Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

AKG Y50BT (Zwart) Review

JosvnE 20 april 2017, 141 views

AKG Y50BT (Zwart)

Een uitstekend geluid, zit comfortabel op het oor. Pairing werkt prima met Windows10 laptop, een Android mobiel, en een Samsung TV. Helaas: Hij onthoud de pairing met maar 1 bron, bij wisselen dus opnieuw connecten. Het microfoon volume is erg laag. Soms wil hij niet opnieuw connecten met windows.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit voor muziek
  • Draagcomfort
  • Ziet er mooi uit
  • Prima constructie

Minpunten

• Connect maar 1 device
  • Microfoon volume is erg laag
  • Windows10 bluetooth gedrag

De AKG Y50BT geeft een uitstekende geluidskwaliteit, en is zeker ook geschikt om naar muziek te luisteren. Het draagcomfort is uitstekend, geschikt om lang op te houden. De zachte oorkussens geven een goede passieve geluidsisolatie van omgevings-geluid. Hij werkt direct samen met mijn Windows-10 laptop, een Android mobiel, en een Samsung 'smart' TV.

Helaas ook enkele minpunten:
  • Deze AKG connect met maar 1 device (bron) tegelijk. Bij wisselen dus even met aandacht opnieuw connecten.
  • Het microfoon-volume is erg laag. Bij telefoongesprekken (skype, webex) is dat een serieus nadeel.
Verder heb ik wat issues met het gebruik in Windows-10. Misschien is dat algemeen Windows gedrag en niet specifiek voor deze AKG, dat weet ik niet:
  • Soms (na Android weer terug naar Windows) wil hij niet direct weer connecten met Windows. Ik moet dan het Windows bluetooth device (deze AKG) eerst echt verwijderen, en dan opnieuw toevoegen door te pairen. Heel vervelend.
  • In Windows is de 'headset' (met mic) een ander audio device dan de high-quality stereo headphone. Eerstgenoemde heeft een dramatische geluidskwaliteit voor muziek.

Heb jij ook een AKG Y50BT (Zwart)?