Asus Zenfone 3 (ZE520KL) 32GB Zwart

Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Asus Zenfone 3 (ZE520KL) 32GB Zwart Review

Polshoogte 20 april 2017, 1.028 views

Asus Zenfone 3 (ZE520KL) 32GB Zwart

Goede telefoon met high-end feel en een mid-range prijs.

Pluspunten

• goede accuduur / zuinig maar toch erg vlot
  • degelijke behuizing, krasvast
  • mooi scherm
  • ruime mogelijkheden tot personalisatie (instellingen ZenUI)
  • ligt goed in de hand met prettige locatie vingerafdrukscanner
  • prima camera
  • veel waar voor je geld

Minpunten

• geluid uit ingebouwde speaker is niet geweldig
  • bloatware (meeste is verwijderbaar)

(vorige telefoon was de HTC one M7, zal hier dikwijls vergelijken met mijn ervaringen met dat toestel. Getest met Android 7.0)

Ik ben op dit model uitgekomen op basis van de volgende wensen/eisen:
- mid-range soc is voldoende, zware games spelen op een telefoon is niet nodig.
- goede camera (M7 was wat dat betreft niet de beste)
- ruime accuduur
- formaat klein genoeg om comfortabel in één hand vast te houden
- prijs onder €400

Bij het eerste gebruik valt op dat, naast dat er vele apps vooraf zijn geïnstalleerd (sommige wil je toch wel, andere zijn echt bloatware maar veelal uit te schakelen of te verwijderen) er heel veel mogelijkheden zijn om je telefoon zo in te stellen naar eigen wensen. De ZenUI geeft ruime mogelijkheden om uiterlijk en gedrag aan te passen. Dit kost je wel een uur of twee voor je alles hebt zoals je wilt.

De behuizing is netjes afgewerkt en voor en achterkant zijn bedekt met glas. Na 6 weken gebruik (zonder cover of hoesje) nog altijd geen enkele kras te bespeuren al hoop ik de valtest nooit uit te voeren.

De camera geeft een zee aan instelmogelijkheden maar ook de automatische stand maakt prima kiekjes in verschillende situaties.

Pluspunt is de accuduur. Hoewel er geen gigantische accu in zit gaat deze zonder al te veel moeite, energiebesparende maatregelen en met normaal gebruik 2 dagen mee, al zal 'normaal' voor iedereen anders zijn.

Het geluid kan zeker beter, met name de speaker is niet bedoeld om mee naar muziek te luisteren. De M7 was daar met beats audio en 2 front speakers met afstand de betere. Gebruik je oordopjes dan is het prima al mis ik wel de software/hardwarematige toepassing om geluid een stuk voller weer te geven die de HTC wel had. Wellicht bied een 3rd party app nog mogelijkheden.

Al met al bied deze Zenfone veel waar voor zijn geld (voor €350 gekocht bij Media Markt) en met een beetje tijd is in ieder geval één van de minpunten weg te werken. Voor wie op zoek is naar een mid-range prijs met een high-end look en feel, zeker het overwegen waard.

Heb jij ook een Asus Zenfone 3 (ZE520KL) 32GB Zwart?

Goede revieuw maar ik zit erchter nog met enkele vragen en ben opzoek naar wat zekerheid

Ik heb momenteel een oneplus x en ben wel wat toe aan wat nieuws.
Na lang zoeken op de zenfone 3 Ze520 kl uitgekomen dus de 5'2 inch variant.

Het is nogal een groot formaat onder de5'2 inchers hoe valt dit mee in dagelijks gebruik met de 2.5d afwerking voelt het niet wat lomp aan want wil eigenlijk niet van 5 inch afstappen.

Het moet ook een upgrade zijn maar hierin zit maar een 625 snapdrag snap het gedoe achter de processors niet zo momenteel heb ik een 801 maar uit benchmark tests komt de zenphone toch beter uit zeker op 3d games scheelt dit veel ?
Iemand die me in het kort kan uitleggen waar de verschillen zitten tussen de snapdrag 430 in huidige 625 mid rangers of de 820 ???

Hoe houdt de batterij zich ik heb nu een 2525mah in 5 inch amoled en kom net tot het einde van de dag met wifi 4g en resolutie of het laagst met browsen facebook whatsapp en gmail sync

Is de notificatie led multicolor of slechts 3 kleuren beschikbaar ?

Tijdens het afspelen van videos in landscape mode al vaker gezien dat het toestel een flinke bezel heeft zowel onder als boven is dit werkelijk met alles zo beetje spijtig wel :(

Is er quickcharge 2.0 of 3.0 voorzien ?

Hoe is het geluid van de speaker ?

Hoe werkt de interface is dit allemaal duidelijk zonder al teveel bloatware en kan dit eventueel nog allemaal naar eigen zin gezet worden via een thema of dergelijke ?

Bevat de telefoon ook handige gestures zoals een nachtmodus waar het scherm zich aanpast en wat warmer wordt en dubbel tap to wake .... Zoja welke zijn er allemaal of de voornaamste.

Op papier ziet het er alvast heel goed uit allemaal benieuwd of dit in de praktijk ook zo is, voor die prijs is het een zeer interessant toestel op een paar kleine puntjes na (afmetingen en batterijduur)

Alvast bedankt voor de mensen wat de tijd willen nemen en hierop reageren :*)

Kenny