Logitech MK270 (Qwerty US) Review

Valmont 13 april 2017, laatste update op 14 april 2017, 249 views

Logitech MK270 (Qwerty US)

De foto die Tweakers automatisch bij dit product genereert is incorrect. Dit is een versie met een korte linker-shift toets en er bevinden zich drie toetsen tussen de "enter" en de L-toets. En dat is niet best. Lees verder...

Pluspunten

• Inclusief batterijen
  • Combie toetsenbord-muis heeft maar een ontvanger nodig

Minpunten

• Onhandige layout
  • Voelt heel goedkoop aan
  • Soms heeft een toets "lag"

Ik wilde mijn laatste USB-toetsenbord vervangen door een draadloze versie. Ik lette niet op en kocht een versie waarbij de linker-shift toest kort is en in de overgebleven ruimte hebben ze een tweede backslash ingebouwd. Aan de rechterzijde is de enter-toets slecht te bereiken omdat er drie toetsen tussen de L en ENTER zitten (in plaats van de gebruikelijke twee).

Edit 24 uur later: ik heb geleerd dat dit een US-English layout is. M.a.w. het heeft de extra knoppen van een English keyboard, maar de valute is de Dollar-teken en dat maakt het US-English. Ik wil US-Internationaal en die zijn lastig te verkrijgen merk ik.

Kortom het is drie keer niks in het gebruik. Ik gebruik nog liever de tam-tam. Nog maar te zwijgen over het goedkope materiaal. Alles is gebouwd van het meeste goedkope plastic. De media-knoppen, de steuntjes aan de onderkant, het bijgeleverde medium-klein-sized muis (dus te klein om als hoofdmuis te dienen), werkelijk alles voelt goedkoop en onprettig aan. Er is niet eens een NUM-lock lampje. CAPS-lock lampje is er wel. Het ontbreken v.e. SCROLL-lock lampje vind ik niet erg.

Verder betrap ik nog een toets op "lag" af en toe.

Enige voordeel: alle 8 "media en hotkey" knoppen werken prima, zoals het openen van de default browser homepage, openen van default email programma, sleep mode, openen van calculator enzovoorts.

Dit breng ik morgen terug naar de Kijkshop. Was trouwens hun laatste model. Ik wens de nieuwe eigenaar alvast veel plezier toe. Ik geef er twee sterren voor omdat het in theorie nog erger kan, maar dan op een andere planeet.

Heb jij ook een Logitech MK270 (Qwerty US)?

Het is helaas erg lastig om een Logitech toetsenbord te krijgen met de juiste layout. Waarom ze hier hardnekkig blijven vasthouden aan die idiote UK layout is mij een raadsel. Maar binnen Europa is het gewoon moeilijk om een normale US layout te krijgen.
Ik zelf heb op een gegeven moment maar een toetsenbord uit de VS besteld om zeker te zijn voor een US layout (was wel een HP, maar probleem speelt bij meer merken)
Daar zeg je iets interessants, hoewel deze toetsenbord wel degelijk een US English keyboard is, maar blijkbaar heeft deze standaard niks te maken met de SHIFT-toets en plaatsing van een extra backslash, en heeft het ook niks te maken met het invoegen v.e. extra toets tussen de letters en de ENTER-toets.

Maar goed dat je me even hierover wakker maakt. Ik zal nu nog beter opletten dan dat ik al van plan was. Bedankt.
Nouja met al die genoemde toetsen heb je het over een UK layout, dus met de grote Enter, de kleine linker Shift enzo.
Zie ook http://blogs.transparent....and-uk-computer-keyboard/
Interessant, ik heb verder gekeken. Dit een US-ENGLISH keyboard. M.a.w. het heeft inderdaad die extra toets zoals bij een UK-keyboard, maar het is US omdat het geen "pound" (valuta) teken heeft maar een Dollar teken!

LOL weer iets geleerd! Wij willen geen US-English, maar US-internationaal.

Edit, nog iets anders:

Waar bestel je de US toetsenbord? Ik heb zojuist bij Alternate en 4Launch gekeken, maar die hebben inderdaad allemaal versies met de extra toets en korte shirft-toets.

[Reactie gewijzigd door Valmont op 14 april 2017 16:54]

Oh daar zit dus ook nog verschil tussen. Zo zie je maar weer.

Nu je het zegt, op de mijne staat ook geen euro-teken. Alleen dollar. Maar kan ik gewoon gebruiken (CTRL-ALT-5)

Ik heb die van mij in 2012 via eBay besteld, heb de store proberen op te zoeken, maar die bestaat niet meer.

Nu zou ik via amazon.com proberen (de amazon uit USA dus), er zijn vast aanbieders die wel naar Europa versturen. Het kost waarschijnlijk wel wat extra, maar het is mij wel wat extra waard.
Ja inderdaad, via die grote jongens zoals ebay en Amazon. Ik ben het ook zojuist tegengekomen in een winkel voor bedrijven, maar ik heb niet gekeken of ook particulieren het kunnen bestellen (de Logitech K800).

In ieder geval bedankt voor je feedback. Was leerzaam!