Logitech K120 (Qwerty US) Review

Valmont 13 april 2017, laatste update op 5 juni 2017, 305 views

Logitech K120 (Qwerty US)

Ja nou, u wilt wellicht iets goedkoops maar betrouwbaar en wat normaal aanvoelt tijdens typen: dan zit goed bij K120. Als dit uw eisen zijn kan het waarschijnlijk niet beter.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Prima geschikt voor allerlei snel-typende professionals
  • Eenvoud in onderhoud (eenvoud open te halen)

Minpunten

• Eigenlijk niet. Lees de review voor meer a.u.b.

Intro

Opnieuw, ze zeggen dat ik een kritisch persoon ben en dat is ook waar. Maar als het goed is dan is het goed en dit toetsenbord is echt goed.

Context

Ik heb meerdere system, zoals een laptop voor mobiliteit, een flut-computer die als server doet (SQL server, Business Object Server, Postgres Database server), een reservesysteem en de hoofdcomputer waar ik op werk en vroeger op gamede. De laatste is een echt hoertje en werd nogal eens verwend met nieuwe hardware. Daarvoor in de plaats geeft ze me altijd en betrouwbaar de maximale performance. Ook high-end toetsenborden en muizen had ze te verduren maar geen klachten. Maar aangezien niet alleen ontwikkeling maar ook hardware binnen mijn interessesfeer ligt, ben ik continue bezig met hobbyen. Bijvoorbeeld heb ik iets nieuws, dan gooi ik alles opzij (ook dure toetsenborden en muizen) en ga aan de slag.

Als het niet dit is, dan is het geconcentreerd werken zoals programmeren. Bedenk ik ineens dat ik een slok koffie wil of een hapje pizza, dan eindige deze producten vaak op en in de toetsenbord in plaats van in mijn mond. Nodeloos te vermelden dat met zulk gedrag dure periferie geen lang leven is beschoren.

Ik ben gek op toeters en bellen maar ik aanvaardde de realiteit, jaaaren geleden, dat ik moet overstappen op een goedkope (hoofd) toetsenbord en muis. De K120 werd het.

En Toen?

Nou, toen werkte het al acht jaar, (of zes? in ieder geval heel lang) en dat doet het nog steeds! Deze toetsenbord althans, want de bijpassende goedkope muis heeft het zojuist begeven, maar alleen omdat de zij-rubbers zijn verhard en daardoor afbrokkelen.

Wat is het?

De Logitech K120 wordt nog steeds verkocht en is een standaard toetsenbord die alleen de standaardfuncties bied. Het biedt alles wat u nodig heeft hoor, maar media-toetsen e.d. ontbreken. Het een bekabelde USB versie. Heeft drie standaard lampen: num-lock, caps-lock en scroll-lock. Kracht door eenvoud.

Onderhoud

Ik overdreef niet, deze toetsenbord heeft het nodige te verduren gekregen, maar de 16 kruiskopjes aan de onderkant zijn eenvoudig los te schroeven en dan is de toetsenbord eenvoudig in twee delen uit elkaar te halen. De toetsen vallen niet in alle richtingen maar zijn vastgeklikt aan de bovenste helft, dus geen paniek. Rustig uit elkaar halen en dan komt het goed - ook de a-technisch persoon zal hier geen moeite mee hebben.

Lekker afwassen met water, laten drogen, half uur later (vanwege drogen vooral) heeft u een gloednieuw toetsenbord. Keer op keer. Jaar in jaar uit.

Een bepaalde toets ontstoffen of schoonmaken is ook een eitje want met een plat iets (schroevendraaier o.i.d.) wipt u de toets eruit en dan kunt u het onderhouden. Inklikken en klaar.

10/10 (5 sterren lol). Klaar.

Heb jij ook een Logitech K120 (Qwerty US)?

Wat is deze :P

Bedoel je niet "dit toetsenbord" ?