Specificaties Android compatibel en 53,7g - Bekijk alle specificaties

Amazfit Pace Zwart (Rood) Review

pclinde 17 april 2017, laatste update op 18 april 2017, 8.505 views

Amazfit Pace Zwart (Rood)

De Amazfit Pace is een mooie en solide smartwatch. Op het 1.34 inch display met een schermresolutie van 320x300 pixels kun je alle features goed uitvoeren. De batterijduur is het grootste pluspunt van deze smartwatch, gemiddeld 6 tot 7 dagen. Een nette prijs voor een geweldige smartwatch.

Pluspunten

• Keramische met polycarbonaat afwerking maakt het een solide design.
  • Beeldscherm in samenhang met de lichtsensor is een waardevolle feature.
  • Batterijduur (gemiddeld 6 tot 7 dagen) is subliem.
  • Een snel en overzichtelijk OS.
  • De Amazfit Watch app is een waardevolle toevoeging voor synchronisatie en aanvullende opties.
  • Een motivatie om te bewegen (stappen zetten en sporten).
  • Nette prijs voor de featureset.

Minpunten

• Geen third-party-apps.
  • Berichtgeving is op het moment vrij nutteloos. Je kunt geen actie ondernemen.
  • Hartslagmeter is niet erg accuraat tijdens het sporten/intensieve trainingen.
  • GPS-modus (outdoor hardlopen) draint de batterij sneller.

Review: Xiaomi Amazfit Pace

- In de Praktijk
- Dagelijks gebruik
- Conclusie

Extra:
Een klein sprongetje naar de reacties

Links:
Xiaomi Amazfit Pace productpagina

De Xiaomi Amazfit Pace, een brouwsel van Huami in samenwerking met Xiaomi. Hoe zit dat nou eigenlijk? Want uiteindelijk zien we de Huami… Xiaomi Amazfit Pace* terug in de prijsvergelijker. Huami is een losstaand bedrijf dat hun eigen apparatuur maakt. Met alle zekerheid is te zeggen dat er gekozen is voor merknaam Xiaomi voor meer bereik (marketing).

Na wat onduidelijkheid gaan we nu vooral zorgen dat alles juist wel duidelijk gaat worden. In deze review: de Xiaomi Amazfit Pace, een smart watch waar ik oprecht benieuwd naar was gezien de features. Met name de batterijduur zou bij de Amazfit veelbelovend zijn. Mijn No.1 D5 smart watch, waar ik nog steeds erg enthousiast over ben, heeft juist het probleem dat de batterij naar mijn zin te snel leeg is. De features die ik gebruik: altijd verbonden met mijn smartphone, bluetooth en soortgelijke functionaliteiten die de batterijduur niet ten goede doen, zorgen er uiteindelijk voor dat ik gemiddeld 2 dagen rondloop met de No.1 D5, wat voor mij persoonlijk net te weinig is.

Reden genoeg (als hardware- gadget liefhebber) om de Xiaomi Amazfit Pace eens uit te proberen. Nu ik ook weer wat actiever aan het sporten ben, en weer beter let op mijn voeding is de Amazfit een aangename verwelkoming. Op het moment van schrijven kost de Amazfit circa 115 euro.

Een overzicht van de specificaties:

De Amazfit is voorzien van een 1.34 inch display met een resolutie van 320x300 pixels. Het scherm maakt de Amazfit als het om batterij gaat juist zo interessant. In stand-by modus (om de pols) kun je de tijd goed aflezen. Met een dubbele tap, beweging van de arm richting je gezichtsveld of door op het knopje te drukken licht het scherm op. In veel gevallen is de backlight uitgeschakeld, wanneer er veel licht is blijft deze uit, alleen in donkere omstandigheden zal deze in actie komen met de lichtsensor. Nogmaals: een geweldige feature wat de batterijduur ten gunsten komt.

Intern vinden we een 1.2 GHz dual-core processor, 512MB RAM en 4GB aan intern opslaggeheugen. Het opslaggeheugen is ideaal om muziek on-the-go te hebben. De smartwatch weegt 54.5 gram en heeft een IP67 rating. Je kunt dus geen rondjes onder water zwemmen met de Amazfit, stof en regen zijn geen probleem zijn.

De Amazfit is voorzien van Bluetooth 4.0, WiFi connectiviteit en GPS. Veel van deze functies gaan samen met applicaties op de Amazfit, met nadruk op sporten. Denk hierbij aan de hartsensor en de GPS-functionaliteiten om een hardloop ronde achteraf te analyseren.

De Amazfit komt is een net doosje. In vergelijking met eerdere smartwatch doosjes die ik in handen had, doet de Amazfit het een stuk beter. Ik vermoed dat de merknaam Xiaomi hier ook een grote rol speelt. Het verpakkingsmateriaal zelf heeft ook nog wat leuke elementen. Voordat je de Amazfit van het karton ontrafelt krijg je de quote ‘Move Beautifully’ te zien. Tijd om wat calorieën te verbranden!

In de verpakking komen we een Micro-USB kabel tegen, een korte gebruikershandleiding en een clip om de Amazfit op te laden. Op de rand van deze clip kun je de Micro-USB kabel aansluiten, waarna je deze op de achterzijde van de Amazfit klikt om op te laden.

Door naar de Amazfit zelf. De Amazfit heeft een degelijke uitstraling en voelt lekker aan om de pols. De achterzijde van de behuizing is gemaakt van plastic versterkt met polycarbonaat vezels, hier heeft de Amazfit ook het gewicht van 54 gram aan te danken. Tijdens het sporten en dagelijks gebruik, is de Amazfit vrijwel niet aanwezig om de pols, tot zover erg comfortabel. De voorzijde is voorzien van een keramische afwerking, zowel de fysieke ring (behuizing) en het scherm. Nu ben ik in de tussentijd al tegen aardig wat objecten aangestoten, in sommige gevallen vrij hard. Met een bezorgde blik speurde ik de Amazfit af naar krassen of deukjes, keer op keer ben ik niet teleurgesteld, op het moment van schrijven ziet de Amazfit er nog als nieuwstaat uit.

Op de achterzijde vinden we de hartslagmeter, samen met de 4 pinnetjes voor contact met de oplaad clip. Het rubberen bandje van de Amazfit is te verwisselen, er zijn dus geen antennes aanwezig in het bandje zelf. De No.1 D5 smartwatch heeft dit bijvoorbeeld wel, waardoor je nooit het bandje kunt verwisselen, best zonde. Hier ook al een beetje in de praktijk: het rubberen bandje voelt kwalitatief goed aan, en zit ook nog eens erg comfortabel om de pols. Je kunt deze gemakkelijk afspoelen na een training. De aansluiting- bevestiging op het rubberen bandje is ook voorzien van een keramische afwerking, deze is ook nog in nieuwstaat.

Qua look & feel laat de Amazfit een goede indruk achter, daarbij is het ook nog eens een erg solide smartwatch. De keramische afwerking en de plastic behuizing versterkt met polycarbonaat vezels, maakt de Amazfit een fijne partner om de pols. Laten we snel meer ervaringen delen in het opvolgende hoofdstuk.

Bij de Amazfit heb je twee varianten: de Chinese versie en Engelse versie. Het enige verschil zit hem in de taal. De Chinese versie kwam eerder op de markt, waar de Engelse versie nog even op zich liet wachten. De smartwatch is met een ROM te flashen, wat niet echt complex is. Ik heb de volgende guide gebruikt. Het ging bij mij niet in één keer goed. Na de update kreeg ik alsnog een melding in de Amazfit Watch app, die overigens in de App Store en Play Market te downloaden is, dat mijn regio niet goed stond. Na wat onderzoek slaagde ik er uiteindelijk toch in om mijn Amazfit in het Engels te flashen, hieronder een stappenplan voor de iPhone:
  • Ga bij instellingen naar algemeen, taal en regio en zet de regio op VS samen met de voorkeurstaal in het Engels.
  • Flash nu de Amazfit Pace met de handleiding.
  • Download nu Amazfit Watch app in de App Store (of met de QR-code in de gebruikershandleiding).
  • Start de Amazfit Watch app op en maak een account aan.
  • Scan nu de QR-code op het beeldscherm van de Amazfit. Als het goed is heb je nu op succesvolle wijze de Amazfit Pace geflashed, samen met de juiste instellingen voor de Amazfit Watch app.
  • Ben je verbonden, is het gelukt? Cookies! Je kunt nu de regio en taal weer aanpassen van je iPhone, nu is het tijd om te genieten van je Amazfit Pace!
Hieronder nog een visuele weergave van het installatieproces. Met de foutmelding als de instellingen van je telefoon niet goed staan terwijl je deze wilt koppelen.

Eenmaal correct gekoppeld begint de setup. Houd rekening met Engelse schalen, later kan je alles omzetten via de smartwatch naar centimeters en kilo’s. Zodra je klaar bent kom je in het startscherm van je Amazfit Watch app. Een leuke toevoeging is het direct kunnen verwisselen van watch faces. Een handige feature is het updaten van de firmware via de app. Je krijgt dan een melding te zien in het overzicht. Tot nu toe heb ik twee updates ontvangen, erg fijn om te weten dat het om een succesvolle flash gaat, en dat updates automatisch komen.

batterijduur
We beginnen met wat belangrijke punten waar we veelal op zoeken als het om een smartwatch gaat. Ik denk dat batterijduur toch echt op nummer één staat. Ik heb de Amazfit Pace ongeveer 1 maand. Ik heb de smartwatch tot nu toe 5 keer opgeladen. Gemiddeld doe ik 6 tot 7 dagen met een lading. Dit is tijdens actief gebruik: verbonden met mijn telefoon, ontvangen van meldingen- berichten op de smartwatch, GPS/Bluetooth staan aan en twee- drie keer per week sport ik. Hardlopen doe ik altijd 35 minuten op de loopband, met actieve hartmetingen tussendoor. Ook maak ik gebruik van de standaard doelen, waaronder 8000 stappen per dag.

Ben ik onder de indruk van de batterijduur van de Amazfit Pace? Ja, erg onder de indruk! Mijn No.1 D5 gaat gemiddeld 2 dagen mee. Nu heeft deze niet een soortgelijk transflectieve LCD-scherm als de Amazfit. Het display heeft zijn batterijduur te danken aan het gebruik van omgevingslicht en de ‘slaapmodus’ visualisaties. De tijd wordt altijd ververst op het scherm, de iconen eromheen zoals de stappenteller worden pas geupdate als je het scherm aanraakt of op de powerknop drukt.

Hartmeting
Hartmetingen met de Amazfit Pace zijn niet volledig accuraat. Waar de Amazfit Pace vooral de fout ingaat, is tijdens het hardlopen, beter gezegd: bij een hogere hartslag. In rust doet de Amazfit correcte metingen, al zittend zit ik gemiddeld tussen de 60 – 70, wat voor een 25-jarige man gezond is. Tijdens het hardlopen zat de Amazfit er gemiddeld 10 – 15 hartslagen naast. Terwijl deze op mijn pols (polsslag) zit. Het is vooral tijdens intensief gebruik dat de metingen wat afwijken. Directe metingen met een Polar loopband, of via de loopband zelf komen allemaal hoger uit. Met een snelheid van gemiddeld 12 – 14 km per uur zit ik rond de 130 – 135 hartslagen per minuut, terwijl de Amazfit Pace er ongeveer 120 laat zien.

Op de loopband heeft de Amazfit ook moeite om exacte snelheidsmetingen uit te voeren. Gemiddeld zat ik op een snelheid van 12 – 13 km per uur, in de app (Mi Fit) die je ook gratis kunt downloaden via de App Store en Play Market, liet deze een maximale snelheid zien van 7.31 kilometer per uur. Ook de maximale hartslag is schrikbarend, waar het gemiddeld weer +/- 15 – 20 hartslagen onder de werkelijke hartslag zit.

Het scherm
Met een schermresolutie van 320 x 300 pixels kun je het scherm fijn aansturen. Ter vergelijking: de Apple Watch 42mm heeft een resolutie van 390x312, en de 38mm variant heeft een resolutie van 340x272. Het scherm oogt qua kleuren voldoende, vaak staat de backlight uit, ook dan zijn de kleuren en het waarnemen van gegevens goed. Als het te donker is, komt de backlight in actie, zoals hieronder op de foto te zien is.

Software
De software is vriendelijk in gebruik. De eerder genoemde No.1 D5 maakt gebruik van Android. Je merkt dat de Amazfit met de custom software erg soepel draait. De 1.2GHz dual-core processor samen met de 512MB aan RAM draaien alles feilloos. Er is weinig sprake van echte lag, waar de No.1 D5 met het Android OS toch wat gevoeliger is. Soms is er wat merkbare vertraging in de overgang van menu’s.

De software is te besturen met swipes. Bovenaan in het scherm zijn bolletjes te zien op welke pagina je zit. Om bij de instellingen te komen swipe je naar beneden op het startscherm (watch face), en om binnenkomende berichten te lezen swipe je naar boven op het startscherm. Berichtgeving kan handig zijn, om snel waar te nemen wie je berichtjes stuurt, vooralsnog kun je er weinig mee. Je kunt niet reageren en alleen berichten lezen op de Amazfit. In veel gevallen is het een data overload, omdat de berichten ook weer op je smartphone zijn startscherm staan. Je kunt het ontvangen van berichten via de Amazfit Watch app uitschakelen als je dit niet wenst.

Via het instellingen menu kun je de Amazfit updaten, de WiFi en Bluetooth verbinding nagaan, resetten, uitzetten, het tijdsformaat aanpassen, de ‘tape to wake’ functie inschakelen, vibratie in- en uitschakelen en de werking van het backlight aanpassen. Er zijn nog meer opties te vinden. Ik ben sinds het gebruik nog maar een paar keer in de instellingen geweest. Ik regel vrijwel alles via de Amazfit Watch app, zelfs het wisselen van watch faces.

Met een swipe naar links vanaf het startscherm kom je in een overzicht aan sportactiviteiten. Hier kun je beginnen aan een sportsessie. Alle sportactiviteiten en stappen worden gesynchroniseerd met de Amazfit Watch app en aanvullend de Mi Fit app. Een goede motivatie zijn de achievements. Je wordt om de zoveel tijd herinnerd aan je dagelijkse stappendoel. Op de helft van je stappendoel krijg je een melding, stay motivated! Ook als je te lang stil zit raadt de Amazfit je aan om wat te bewegen. Ondertussen ben ik al tig keer weg gelopen tijdens het schrijven van deze review.

Swipen we naar rechts, dan komen we bij wat ingebouwde functionaliteiten. Een stappenoverzicht, een wekkerfunctie, weersvooruitzichten, de hartslagmeter, een kompas en de mediaspeler. Met een bluetooth headset kun je media direct afspelen vanaf de Amazfit, met het OS is er van de 4GB aan opslag 2.5GB vrij, laat je dus niet gek maken dat je de ‘volle’ 4GB tot je beschikking krijgt.

Het kompas is erg accuraat. Als je deze voor de eerste keer opstart moet deze via GPS ingesteld worden. Een paar keer draaien met de pols is voldoende. Ook de weerupdates (als deze verbonden is met WiFi of een smartphone) geven netjes dezelfde gegevens weer, pun intended.

Aanvullend nog een hoofdstuk dagelijks gebruik, het neigt misschien wat naar de conclusie, maar vooralsnog probeer ik het vooral uit een ‘dagelijks logboekje’ te schrijven.

Wakker worden! De wekker van mijn iPhone speelt het nummer Paranoid af van Black Sabbath. Wellicht is de Amazfit hartslagmeter daarom zo van slag, al rockend wakker worden. Naar beneden, opfrissen en aan het ontbijt met de hond. Tijdens het ontbijt al het dagelijkse drama lezen van Facebook vrienden. De hond springt tegen mijn been aan, het is tijd voor de ochtendwandeling. Buiten bepaal ik mijn koers, gaan het wat extra stappen worden voor mijn dagelijkse stappendoel? Vaak wel. Gemiddeld maak ik er 2000 tot 3000 per wandeling dat gaat vlotjes!

Weer thuis aangekomen vlucht ik mijzelf de auto in richting werk. Medecollega’s zijn enthousiast over de smartwatch, we hebben allemaal wel wat met een stukje hardlopen. Tijdens het werk reageer ik actief als de Amazfit mij adviseert om even een stukje te lopen. Een goed moment om koffie, thee of water te pakken. In de tussentijd controleer ik het aantal stappen. Ook is het fijn dat ik de tijd niet hoef te controleren op mijn smartphone, hierdoor heb ik wat meer rust, en is de verleiding minder klein om te reageren op berichten. Je zou kunnen zeggen dat het niet kunnen reageren op de Amazfit ook een pluspunt is.

De avond valt, terug naar huis en richting de sportschool. Hier begin ik standaard met mijn 35 minuten hardlopen. Dit is vaak het moment dat ik over mijn dagelijkse stappendoel ga. Veelal haal ik 3 – 3.5k stappen tijdens het hardlopen, de 8000 stappen is dus voor mijn gebruik wat te weinig. Gelukkig kun je dit in de Amazfit Watch app omhoog stellen. De hartslagmeter gebruik ik wel, waar ik standaard 10 – 15 hartslagen bij op tel, om zo tot een accurate hartslag te komen. Tijdens het hardlopen maak ik eigenlijk nooit gebruik van eigen muziek, geen headset of oortjes.

Vaak later op de avond vergelijk in de resultaten van de dagen, of de weekresultaten. Het gebruik van de Amazfit maakt het een sport opzich om beter te presteren, een goede oplossing om fitter te worden. In de tussentijd wissel ik nog wel eens van watch face, veelal gebruik ik de ‘I’m a Runner’ watch face om stappen en kilometers bij te houden. Opladen? Geen sprake van! Vast gaat de Amazfit op een zondag aan de oplader, het is tijd voor een nieuwe (fittere?) week!

De Xiaomi Amazfit Pace heeft uitgebreide features en gaat lekker lang mee op één batterijlading. Wat mag je verwachten voor een prijs van circa 115 euro? Laat ik beginnen met het emotionele-aspect. De Amazfit Pace stimuleert- motiveert om net even wat verder te gaan. Dagelijks meer stappen, actiever willen leven en analyseren-vergelijken met voorgaande dagen. Voor mij persoonlijk een levensverbeteraar (wat sentimenteel). Zonder gekkigheid: de Amazfit is een leuke smartwatch- gadget om net even wat meer uit je dagelijkse beweging te halen. Het werkt fijn, simpel en gemakkelijk.

De hardware, het design en de meegeleverde software komen goed samen. De keramische laag beschermt de Amazfit perfect, een stootje is dus geen enkel probleem. Het dragen is een comfortabele ervaring. Dankzij het gewicht van 54 gram is de smartwatch vrijwel niet aanwezig aan je pols. Het rubberen bandje is comfortabel en makkelijk schoon te maken.

Alle aanwezige functionaliteiten werken rechtstreeks uit de verpakking goed. De hartslagmeter heeft tijdens het sporten een afwijking van gemiddeld 10 – 15 hartslagen, wat best jammer is. Ik tel er nu vaak 10 – 15 hartslagen bij op. Het zou mooi zijn als dit softwarematig over de tijd nog verder verbeterd, als dit überhaupt mogelijk is met de huidige optische sensor. Andere functionaliteiten als de mediaspeler, het kompas, sportactiviteiten en weersverwachtingen werken prima. De grootste beperking zit hem voor nu nog in het niet kunnen downloaden van apps d.m.v. een aanwezige App Store. Dit heeft de No.1 D5 wel, waardoor je Spotify, YouTube en Nu.nl rechtstreeks kan bekijken op de smartwatch zelf. Ook het reageren op berichten is niet mogelijk, iets wat de No.1 D5 ook standaard kan. Je koopt met de Amazfit Pace een ‘bijna’ volwaardige smartwatch, maar je moet het tot zoverre doen met de features van Huami- Xiaomi zelf.

Qua batterijduur hoor je mij niet klagen. Dankzij het scherm maakt de Amazfit gebruik van natuurlijk licht, als het te donker wordt schakelt de backlight zich automatisch in. Overdag, in de zon en in de avond kun je alles goed waarnemen. De schermresolutie van 320x300 pixels dienen prima voor het besturen van de smartwatch, zowel met kleine als grote vingers.

De Amazfit Pace is een geweldige smartwatch, designwise een solide uitblinker. Het gemis aan een App Store (third-party-apps) is op het moment nog een tegenvaller. De hartslagmeter- sensor is op dit moment tijdens het sporten nog niet geheel accuraat. Terwijl de smartwatch hier zich duidelijk op positioneert. Overige functies, batterijduur en gebruikersgemak maken de Amazfit het overwegen waard. Mocht je op het moment zoekende zijn naar een smartwatch, dan is de Amazfit zeker het overwegen waard.

tweakers - nomineer voor review van de maand

http://techgaming.nl/image_uploads/reviews/Amazfit/low1.jpeg http://techgaming.nl/image_uploads/reviews/Amazfit/low2.jpeghttp://techgaming.nl/image_uploads/reviews/Amazfit/low3.jpeg http://techgaming.nl/image_uploads/reviews/Amazfit/low4.jpeg

Heb jij ook een Amazfit Pace Zwart (Rood)?

Mag ik vragen of jij deze Smartwatch hebt gekregen of gekocht?
Gekregen vind ik een lastig begrip, er staat namelijk nog wel een tijdsinvestering tegenover. :) Maar mocht je het echt willen vragen, plat: dan heb ik op aanvraag de smartwatch ontvangen. :) Ik heb bewust geen affliate links geplaatst, hier dringen ze nogal op aan. Ben liever transparant. :D
Heb vaker reviews gelezen over Xiaomi producten waarbij het product gratis is verkregen. In mijn ogen doet het af aan de objectiviteit, immers het schrijven van een slechte review verlaagd de kans dat je in de toekomst weer producten van Xiaomi zal ontvangen.

Vind het jammer dat je niet vooraf hebt vermeld dat jij het product ter review hebt gekregen en niet zelf hebt gekocht. Je bent gelukkig wel eerlijk in je antwoord maar wil je toch vragen om dit op te nemen in de review zelf.
Een goede reviewer laat niet zien of iets gekocht, geleend of gekregen is (in geschreven of besproken tekst). Als je teveel reclame voorbij ziet komen of affliate links, dan weet je eigenlijk al genoeg. Tevens kun je door middel van kritisch kijken op de min- en pluspunten ook goed zien of iets is gesponsord of niet.

Het is wel fijn als alle reviewers aangeven hoe ze aan een product komen, maar een verplichting is wat mij betreft (nog) niet nodig.

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 18 april 2017 13:08]

Hij is een normale Tweaker en presenteert zichzelf ook zo. Dat schept de verwachting dat het product zelf gekocht is en zijn ervaring vervolgens met ons wil delen.

Ik zou wel zover willen gaan dat bij alle reviews de connectie met de fabrikant/verkoper duidelijk is zodat de lezer zelf zijn/haar oordeel kan vellen over de waarde van de review. Waarom ben ik zo stellig? Omdat door de ad-blockers de traditionele manier van reclame maken niet meer werkt en er andere manieren worden gezocht, zoals gesponsorde reviews.
Ik ben inderdaad een normale Tweaker, los van de definitie of ik echt normaal ben, daar twijfelen velen over in mijn kringen. :p

Ik heb genoeg review(s) waar ik tijd & geld in investeer. De plus- minpunten in deze bespreking zijn naar mijn idee ook niet 'ten voordelen' of 'ter promotie' van het product. What you see is what you get. Gewoon mijn ervaring.

Daarbij benoem ik de organisatie niet, maak de keuze om geen affliate links te plaatsen of overige verwijzingen. Netjes en clean.

De tijdsinverstering die er tegenover staat verhoudt zich ook helemaal niet met het minimumloon voor mijn leeftijd. Niet dat ik hierop uit ben, maar puur ter indicatie dat je het echt leuk moet vinden om te doen. :)
In principe kun je jouw verhaal omdraaien en dan maak je hetzelfde punt. Je hebt er voor betaald en dat doet af aan je objectiviteit. Er zijn vele studies die suggereren dat hoe meer je betaald, hoe hoger je waardering is. Dit geldt voornamelijk ook voor bijvoorbeeld voedsel. Duur is goed. Anyways, als reviewer zou je het gewoon moeten vermelden om het vervolgens aan de lezer over te laten... het waardeoordeel dan he! ;)
Ik heb hem gekocht een ook een review geschreven moest dat je mening kunnen veranderen. Ik ben er zeer tevreden over.
Wel zo netjes om dat dan even te vermelden in de review als je het hebt over transparantie, toch? :P

Voor de rest klasse review. Een interessant apparaat.. Heb alleen niet zoveel met smartwatches heb ik ondervonden. :(
Maar heb je hem ook gebruikt als je buiten gaat hardlopen? (Met GPS en hartslagmeter) Wat zijn de mogelijkheden daarvan, kun je intervals/vast aantal kilometers/minimaal tempo/etc instellen?
Jep. Je kunt op het scherm je route, snelheid, gemiddelde, hartslag, tussentijdse metingen zien. Ook interval- hartslag (aka fatburn) is mogelijk. Ik moet wel zeggen dat de GPS tijdens hardlopen buiten een stuk sneller draint. Wellicht nog een minpuntje. :D
Haha dat viel te verwachten. Hoe snel pakt hij de GPS?
Ongeveer 35-40 seconde. :) Niet super snel. :)
Mooi, bedankt voor het snelle antwoorden!
Hoe stel je dan intervallen in? Misschien ook hartslagzones? Ik heb het horloge inmiddels maar kan het niet vinden...
Goede review :) Hoe is de GPS verder?
Huami is een sub-brand van Xiaomi,
Huami is een losstaand bedrijf wat hun eigen apparatuur maakt. Amazfit is hun merk, niet van Xiaomi.
Ze maken wel de Mi Band voor Xiaomi maar de Amazfit wordt onder hun eigen naam verkocht (wel door Xiaomi maar die verkopen heel veel 3rd party stuff).
(zie bijv http://www.huami-usa.com/about/)
Veel Chinese resellers plakken Xiaomi voor de naam maar dat is puur voor SEO / marketing. Hetzelfde geld voor de Xiaoyi producten bijv.

[Reactie gewijzigd door Kenzi op 18 april 2017 04:08]

GPS is oké, draint wel sneller op de batterij. Op het scherm is vrij veel af te lezen tijdens het lopen. Ook voor de interval- fatburn Work-Out.

Bedankt voor de opmerking; aangepast. :)

[Reactie gewijzigd door pclinde op 18 april 2017 12:29]

de trackers die ik tot nu toe geprobeerd heb met gps waren allemaal niet echt nauwkeurig. meer dan niet liep ik volgens de trackers in het water hier :D. maar dat kan ook komen door de GPS afwijking mbt Google hier.
Goede review. Wekt interesse.
Dat de GPS de accu draint is niet meer dan logisch.
Zelfde als bij aouto als negatief punt aan te geven dat hij meer verbruikt als de airco aanstaat.
Ik gebruik zelf een losse GPS, op 2 accu's van 2100mAh kan zo'n ding max 1 dag werken. Dus verwacht niet te veel op een hrologe.

[Reactie gewijzigd door maartend op 19 april 2017 10:43]

Zeer gave review wederom :) + 3
Thanks Repr! :D Heerlijke smartwatch (en met een rood bandje) <3.

[Reactie gewijzigd door pclinde op 17 april 2017 09:37]

Prima review weer, pclinde! Een dikke +3. :)
Top review! Ben op zoek naar een vervanging voor mijn pebble, en dit lijkt een mooie kandidaat :)

Wat betreft het 'je kan er niet mee zwemmen'-stuk, IP67 geeft aan dat hij een half uur op 1 meter diepte zou moeten overleven. Er mee zwemmen zou dus goed moeten gaan :P
Klopt. Hoewel je al snel onder de 1 meter schiet. :) Uiteraard is dit puur een indicatie van, alsnog zou ik niet zo snel in het diepe springen. Bedankt! :D
Als ik me niet vergis (en blijkbaar vergis ik me niet: productreview: Xiaomi Mi Band 2 review door kanem0chi ) is dit dezelfde waterdichtheid als de Xiaomi Mi Band 2, in de praktijk ben ik al verschillende keren gaan zwemmen (met duiken van de plank waardoor ik zeker dieper dan 1 meter ga) met m'n Mi Band 2 om en die werkt nog steeds perfect...

Deze smartwatch... knap ding voor een bijzonder knappe prijs, ik denk dat ik 'm maar eens zal bestellen... voor die prijs best een lastige concurrent voor veel duurdere merken. (voor mij wel met zwart bandje weliswaar)
Bij mij zijn er al 2 Mi Bands gesneuveld door het zwemmen. Bij de eerste was de slaap monitor functie totaal van slag en daarna ook stappen tellen, bij de tweede wilde deze niet meer opladen. Als je de diverse fora leest dan zijn er gemixed ervaringen mbt de Mi Band en water. wil je echt gaan zwemmen dat moet je toch meer richting de IPX8
Mi Band of Mi Band 2? Ik heb geen ervaring met de eerste editie van de Mi Band, kan alleen maar spreken over diegene die ik gebruik; douchen, zwemmen... geen enkel probleem, al sinds september 2016 en ik zwem 2 tot 4 keer per maand.

Nu zeg ik niet dat het persé een goed idee is want IP67 is wat het is: waterdicht tot 1 meter... verder dan dat is op eigen risico. Het zou inderdaad zonde zijn als je Amazfit hierdoor naar de vaantjes gaat.
Inderdaad! Om deze reden neem ik liever niet het risico. :P Better safe than sorry.
Nee, want zwemmen = impact. Je slaat als het ware je horloge in het water. Eigenlijk moet je dan al richting een ATM 5 rating.
Thanks voor de verheldering. Zo zie je toch nog dat er een hoop 'schuilt' achter de ratings.
Nog even wat vragen.

Is er een hartslag broadcast functie? Zodat je op een ander apparaat de hartslag kan aflezen, een fietscomputer oid.

Kan je de nauwkeurigheid van de GPS eens testen door tijdens een activiteit de Amazfit over een kledingstuk te dragen?

Hoe lang gaat de Amazfit mee, tot accu 0%, met GPS en hartslag ingeschakeld?

Trouwens, bedankt voor je heldere review!
Hi,

Bedankt! Ik kom nog terug op je vragen. Op het moment zit ik op 52% batterij (4 dagen en 1 uur). Heb je het dan over actieve hartslag metingen, dus interval/meting om de zoveel tijd?

MVG,
Pim
Beste, allereerst mooie review, puik werk ...
Persoonlijk een Xiaomi liefhebber / reeds tal van gadgets gekocht / het "betere chinese" werk.
Momenteel in bezit vd MiBand2 , vooral voor notificaties/vibrations , display te klein zonder leesbril (+2.25) , vandaar intresse in deze smartwatch. Specs zien er goed uit.

Heb echter één vraag: kan deze smartwatch "uitgestelde" notificaties alsnog doorgeven ?
Tis te zeggen; beroepshalve mogen we géén mobieltje buiten op het bedrijf bij hebben ... gsm ligt op mijn bureau ... dus bij terugkeer op bureau is het dan mogelijk om alsnog een notificatie te krijgen op de smartwatch mocht er bij mijn afwezigheid iets binnen zijn komen (email/whatsapp/telefoon).
Op mijn MiBand2 werkt dit uitstekend / als ie opnieuw paired / binnenkomen bureel

(ps, heb dezelfde vraag gesteld bij TicWatch2 , edoch daar werkt dit niet)

Alvast bedankt,
Philip.
Hi Philip,

Uitgestelde notificaties heb ik nog nooit meegemaakt, aangezien mijn telefoon altijd in de buurt is. Ik ga het voor je test en kom terug met mijn bevindingen. ;) Bedankt voor je compliment! :D To be continued...
Dank bij voorbaat om "uitgestelde notificaties" uit te testen.
Fingers crossed :)

Cu later,
Phil.
al iemand nieuws over "uitgestelde notificaties" ?
thanks,
Phil
Bij deze: geen uitgesteld notificaties. Je toestel moet echt in de buurt zijn. :)

Pim
OK, bedankt Pim vh verder onderzoek en nog veel plezier met je Pace watch , jammer :'( .... dan blijven we nog even met de mi-band 2 rondlopen (die kan het wel , via miband-tools)

groetjes,
Phil from belgium, not the king
Hoi Pclinde,

Top review. Zelf ben ik al een tijdje de eigenaar van zo een smartwatch. Enkel heb ik vaak last van dat ik de Amazfit software een aantal keren manueel moet opstarten op mijn GSM, vooraleer dat ik de notificaties op mijn smartwatch kan krijgen, heb je hier ervaring mee?

Persoonlijk vind ik het voor de prijs dat je een Amazfit krijgt, echt een geniaal smartwatch. Enigste waar ik last mee heb is die lader... Het is niet altijd even praktisch om je smartwatch in de lader in te stoppen.

Owja, die hartslag meter is volgens mij ook niet zo correct... Ik had een TOMTOM smartwatch, en er scheelde heel wat bpm's tussen. Mjah goed, ik heb hem voor de stijl en de notificaties gekocht.

Cheers!
Hey!

Bedankt als eerste. :D Ik heb geen ervaring met het verbinden tussen mijn iPhone 6 Plus en de Amazfit, dit gaat in één simpele handeling. Zoals je al zelf zegt: voor de prijs krijg je een geniaal stukje hardware. :D De laders zijn ook zeker niet mijn favoriet. Ik heb ook nog een NO.1 D5, wat mij betreft nog irritanter met de opklikbare lader. :P

De hartslagmeter is zeker niet accuraat. In vergelijking met sportmeters mag de Amazfit nog wel wat leren. ;)

Pim
Via deze review is mijn interesse gewekt maar de hartslagsensor accuraatheid is toch iets belangrijk voor een sporthorloge, zeker als je geen externe band kunt gebruiken.
Is dat verbetert met de laatste updates?

/edit: reactie hierboven zegt het eigenlijk al...

[Reactie gewijzigd door tombon op 16 juni 2017 14:06]