Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart Review

8iancaNewbie 16 april 2017, 349 views

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart

De batterij gaat makkelijk 2 dagen mee en is daarna in een avondje opgeladen. Foto's en filmpjes zijn goed en scherp, zelfs inzoomen maakt nog redelijke foto's. Geluid is ook goed, filmpjes en muziek klinken goed. Wat ik wel jammer vind is dat je maar 1 niet-storen tijd kan instellen.

Pluspunten

• waterdicht
  • accu
  • foto kwaliteit

Minpunten

• niet storen tijd

Klein maar fijn.
Sinds een maand de Samsung A3 in gebruik. Hiervoor altijd gekozen voor een smartphone van HTC dus de eerste kennismaking met een Samsung telefoon. In november had ik nog een nieuwe HTC aangeschaft voor een vergelijkbare prijs, nadat mijn nieuwe uit mei kapot was door waterschade. Tot nu toe vind ik de prijs kwaliteit verhouding van de Samsung een stuk beter. Ook hoop ik met de waterdichtheid van deze telefoon hier ook langer mee te kunnen doen.
In het begin was het allemaal even wennen. De functies zijn allemaal net even anders of op een andere plek. Dit went echter snel en gaat binnen 2 weken vanzelf.
Het overzetten van gegevens en apps van mijn oude telefoon ging snel en was gemakkelijk. Ik kon meteen verder, zonder te veel gedoe. Ook heb ik het geheugen uitgebreid met een sd kaartje, zo kan ik al mijn muziek luisteren op de fiets naar mijn werk of in de sportschool. Het algemene geheugen is al ruim voldoende voor de apps die ik gebruik en er zit standaard een functie op die apps beheert om het werkgeheugen vrij te houden.
De batterij gaat makkelijk 2 dagen mee en is daarna in een avondje opgeladen, niet nodig om de hele nacht op te laden.
Foto's en filmpjes zijn goed en scherp, zelfs inzoomen maakt nog redelijke foto's. Ook selfies zijn duidelijk en scherp, de camera aan de voorkant doet zeker niet onder aan de 'gewone' camera. De foto's zijn ook duidelijk te zien, het scherm van de telefoon is scherp en duidelijk.
Geluid is ook goed, filmpjes en muziek klinken goed uit luidspreker en met oordopjes.
Wat ik wel jammer vind is dat je maar 1 niet-storen tijd kan instellen. Met mijn werk zou ik graag, naast de nacht, ook overdag een tijd op niet storen willen zetten maar dit gaat helaas niet.
Ik krijg regelmatig de vraag of ik een nieuwe telefoon heb en meer vragen hierover. Er is duidelijk interesse naar de telefoon. Ik heb gekozen voor de gold en met een doorzichtig hoesje ziet dit er mooi uit.

Op wat kleine details na, een hele fijne telefoon. Makkelijk in gebruik en goede kwaliteit van foto's en geluid. Ik raad hem dan ook zeker aan.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart?

Hoeveel vrij geheugen is er standaard nog over van de 16 GB?
dat zou ik ook graag willen weten!