Jabra Move Wireless (Rood) Review

RadioGnome1971 8 april 2017, laatste update op 9 april 2017, 118 views

Jabra Move Wireless (Rood)

Na een paar uur al helemaal blij mee. Eindelijk alle ranzige budget dopjes de deur uit.

Pluspunten

• Prijs / kwaliteit verhouding
  • Ook bedraad te gebruiken
  • Kleur
  • Inclusief kabeltjes

Minpunten

• Niet opvouwbaar
  • midden 'vlak', hoog 'niet sprankelend'
  • Geen 'meeneemverpakking' meegeleverd

Ik zocht een draadloze koptelefoon omdat:
  • Mijn 'beetje goede dopjes' na een decennium te ranzig waren om nog aan te pakken
  • De 'budget dopjes' die ik had te budget waren
  • Draden altijd net over de toets krullen die ik wil indrukken
  • Mijn Sennheiser RS 120 niet makkelijk mee kan 'naar de klant'
  • Mijn Sennheiser HD 800 niet te gebruiken is zonder koptelefoonversterker en leunstoel.
Daarbij moest de koptelefoon 'to be acquired' ook nog aan mijn 3DS / GameBoy e.d. aangesloten kunnen worden.

Mijn keuze lag dus tussen het 'Sennheiser Momentum Wireless' spectrum of iets veel goedkopers dat ook zou voldoen. Ik had geen zin om 400 eurie te lappen voor iets waarvoor Spotify de meest kwalitatieve geluidsbron is, dus heb ik vanwege de positieve reviews de Jabra gekozen. Erg blij dat ik dit heb gedaan.

Pairen ging zelfs met mijn 2009 MacBook Pro probleemloos (BT 2.1) dus ik verwacht verder geen problemen.

Het geluid ervaar ik als alleszins acceptabel als ik de aanschaf prijs in ogenschouw neem. Ik ben verbaasd over de 'punch' en het volume. Dan bedoel ik niet hoe 'hard', maar hoe 'stevig' het geluid klinkt. Het past vooral goed bij 'modern geproduceerde' muziek, games, youtube en dergelijke.

Het laag is vol en beter gedefinieerd dan ik verwachtte. Het midden is echter nogal vlak en het hoog mist de sprankelende inbreng die hoge frequenties in de muziek kunnen hebben. Complexe muziek met veel dynamiek doe je en beetje weinig eer aan via dit apparaat. Het geluid klinkt ook 'wat verder weg' dan ik gewend ben. Algeheel sta ik echter versteld van het totaal pakket dat ik in ruil voor de vraagprijs heb verkregen.

Via de draad is het een 'gewone, passieve koptelefoon'. Aangezien ik op deze manier alleen Nintendo geluid heb geluisterd, heb ik geen beeld van de kwaliteitsverschillen t.o.v. BlueTooth.

De rode kleur is 'beter' dan op de foto's en zeker op een afdeling vol collegae met zwarte doppen ben ik er erg blij mee. Dat hij niet kleiner kan dan de gebruiksstand en geen beschermtasje o.i.d. heeft vind ik wel jammer, maar voor de prijs kan ik daar mee leven.

Het schijnt dat je er ook mee kunt bellen, maar dat heb ik ook wel eens horen zeggen over mijn smartphone. Is lang geleden dat ik dat heb gedaan, en verwacht niet dat ik dat binnenkort via de Jabra zal doen.

Heb jij ook een Jabra Move Wireless (Rood)?