IBM Optical Wheel Mouse Review

traibergen 6 april 2017, laatste update op 7 april 2017, 29 views

IBM Optical Wheel Mouse

Het klinkt raar, maar ik vind dit op dit moment de perfecte muis. Het ding gaat al jaren mee zonder kapot te gaan en ook de bouwkwaliteit zie je tegenwoordig niet meer vaak. Het rode scroll wieltje staat ook niet slecht in een rode setup. Alleen de ergonomie is minder.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Rode scroll wieltje

Minpunten

• Ergonomie

Inleiding:
Zo'n oude muis, is dat nog bruikbaar?
Deze muis van IBM zal je misschien herkennen als een muis van Lenovo. Dat klopt, deze muis word op dit moment verkocht onder de naam Lenovo. Dit design gaat dus al jaren onveranderd mee.
ergonomie
De muis ligt gewoon goed in mijn hand. Het is geen gamingmuis van ¤50,- maar ik heb nooit last van mijn handen gehad door het gebruik van deze muis. De vorm is simpel maar doeltreffend.
functionaliteit
Wat valt hierover te zeggen. De muis heeft een linkerknop, een rechterknop en een indrukbaar scrollwieltje maar ook niet meer. Je krijgt geen aanpasbare gewichten maar ik vind dat zelf ook niet nodig.
precisie
Hier valt nog wel wat op aan te merken. Soms lijkt de muis niet goed te werken en moet je een Muisbuttons indrukken om de muis weer te laten werken. Maar dit kan ook aan ouderdom liggen.
bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is uitstekend. De muis gaat al jaren mee zonder ook maar een krasje. Dit is zeker een pluspunt.
drivers en ondersteuning
Ook dit punt is in één woord gewoon geweldig. Het is echt plug and play. Je sluit hem aan en hij werkt gewoon zonder problemen. Zelfs op een MacBook een een laptop met Linux.
prijs
De prijs is ontzettende goed. Voor niet al te veel geld krijg je een meer dan goede muis die al jaren meegaat

Heb jij ook een IBM Optical Wheel Mouse?