Specificaties AM4 socket • Hexa (6) core @ 3,2GHz-3,6GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler Review

aminam 16 april 2017, laatste update op 9 juni 2017, 2.032 views

AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler

Goede cpu voor het spelen van de laatste games en virtuele machines. Laag verbruik en warmteproductie waardoor een aftermarket koeler niet perse nodig is.

Pluspunten

• Snelle multicore prestaties
  • Goede bijgeleverde koeler
  • lage temperaturen
  • relatief laag verbruik
  • prijs/prestatie verhouding is hoog
  • veel features op x370 en b350 chipset voor lage prijs

Minpunten

• Nog veel problemen met geheugen in het platform

Een paar dagen geleden heb ik deze cpu in gebruik genomen in combinatie met een asrock x370 taichi en corsair 3200c16. Game prestaties zijn erg goed in AAA titels, makkelijk 120+ framerate met een laag cpu gebruik haalbaar. De bijgeleverde stock koeler beviel erg goed voor de korte tijd dat ik hem gebruikte, kon een overclock tot 1.3v prima aan en was amper hoorbaar.

Huidige clock is 4ghz op 1.375 en 2133mhz ram, voor een cinebench score van 1329. Na wat verder testen vind ik hogere clocks het al niet meer waard, ik denk dat 3,9 ghz op 1,325v de sweetspot is voor mijn cpu.

[UPDATE] nu 3 bios versies later(agesa6) wordt 2933 geheugen van hynix dies prima ondersteund, wat nog weer een boost in prestaties geeft.

Heb jij ook een AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler?