Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart

Specificaties 4,7" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart Review

trendlady 10 april 2017, 289 views

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart

Goede prijs/ kwaliteit verhouding, fijn toestel, zeer gebruiksvriendelijk met een paar minpuntjes

Pluspunten

• goede camera
  • handige nieuwe functies
  • langdurige accuduur

Minpunten

• afwijkende opladers ingang
  • je kan niet bij de batterij
  • beeldscherm is gevoelig voor zon en vlekken

Ik heb de A3 gekozen omdat ik zeer benieuwd was naar de verbeterde camera, de waterbestendigheid en het vergrote geheugen, tegen deze punten liep ik aan bij mijn oude S4 mini.
De A3 is een fijn toestel, hij is gemakkelijk te installeren en hij zette probleemloos alles over van mijn oude toestel inclusief alle apps. Zo simpel en snel ben ik nog nooit van toestel gewisseld!

De positieve punten:
– De foto's zijn veel mooier en hij heeft een goede selfiemodus.
– De instellingen en sommige functies zijn anders dan de s4 mini, wat even wennen en zoeken was. Maar eenmaal gevonden zit het goed in elkaar en er zitten wat nieuwe fijne functies op:
* Je kan meldingen nu per app aan en uit zetten.
* Hij heeft een always om functie zodat de tijd en datum altijd te zien is en of je een melding van bijv. whatsapp hebt.
* Er zit een blauwfilter op zodat je hem savonds kan gebruiken zonder dat het licht je avondritme verstoord.
* Je kan gemakkelijk foto's of andere dingen overzetten naar je sd kaart (op mijn oude telefoon was dit heel onhandig)
* Nu hoef je de telefoon niet meer te ontgrendelen om foto's te maken of te bellen.
– Hij is waterbestendig waardoor ik hem nu ook in de regen en met een gerust hart bij bijv. het zwembad kan gebruiken.
– Hij geeft een mooi helder en duidelijk geluid bij filmpjes en radio/muziek.
– De batterij is enorm verbeterd, loopt niet snel leeg en hij laad snel op.

De minpunten:
– De opladers ingang, Omdat hij afwijkt van de gangbare micro usb is hij heel onhandig als je hem even bij iemand op wilt laden of goedkoop een nieuwe oplader wilt halen. Gelukkig hebben ze wel een adaptor bijgeleverd.
– De vingerafdruk om de telefoon mee te ontgrendelen werkt de helft van de tijd niet goed of helemaal niet.
– De pictogrammen zijn erg log en groot, op de s4 mini zagen die er wat fijner uit, het voordeel is wel dat je gemakkelijk zelf de vorm van de basis pictogrammen kan kiezen zodat ze er mooier uit zien.
– Hij is zwaarder dan mijn vorige telefoon doordat hij een glazen behuizing heeft.
– Het beeldscherm is erg gevoelig voor vlekken en spiegelt enorm in de zon waardoor je niks meer ziet. Dat is op te lossen door het beeldscherm licht op maximaal te zetten, maar dan moet je er daarna weer aan denken hem lager te zetten.

Ik vind de A3 ondanks de minpunten toch een hele verbetering ten opzichte van mijn oude telefoon en zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding echt een aanrader!

Heb jij ook een Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen