Specificaties Android compatibel en 53,7g - Bekijk alle specificaties

Amazfit Pace Zwart (Rood) Review

JeffreyGorissen 7 april 2017, laatste update op 16 april 2017, 1.751 views

Amazfit Pace Zwart (Rood)

De Amazfit Pace is een smartwatch die met een ingebouwde gps, harslag monitor, always on display en een gunstige prijs voor mij de doorslag gaf. Zeker nadat de Pebble Time 2 geannuleerd werd. Het always on display is zeer goed afleesbaar.

Pluspunten

• Design
  • Polsbandje
  • Batterijduur
  • Display

Minpunten

• (nog?) Geen reactie op notificaties
  • Software kan beter. (wordt nog steeds ge-update)
  • Activiteit syncing enkel met Strava
  • Slaap/harslag metingen enkel op horloge te bekijken

Het nieuwe Pebble?
Fitnesstracker of smartwatch wat moet ik nemen, na zelf een Fitbit Charge HR gehad te hebben zocht ik iets nieuws. Net toen liep de crowdfunding campaign voor de Pebble 2 en de Time 2. Deze zijn echter nooit fatsoenlijk op de markt gekomen. Op zoek naar een alternatief dus maar.

Mijn requirements
  • Always on display
  • Goede accu duur
  • Hartslag sensor
  • Notificaties
Zoals in het lijstje hierboven te zien zat ik met een probleem, het aantal smartwatches met always on display en acceptabele accuduur ligt nogal aan de kleine kant. Zeker met het stoppen van Pebble. Zoals velen ging ik dus op zoek naar een vervanger die aan mijn verwachtingen voldeed.
Amazfit
In eerste instantie had ik nog nooit gehoord van Amazfit. Toen ik vernam dat Xiaomi achter het bedrijf staat begon het echter interessant te worden om de sprong te wagen.

Design

Kort en Krachtig
Recht voor de raap zoals ze in Nederland zeggen of kort door de bocht zoals in België; Ik vind het een prachtig ding. Met het meegeleverde bandje is ie zeer sportief al kan men makkelijk zelf bandjes wisselen om het horloge een eleganter uiterlijk te geven. Zwart of bruin leren bandje er rond en klaar.

Display
De Pace maakt gebruik van een "transflective LCD" even vertaald; het display gebruikt omgevingslicht zodat het leesbaar is zonder backlight. Ter verduidelijking, er is wel degelijk een backlight indien het donker is. Men kan er voor kiezen om het backlight automatisch, altijd, nooit of bij interactie aan te laten gaan. Hierbij heb ik voor automatisch gekozen. Indien het te donker is springt het backlight aan als je het horloge bekijkt. Zo zorgen ze ervoor dat het display binnen en buiten, donker of niet altijd mooi afleesbaar is.

Het touchscreen staat uit zo lang je niet op de fysieke knop drukt al bestaat er de optie om een dubbel 'tap' te doen in plaats van de fysieke knop in te drukken. Dit kan in het begin vervelend zijn als je vergeet om even op het knopje te drukken.

Nu even wat technische praat. De Pace heeft een 1.34-inch display gekregen met een resolutie van 320 x 200 pixels. Niet de hoogste resolutie ooit maar in mijn ogen perfect voor een 'watch' waar je op normale afstand gebruik van maakt.
Body
De body bestaat uit een donkere keramische ring die er niet alleen goed uitziet maar ook tegen een stootje kan. Zelf heb ik enkele keren men hartje vastgehouden bang voor krassen. Zo ben ik ooit licht tegen een muur afgeschraapt, hier en daar een tik ertegen, enz,... De normale dingen die je aan de hand hebt. Tot op heden heb ik nog geen enkel krasje gevonden!
Straps
Het meegeleverde bandje is gemaakt van rubber/silicone en is van zeer goede kwaliteit, comfortabel én vervangbaar. Je kan dus makkelijk je eigen 22mm horloge bandjes bestellen, vervangen en gebruiken.

Featureset

Watchfaces
Aan watchfaces ontbreekt er niks, naast de 15-tal watchfaces die erop staan kan je eenvoudig zelf je watchface customizen op de Pace als dan niet met behulp van de app (indien je een foto als achtergrond wilt). Wijzers, achtergronden, het al dan niet weergeven van stappen, afstand, hartslag, etc,.. Het is allemaal mogelijk.

IP67
De pace is IP67 gecertificeerd al zijn er geen workout opties voor zwemmen is het dus wel mogelijk om aan het oppervlak te zwemmen, ook douchen vormt dus geen probleem.
GPS
Om je activiteiten op te volgen is er een GPS-ontvanger in het horloge ingebouwd. Dit is iets wat niet veel smartwatch makers over hun devices kunnen zeggen. Je kan met de Pace vertrekken en je route tracken zonder dat je je smartphone ook nog moet bij hebben. Handig toch!
Hartslagsensor
De hartslagmetingen zijn vrij accuraat, zeker in rust en bij activiteiten als wandelen, fietsen, etc, hetgeen je doorheen de dag doet. Bij piek hartslag wordt het de Pace iets moeilijker. Vermoedelijk komt dit omdat optische sensoren vlak op de huis moeten blijven zitten. Is dit niet het geval worden de metingen minder accuraat. Bij de laatste software updates zijn er al meldingen indien men een activiteit start om het horloge boven de pols te dragen en het bandje indien nodig iets strakker vast te zetten.

*Getest tegen een hartslag en bloeddruk meter.
Slaap Metingen
Hier hoef ik niet veel over te zeggen, ze zijn accuraat. De tijdstippen waarop ik in slaap val en op sta zijn zoals de Pace het aangeeft. De hoeveelheid diepe slaap vs lichte slaap kan ik echter niet controleren.
Interne opslag
Amazfit heeft gedacht aan mensen die het beu zijn om hun smartwatch mee te nemen tijdens het sporten, er is 4GB aan opslag op het horloge waarvan een 2,5Gb vrij is. Gooi je favoriete muziek er op en spelen maar. Je verbindt zeer snel en eenvoudig je Pace met je Bluetooth headset.
Software
De software is op de goede weg. Het is een nieuw product voor moederbedrijf Xiaomi daardoor hebben ze waarschijnlijk ook Amazfit opgericht. De markt veilig testen met een dochteronderneming. Er is zeker verbetering mogenlijk maar voor de prijs kan ik er geen enkel slecht woord over kwijt. Al zal ik toch proberen ;)
Het swipen is niet altijd even vloeiend. Zo merk je af en toe wel wat lag op. In het hele periode van 2 maanden gebruik is er 1 spontane reboot gebeurt, dit was 2 software versies terug (1.3.2b is de huidige versie)

Apps
Het is een gesloten software systeem op dit moment dus nog geen third party apps. Al is er voor mij genoeg om me blij te maken, hartslag centrum, slaap centrum, het weer, compass, luchtdruk, coördinaten en natuurlijk de sportkant met de mogelijkheid voor wandelen, rennen en fietsen. Dit zowel in als outdoor.

Accu
In mijn eigen ervaring krijg ik een goede 4 à 5 dagen uit de Pace met de hartslagmetingen op automatisch. 5 a 6 met handmatige hartslagmetingen. In vliegtuigstand zal de Pace het wel een heel stuk langer uithouden maar dan is het geen smartwatch meer ;).
Backlight uit, in een kamer met 1 licht aan.

Deze smartwatch is op De officiële engelse site te verkrijgen aan $159.99. (nu met 25% korting met code BREAK)

Op Aliexpress kan je hem voor minder dan ¤100 vinden, kijk wel dat je de Engelse versie neemt anders is ie ge-preload met de Chinese firmware (die kan je wel flashen maar waarom die moeite nemen als je de Engelse kunt bestellen ;) )

Onbekend, uitgebreide features, goede prijs, mooi design.
Voor mij perfect, voor jou misschien ook.

*Eventuele updates kunnen nog bijgeplaatst worden*

Heb jij ook een Amazfit Pace Zwart (Rood)?

Mooie review. Veel foto's en veel eigen ervaring! _/-\o_

Ben alleen nog wel benieuwd naar die gunstige prijs...

[Reactie gewijzigd door sjonie100 op 7 april 2017 19:42]

Oh ja straks thuis misschien bijvoegen. De prijs op de officiële website bedraagt $159 dat is aan de huidige koers ¤150,12. Ik heb hem echter met 30% korting kunnen bestellen. Andere optie is om hem via AlieXpress te bestellen daar vind je hem voor ¤135!
Wat waren de verzendkosten voor je op de officiële site? Ik had er volgens mij ¤40,- voor betaald en de laatste keer dat ik keek was het gestegen naar ¤140,-
Wow dat is hoog. Ik had $25 verzendkosten. Maar door die 30% korting kwam ik op een europrijs van ¤143 in totaal meen ik.
Dit is mijn eerste review, tips en tricks alsook opbouwende kritiek hoor ik graag!
Tof ding! Leuk dat je hem heb gereviewd! Zelf zit ik er ook nog steeds aan te denken, al mis ik wel (voor mij) 1 heel belangrijke foto: "om je pols". Ik ben erg visueel ingesteld en ben dan ook benieuwd hoe groot/klein, dik/dun het er uitziet om een pols.

Ga zo door! :)
Zal er binnenkort 1-tje bij zetten!
Heb er 2 foto's aan toegevoegd. Hopelijk helpt het je!
Hey Jeffrey,

Kan je ook niet syncen met de mi app? Die is tenslotte toch ook van Xiaomi.
Ik gebruik enkel de amazfit watch app en strava op dit moment.
Beste, allereerst mooie review, puik werk ...
Persoonlijk een Xiaomi liefhebber / reeds tal van gadgets gekocht / het "betere chinese" werk.
Momenteel in bezit vd MiBand2 , vooral voor notificaties/vibrations , display te klein zonder leesbril (+2) , vandaar intresse in deze smartwatch. Specs zien er goed uit.

Heb echter één vraag: kan deze smartwatch "uitgestelde" notificaties alsnog doorgeven ?
Tis te zeggen; beroepshalve mogen we géén mobieltje buiten op het bedrijf bij hebben ... gsm ligt op mijn bureau ... dus bij terugkeer op bureau is het dan mogelijk om alsnog een notificatie te krijgen op de smartwatch mocht er bij mijn afwezigheid iets binnen zijn komen (email/whatsapp/telefoon).
Op mijn MiBand2 werkt dit uitstekend / als ie opnieuw paired / binnenkomen bureel.

(ps, heb dezelfde vraag gesteld bij TicWatch2 , edoch daar werkt dit niet)

Tot antwoord,
Alvast bedankt,
Philip.
Goh ik kan er nu niet op antwoorden. Ik heb er niet op gelet. Ik vrees echter van niet.
Bedankt vd info ... we zien wel
Ik heb er even op gelet en als ik het horloge bv aan het opladen ben en de kamer verlaat en dan een WhatsApp berichtje binnenkrijg dan krijg ik die nog binnen op de amazfit. Op voorwaarde dat ik de notification niet heb gedismised op men gsm.
dat klinkt positief :-)
mogelijk werkt het dan toch.
Sorry vh storen maar kan je het eventueel nog eens uittesten?
Gewoon een (her)bevestiging aub ... dan kan 'k overgaan tot aankoop :)

Dank bij voorbaat,
Phil.
Hoe accuraat is de hartslagsensor, is dat verbetert met de laatste updates?
Naar mijn inzicht is deze vrij correct met de voorwaarde dat hij niet over je pols schuift tijdens metingen. Nu draag ik hem zowiso graag iets strakker. Toevallig gisteren nog een nieuwe update gehad.