Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A3 (2017) Goud Review

j_or_ns 12 april 2017, 507 views

Samsung Galaxy A3 (2017) Goud

Een fascinerende telefoon. Hij is nu aangesloten op mijn computer met de bijgeleverde kabel en het scherm toont een afbeelding die nog het meest wegheeft van het Noorderlicht. Een mysterieuze telefoon, waarvan de cover met zijn gouden kleur niet misstaat op feesten en partijen.

Pluspunten

• compleetheid aan functionaliteiten
  • levendige foto's met de camera te maken
  • vingerafdrukscan

Minpunten

• te groot, niet met 1 hand te bedienen
  • 1 luidspreker, geen 2

Qua functionaliteit is er niets op dit apparaat aan te merken. De navigatie tussen de diverse apps gaat soepel en de camera is van uitstekende kwaliteit: hij maakt levendige foto's. Ideaal is het blauwe licht dat uit het scherm gefilterd kan worden, zodat je 's avonds in bed op een natuurlijke manier in slaap kan vallen.

De bijgeleverde oortjes hebben de eigenschap dat ze snel uit de oren vallen. Dit is een punt van verbetering.

Bij het openingsscherm staat de laatste datum waarop het weerbericht ververst is. Dit valt niet erg op, maar behoort wel tot de wat onbelangrijke informatie vind ik. Op het openingsscherm is plek voor 20 icoontjes van apps, wat aan de gemiddelde kant is.

De opties die verschijnen als je een foto wilt delen, zijn talrijk en daarnaast overzichtelijk op één scherm weergegeven, wat ervoor zorgt dat je je foto's in no time met je vrienden of social media gedeeld hebt.

In de app van youtube kun je eenvoudig vooruit- en terugspoelen, vrijwel tot op de seconde nauwkeurig. Een absolute kwaliteit in de huidige tijd.

Ook de spraakrecorder mag er zijn: zo zat ik laatst zondags overdag in de Escape in Amsterdam waar ik enkele liederen heb opgenomen. Hoewel het geluid hard stond, is de opname toch aangenaam om terug te luisteren.

Ook het toetsenbord en het voorspellen van woorden is bij deze Samsung absoluut op peil. Het scheelt een hoop als je tegelijk met de letters ook de cijfers, het apenstaartje en een aparte toets voor .com hebt. Tijdwinst is in 2017 erg belangrijk, en daar heeft Samsung duidelijk over meegedacht.

De A3 is een telefoon die doet wat je tegenwoordig van je telefoon mag verwachten. Hij stelt nimmer teleur en is een absolute aanwinst voor je binnenzak en restauranttafel. Ik kan 'm aan iedereen aanraden, hij is groot maar toch bescheiden qua design. Chique maar toch eenvoudig. Een topper, deze A3, en dat voor weinig geld!

Heb jij ook een Samsung Galaxy A3 (2017) Goud?

Ik moest even gniffelen bij het "op een natuurlijke manier in slaap vallen". Het filter maakt het minder _slecht_ voor de nachtrust, maar het kijken naar een lichtbron blijft af te raden vlak voor het slapen. Maar ik val zelf ook regelmatig in slaap met een telefoon op mijn neus ;)