Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL E55BT (Zwart) Review

Mahir17 10 april 2017, laatste update op 14 april 2017, 1.459 views

JBL E55BT (Zwart)

Een product die mijn verwachtingen heeft overtreft.

Pluspunten

• Comfort
  • Geluid
  • Batterijduur
  • Microfoon is voldoende

Minpunten

• Bouwkwaliteit kan beter
  • Batterijindicator
  • Hoesje/tasje

Deze review is gebaseerd op een proefperiode die ik heb opgesteld van (ongeveer) 1 maand. De headphones zijn aangeschaft op 23 februari. De muziek die ik heb geluisterd is vrij hip-hop en rap. Maar ook zit er wel wat jazz, gitaarmuziek en trap-muziek tussen.

Comfort
Dat komt meerendeels door het materiaal van de earcups. Ik heb liever dit materiaal dan een stof-achtige. Mijn oren worden dan nogal warm als ik ze dagelijks voor langer dan 8 uur gebruik. Dan heb ik liever mijn voorkeur aan zulke earcups. Dus comfort bij dit product is een dikke 10 (vind ik). Toch moet ik aanduiden dat ik nogal klein tot middelmatige oren heb. Mensen met grote oren zullen niet de Over-ear ervaring meemaken. Jouw oor zal dan van de onderkant wat uitsteken.

Geluid
Als een oud-producer, was ik toe aan een bluetooth headset. Ik had dan wel vaarwel moeten zeggen tegen de bedraadde headphones. Deze headphones geven jou een voldoende ervaring qua geluid voor de prijs. Met gebrek aan Active Noise-cancelling, kan je een goede ervaring met deze headphones meemaken. Ik heb zelf de lage en hoge tonen getweaked in mijn apparaten zodat ik wat nadruk op de lage tonen zetten en dat de hoge tonen niet wegvagen. Hierdoor heb ik 1 maand, vol tevredenheid naar mijn muziek geluisterd.

Batterijduur
Zelf laad ik de headset via mijn PC op. En het heeft niet zoveel tijd nodig voordat de headset volledig opgeladen is. Ik was de headset 1 dag vergeten opgeladen, maar kon er wel 4 uurtjes meedoen. Daarna moest het aan de stroom aangesloten worden. Maar komt wel één van mijn minpunten van dit product.

Microfoon
Na een aantal gesprekken met doktoren, artsen, vrienden en collega's vroeg ik hun of ik duidelijk te verstaan was met de ingebouwde microfoon. Toevallig hadden zij allemaal hetzelfde geantwoord. Hun antwoord was namelijk dat ik goed te verstaan ben, maar dat zij betere microfoons hebben gehoord. Ook nadat mijn GPU van mijn PC is opgestuurd, gebruik ik mijn laptop voor een tijdje voor al mijn werk. Dus maak ik ook gebruik van Discord en heb de headphones via Bluetooth ermee verbonden. Het geluid is daar ook prima.

Minpunten

Batterijindicator
Voor mij is dit een grote tegenvaller. Dan kan ik niet zien hoelang ik met het product nog mijn dag kan afmaken. Dus moet ik uitgaan van een werkdag + reistijd zonder tussentijdse oplaadmomenten. Sommige headphones van dezelfde prijs of lager hebben wel een indicator en dit zou wel fijn zijn voor een komend product van JBL.

Bouwkwaliteit
In de proefperiode van 1 maand heb ik wat momenten gehad dat ik denk dat de headset nogal aan de losse kant zit, terwijl hij strak om mijn oren zit. Maar daar wen ik zelf wel aan. Ookal moet ik zeggen dat het wel eng is als je rustig je muziek luistert tijdens het lopen naar je werk/school en je voelt dat de earcups bewegen.

Hoesje
Dit was ook een tegenvaller. Ik had wel mijn tijd moeten nemen om het perfecte hoesje aan te schaffen. Dit zou standaard (in my opinion) bij de headset moeten horen, net als de charging cable (wat trouwens USB-A reversable is, wat onwijs handig is :) ). Ook omdat je de headset kan opvouwen, zou dit wel erbij moeten.

Conclusie:
Ik zou de hele review eigenlijk schrijven over hoe goed het comfort van deze headset is. Het is echt comfort op een hoog niveau. Geluid is perfect (na wat tweakjes in de settings van mijn apparaten) en batterijduur is goed genoeg. Dus geef ik dit product een 8/10 aangezien de grote 2 minpunten de batterijindicator is dat mist, de bouwkwaliteit wat beter kan en het niet-inbegrepen hoesje, maar ik kan ermee leven. Het gebrek van NFC is niet een issue vind ik aangezien ik 1 device gebruik en dat is mijn telefoon. Zodra ik het aan een andere apparaat wil koppelen, is dat een kwestie van 10 seconden.

Voor de prijs die ik heb betaald is dit een aanrader dat ik blind kan geven.

Heb jij ook een JBL E55BT (Zwart)?

Welk hoesje heb je er uiteindelijk bij besteld? Ik ben daar ook wel in geïnteresseerd dus een link zou handig zijn :)
Dat klopt en mijn excuses hiervoor. Toch moet ik zeggen dat dit niet het mooiste hoesje is maar het is vreselijk goedkoop. Ik heb deze gekocht op AliExpress: https://s.aliexpress.com/FZFvYNbU

Ps: Er zijn meerdere varianten op de website zelf maar deze vond ik het beste
is er een functie van liedje te veranderen? als in verder en terug
Ja, er zitten 3 knopjes aan de rechter oorschelp wat dient als Media Control en als opneem/ophangfunctie voor gesprekken.

Van beneden naar boven:

- Previous song/volume down
- Pauze of play/opnemen of ophangen
- Next song/volume up