Nanoxia Deep Silence 6 (Wit) Review

Darkstriker 16 april 2017, 58 views

Nanoxia Deep Silence 6 (Wit)

Leuke, grote tower met goede geluidsisolatie en ventilatie. Enorm veel ruimte en bays voor harddisks/ssds. Wel erg zwaar en prijzig.

Pluspunten

• Robuust
  • Enorme ruimte
  • Zeer stil
  • Alsnog erg goed gekoeld

Minpunten

• Zwaar!

Als je een kast wilt die je ervoor zorgt dat je systeem nagenoeg onhoorbaar wordt, dan ben je bij deze aan het goede adres. Alles is erop bedacht dat het systeem zo stil mogelijk is. Van de intake fans aan de voorkant voor die de airflow so is vormgegevens dat het geluid uit het systeem niet naar buiten komt tot de rubbertjes die er in elke HDD tray zitten om te voorkomen dat je de HDDs hoort. Ik draai hierin een systeem met 8 HDDs, een 4690K @4.4Ghz en een R9 290X en je hoort het systeem eigenlijk niet bij normaal omgevinggeluid. Dat is enorm prettig.

Verder is de montage van onderdelen prettig maar tegelijkertijd niet maximaal eenvoudig (je gebruikt nog wel schroeven). De afwerking is netjes muv van de bewegende mechanismes. Zowel het mechanisme om de fans aan de bovenkant aan te zetten en hun outflow to openen als ook de uitklapbare usb/audio frontpanel voelen niet zo soepel als ik dat bij een behuizing in deze prijsklasse had verwacht.

Een laatste punt: De kast is echt enorm (kwa formaat). Ik was hierna op zoek omdat ik 8HDDs + 4 SSDs gebruikt en de R9 290X met de koeler die ik erop heb ook erg lang is (waardoor in andere kasten vaak meerdere 3.5" slots geblokkerd worden). Maar je moet er wel de ruimte voor hebben.

PS: Ook de installatiemogelijkheden voor waterkoeling zijn ruim. Ik heb er geen gebruik van gemaakt maar het is vrij eenvoudig mogelijk. Er zit bijvoorbeeld aan de zijkant een punt waar je een radiator zou kunnen installeren, al voorzien van stoffilters en aan de achterkant zijn speciale gaten voor de slangen mocht je een externe radiator willen gebruiken.

Heb jij ook een Nanoxia Deep Silence 6 (Wit)?