Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart Review

MscorpionNewbie 23 april 2017, 217 views

Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart

Zoek je een telefoon die je veel intern geheugen, een geweldige camera en veel value for money biedt dan is dit een uitstekende keus!

Pluspunten

• Camera
  • Geheugen
  • Snelheid

Minpunten

• Slide voor SIM kaart
  • Vingerafdruk functie

Nu een aantal weken in het bezit van de Samsung Galaxy A5 2017 en ben zeer tevreden!
Het gebruik, de camera, de snelheid zijn grote pluspunten.
Opladen gaat in no time en ook de de duur van de batterij is aanzienlijk langer door de batterij (3000Mah) die deze telefoon heeft. 4G internet is geen probleem voor dit toestel.
Grote plus is ook de kabel voor het opladen, het maakt niet uit hoe je die in je apparaat plugt; beiden kanten werken!
Ik heb gekozen voor deze telefoon omdat het intern geheugen 3 GB is, uit te breiden is tot 256 MB en ook de camera voor (16 MP) en achter dusdanige hoge resoluties aan kan dat de foto’s prachtig worden. De snelheid en de opties die je met de camera hebt spraken me zeer aan en maken de verwachting waar. Ook de stof- en waterdichte functie (IP68-gecertifieerd) spraken me aan.
Er zitten veel ‘eigen apps’ op van zowel Google als Samsung maar deze hoef je niet te gebruiken. Fijne apps zijn de veilige map en de grote Samsung cloud (15 MB)
Mijn oude telefoon was niet compatible om te syncen dus moest alles nog wel wat omslachtig overzetten maar daar kon de Samsung niet veel aan doen. Als je wel een wat nieuwer toestel hebt dan is het een kwestie van een paar minuten om alles over te zetten. Er zijn meerdere manieren om dit te doen.
Als ik dan een minpuntje moet noemen was dat het openen van de telefoon om SIM kaartje in te doen, er wordt een hulpstukje bij de telefoon geleverd maar het was even een gepruts en vooral voorzichtigheid om de slide te openen zonder deze stuk te maken. Dit hoef je gelukkig niet vaak te doen dus om er nu een big issue van te maken.
Hoesjes bestellen voor deze telefoon biedt even wat oplettendheid; de cases e.d. van 2016 passen NIET op de 2017 A5 editie. Dit staat niet bij iedere aanbieder even goed vermeld. Past ie niet dan kan je gelukkig de spullen vaak wel retour zenden.
De vingerafdruk vergrendeling is een leuke feature, maar met koude vingers en wat vette vingers lukt het niet direct in één keer.
Kortom; zoek je een telefoon die je veel intern geheugen, een geweldige camera en veel value for money biedt dan is dit een uitstekende keus!

Heb jij ook een Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart?