Rapoo E2800P Wireless Touch Keyboard Zwart Review

Valmont 11 april 2017, laatste update op 11 april 2017, 122 views

Rapoo E2800P Wireless Touch Keyboard Zwart

Stijlvol maar teer.

Pluspunten

• Stijlvol
  • 5Ghz (groot bereik)
  • Geen batterij maar oplaadkabel (USB)

Minpunten

• Teer / Fragiel
  • Toetsen reageren niet altijd goed of snel

Ik heb dit besteld voor de mediaspeler (Himedia Q5 Pro). Werkt prima. Heeft een touchpad en is oplaadbaar middels een bijgeleverde USB kabel. Het is een stijlvolle ontwerp. De afstand waarover het werkt is flink. Ik kan de mediaspeler zeker op vier meter afstand bedienen. Tot zover de goede dingen.

De toetsenbord is een kleiner model is (maar niet heel klein). Dat wil zeggen, de toetsen zijn even groot als die van een normaal toetsenbord, maar ze zijn veel dichter op elkaar geplaatst. Op die manier is het toetsenbord iets breder dan een 17" laptop (bijvoorbeeld). Maar een snelle typist, of iemand die blind kan typen heeft pech; deze toetsenbord leent zich niet voor snel en blind typen.

Het eerste wat opvalt is dat het een metalen omhulsel lijkt te hebben en - nogmaals - dat maakt het stijlvoller en daarnaast geeft een indruk van robuustheid. Stijlvol is het zeker, maar robuust is het niet.

Let op, op allerlei reviews op YouTube zegt men dat het omhulsel van metaal is maar dat is niet waar. Het is een soort van plastic met een metalen look.

Nog even over het gebrek aan robuustheid, je kunt al een beetje aanvoelen dat je het voorzichtig aan moet doen met deze toetsenbord. Verder, ik liet mijn toetsenbord vallen vanaf een afstand van ongeveer 5 centimeter (!) op vloerbedekking (!) en er vloog al een toets eruit... Dit was meteen een kans om te zien hoe de toetsen zijn ingebouwd (in-klik systeem): het materiaal is inderdaad fragiel.

Daarnaast, wat opvalt, is dat de zwart-tinten van de toetsen niet gelijk zijn. Er is op allerlei manieren bezuinigd volgens mij.

Kortom, 5 GHz, dus geen interferentie en groot bereik, oplaadbaar middels USB-kabel, alsmede de vormgeving zijn de pluspunten. Enorm nadeel is de fragiele bouw. Ook betrap ik de E2800P regelmatig op niet reagerende toetsen.

Ik heb ook de Rapoo E9090P en heb er een review over geschreven en kan u alvast verraden dat de E9090P ook fragiel is. Voor wat betreft de E2800P (aangeschaft voor ongeveer 59 en dat is echt te veel hoor), ik kan het niet aanraden. Wilt u klein en draadloos? Zoek dan verder.

Heb jij ook een Rapoo E2800P Wireless Touch Keyboard Zwart?