Specificaties PlayStation 4 • Actie, Avontuur • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Assassin's Creed Unity, PlayStation 4 Review

rendejo 11 april 2017, 141 views

Assassin's Creed Unity, PlayStation 4

Als liefhebber van AC vind ik het jammer dat de game nog altijd, drie jaar na de release, niet bugvrij is. Desondanks een mooie game, waar ik me zeker mee vermaak.

Pluspunten

• Vertouwde AC-elementen, die verbeterd zijn (zoals parkouren)
  • Aanpassen personage
  • Setting (Parijs ten tijde van Franse Revolutie)
  • Co-op
  • Soort van eind-missies, die op meerdere manieren doorlopen kunnen worden.

Minpunten

• Nog altijd niet bugvrij
  • Voor Co-op is Playstation Plus nodig
  • Parkouren is weliswaar verbeterd, maar de besturing heeft soms eigen willetje.

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een PS4 Slim. Deze had ik gekocht in combinatie met Mafia III. Na me met die game vermaakt te hebben, besloot ik Assassin’s Creed Unity aan te schaffen. In eerste instantie was ik helemaal niet van de AC games. Deel 2 heb ik wel geprobeerd, maar haakte af omdat ik constant heen en weer moest rijden op m’n paard. Mogelijk dat gaandeweg het ‘snel reizen’ wel mogelijk werd, dat weet ik eigenlijk niet. Bij deel 3 heb ik een nieuwe poging gewaagd en toen was ik verkocht. Nagenoeg alle AC games heb ik daarna gespeeld.

AC Unity kwam uit in november 2014. Deze release ging op z’n zachtst gezegd niet goed. Er was een grote ‘day one’ patch nodig om bugs, glitches en andere onvolkomenheden weg te nemen. Inmiddels is het april 2017. Ik heb de game nu twee weken in bezit en zit inmiddels op de helft van de game. Een goed moment om de balans op te maken. Niet zozeer inhoudelijk over de game, daar is op internet genoeg over gezegd. De setting is Parijs ten tijde van de Franse Revolutie. Wel bespreek ik onderstaand het functioneren van de game.

Toen ik de game wilde installeren, moest eerst een update ge´nstalleerd worden. Dat zal die ‘day one’ patch geweest zijn, aangevuld met nog een aantal patches. Daarmee had ik gedacht dat alle bugs en dergelijke wel weg zouden zijn. Zeker nu de game drie jaar op de markt is. Dat is helaas niet het geval. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat m’n Assassin vast staat, al dan niet in het luchtledige. Op z’n plek kan ik hem dan wel draaien, maar hij wil niet meer voor- of achteruit. De game opnieuw opstarten is dan de enige oplossing. Ook heb ik een heus BSOD (blue screen of death) meegemaakt. Er verscheen een melding dat er een fout was opgetreden in de game, die zich vervolgens zelf afsloot. Gelukkig kon ik na de game herstart te hebben, wel verder. Het heeft dus niet tot corrupte gamedata o.i.d. geleid. Maar wel frustrerend, omdat ik halverwege een moeilijke missie zat.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat alle fouten drie jaar na dato nog steeds niet verholpen zijn. Inmiddels is AC Syndicate weliswaar verschenen, waarop Ubisoft zich mogelijk meer focust, maar toch zou een grote game als AC Unity nog wel wat aandacht verdienen.

Heb jij ook een Assassin's Creed Unity, PlayStation 4?