Specificaties Tower, 6 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Elite 310 Review

cedrique 22 april 2017, laatste update op 22 april 2017, 219 views

Cooler Master Elite 310

Eenvoudige kast voor een klein prijsje. Echter is de bouwkwaliteit ondermaats. Mijn exemplaar had nooit door de kwaliteitscontrole mogen glippen (als die er al is).

Pluspunten

Minpunten

• Beide zijpanelen geplooid
  • Vijzen schuin ingedraaid

Ik had al met meerdere kasten van Cooler Master goede ervaring. Dus dacht ik : terug een CM kast.
Echter is het bij deze kast een stuk minder verlopen.

De kast is goedkoop, dus qua features had ik weinig verwachtingen. Daar is niks mis mee.
Toen ik echter de kast uit de kartonnen doos haalde, zag ik dat één van de zijpanelen, niet correct gepositioneerd is. Daardoor zit er een gleuf tussen het zijpaneel en het voorpaneel. Zie foto's.
Mijn eerste idee was : misschien veroorzaakt door transport.

Dat idee bleek niet waar te zijn, aangezien :
- De kast aan weerzijden met genoeg schuimrubber beschermd is in de doos
- Beide zijpanelen slecht geplooid zijn. Ja deze fout zit aan weerszijden !

In de foto's kun je zien dat men de schroeven er met veel kracht ingedraaid heeft, zodanig dat de schroefdraad in de kast zelf ook nog eens scheef getrokken is.

Omdat ik geen geduld heb om de kast terug te zenden, heb ik de plooing maar zelf rechtgetrokken met een tang en 2 blokjes hout. Echter blijft de schroefdraad scheef zitten, daar valt niks meer aan te doen.

Conclusie :
Geen enkele kast, wat de prijs ook mag zijn, zou zo afgewerkt mogen worden. Dit had niet door de kwaliteitscontrole mogen glippen.
Dit wordt mijn laatste kast van CM.

Heb jij ook een Cooler Master Elite 310?

Dit soort dingen kan je wel degelijk verwachten van een extreme-budget kast.
Dat je het voor deze prijs een keer kan verwachten is zeker zo, maar dat betekent niet dat je het moet accepteren. QC zal in dit budget zeker ondermaats zijn, maar je betaalt er dan ook niet voor. In plaats daarvan kun je zelf de kleine moeite nemen om dit bij de (web)winkel aan te kaarten (is ook wat CM verwacht, vandaar de prijs). Wellicht is een onderdeel vervangen voldoende, wellicht het volledige product, maar hoe dan ook hoef je dit als consument niet te accepteren. De (web)winkel regelt het verder wel met de leverancier, want ook de retailer mag degelijke kwaliteit van haar leverancier verwachten. Ik zou dan ook zeker adviseren om op een nette manier beklag te doen. Onderdeel/product vervangen is 1x of 2x verzendkosten (beiden voor rekening van de webwinkel, die zouden dus, op basis van enkel foto's, zeer waarschijnlijk een kleine korting van bijvoorbeeld ¤5,- wel redelijk vinden om van het gedoe af te zijn en je kleine terugbuigmoeite is daarmee ook wel gecompenseerd. Of misschien stuurt de leverancier wel rechtstreeks een nieuw paneel. Wie weet wat er mogelijk is.

[Reactie gewijzigd door PhatFish op 22 april 2017 17:53]

Ik heb meerdere van deze kasten afgemonteerd, en geen 1 had de genoemde mankementen. Heb je ook naar de lip(jes) gekeken waarmee het zijpaneel achter het frame haakt? wanneer het paneel niet helemaal juist gepositioneerd wordt, dan kan deze niet ver genoeg naar voren schuiven en krijg je dus een naad.

Ik vond het, voor het geld, juist mooie, strakke, degelijke kastjes.

[Reactie gewijzigd door kendo op 22 april 2017 21:29]

Beste Cedrique,

Helaas zien ik deze review nu pas en de daarbij horende klacht.

Zoals jij al aangeeft is deze behuizing niet volgens onze norm. Onze excuses hiervoor.
Ik begrijp dat je de kast niet terug wilt sturen maar het is altijd goed om je verhaal te doen bij de winkel of bij ons, zodat er naar een passende oplossing gezocht kan worden. Ook waarderen wij het enorm als eind gebruikers hun mening met ons willen delen zodat wij onze producten en service kunnen verbeteren.

Graag zie ik een pb tegemoet met daarin je adres en mail adres zodat ik jou van vervangende onderdelen kan voorzien.

Met vriendelijke groet,

Cooler Master