPads letterlijk even zwaar (469 gram) zouden zijn! Overigens zijn iPad Air 2 en iPad Pro (9,7") beiden dunner en lichter, waarbij Air 2 zeer dichtbij komt qua prijs en specificaties. Op rekenprestaties en accuduur overtreft de nieuwe iPad echter de Air 2.

Verder leek 't me een goede tip om je te wijzen op iCloud voor Windows. Dat is een programma van Apple zelf waarmee je allerhande gegevens (zoals bladwijzers) kunt synchroniseren met een Windows PC.
Dank voor de feedback.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de gewichten niet heb vergeleken, zodoende is het waarschijnlijk alleen gevoelsmatig dat hij zwaarder 'aanvoelt' terwijl dat niet in werkelijkheid dus niet zo is.

Ja iCloud voor Windows ken ik, zelf ben ik meer het type wat dan voor 'goud' gaat en niet van dergelijke combinaties houdt (Apple icm Windows). Nu heb ik het voor mezelf perfect gescheiden, werk = windows en privé = Apple. Het voelt ook best lekker om eventjes een keertje níet achter een Windows machine te zitten.
De hardware is hetzelfde qua behuizing, gewicht en afmetingen. De Pro en Air 2 kunnen wat dunner en lichter doordat het scherm gelamineerd is en er dus geen mogelijkheid is om het glas los te vervangen (hele dure aangelegenheid bij beide versies). De huidige iPad heeft dat gelukkig niet en dat glaswerk kan weer vervangen worden bij schade. De Air 2 is echter wel voorzien van een beter scherm.
Welke connector zit hier op (ivm OTG)?