Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-1000X (Zwart) Review

LCLC2017 5 april 2017, laatste update op 9 mei 2017, 2.236 views

Sony MDR-1000X (Zwart)

Sony MDR-1000x gebroken? Jammer dan... "Total loss" na twee en half maanden? Sony Servicepunt wil de koptelefoon niet repareren, wel gratis vernietigen of retourneren tegen 38,50 euros.

Pluspunten

• De geluidskwaliteit is goed, vooral voor pop, jazz, R&B muziek!
  • design: is stylish.
  • Noise Cancellation werkt GOED!

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit, kapot binnen 3 maanden.
  • Slechte service/ Geen service

In januari heb ik dit product gekocht om met mijn mobieltje samen te gebruiken. Sony MDR-1000X is niet goedkoop en daarom heb ik veel verwachtingen van hem.

-De geluidskwaliteit is zeer goed voor een bluetooth koptelefoon!
-Design is mooi: simple en stylish.
-deze koptelefoon zit prima op mijn hoofd. Vergeleken met mijn AudioTechnics m50x is de SONY veel comfortabeler.
-Bereik: zeer goed. Binnen 10-15 meter in mijn huis, geen probleem.

Probleem:
Zeer onbetrouwbare bouwkwaliteit. Mijn MDR-1000x is binnen 3 maanden al kapot, zie foto bijlage. Ik heb mijn koptelefoon altijd voorzichtig gebruikt. Geen ongeluk gehad.
Ik ga vandaag naar de winkel en ik hoop dat de service van SONY wel betrouwbaar is...
Nu ligt de koptelefoon bij SONY voor onderzoek om vast te stellen of de beschadiging gedekt kan worden bij garantie.

Update: 10.04

Ik moet voor 331 euro een nieuwe MDR-1000x kopen of 38,50 euro laten retourneren, zo als het is. Of ik moet toestemming geven om de MDR-1000x te laten vernietigen: zie bijlage. Ik voel mij echt machteloos. Sony zegt dat de beschadiging "kan niet spontaan gebeuren". Maar hoe kan ik het bewijzen dat ik niets verkeerd met mijn koptelefoon gedaan heb?!

Inmiddels heb ik gelezen dat meer mensen het zelfde probleem hebben met deze koptelefoon!!!:
Hieronder zijn nog 8 foto's van andere gebruikers. Jullie kunnen zelf beoordelen of deze koptelefoon een goede bouwkwaliteit heeft. Sony zou zich hiervoor moeten schamen!

Update 9.5.17

Via klachtenkompas.nl heeft SONY mij toegezegd na terugzending koptelefoon over te gaan tot restitutie van het aankoopbedrag.

Heb jij ook een Sony MDR-1000X (Zwart)?

Dat plaatje breekt m'n hart :'(

Wel belangrijk voor een 400 euro headset: Hoe is de garantieafhandeling verlopen?
;( ik ga nu naar de winkel...ik hou jullie op de hoogte...
Zou je ons op de hoogte willen houden van de reparatie afhandeling?
Ik heb hem ook en heb bepaald geen goede erevaring met de service van Sony, hoop dat het goed voor jou uitpakt.
sony wil mijn mdr-1000r voor 330 euro vervangen of terug sturen zo als het is voor 38,50 euros.
Of ik moet mijn koptelefoon laten vernietigen!!!
Voor advies over hoe je het beste het verder aan kan pakken kan je denk ik het beste een topic openen op het forum.
Mijn koptelefoon en die van een collega hebben allebei precies dat euvel. Hier Foto's: https://www.flickr.com/photos/39641201@N06/shares/NcUZ53
Hieronder is het antwoord van sony:
-------------------------------

Beste ....,

Wij hebben reeds een terugkoppeling mogen ontvangen vanuit het service centrum van Sony.

Natuurlijk is de headset gemaakt en bestendigd tegen het dagelijks gebruik, waaronder het regelmatig op- en afzetten. Anderzijds dient u als gebruiker zich bewust te zijn dat er factoren aanwezig zijn waar de headset kwetsbaar voor is, zoals vallen, stoten en in deze ook bepaalde mate van druk.

Onze uitleg doet mogelijk niets af aan uw teleurstelling, wel gaan wij ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Op uw verzoek zullen wij de headset ongerepareerd retour laten komen naar de vestiging te Leeuwarden.
--------------------
DUS, de tactiek van Sony : Ons Product is goed, U als gebruiker heeft gefaald.
Hier exact hetzelfde verhaal. Gekocht bij de mediamarkt en na 6 weken gebroken bij het opzetten. Ook aan de andere zijden zitten haarscheurtjes. Telefoon terug gebracht en aan de servicebalie zeiden ze dat dit absoluut niet kon en dat ze hem terug zouden sturen en ik een nieuw of gerepareerd hoofdtelefoon zou krijgen. Wat denk je...krijg een mail terug dat dit gebruikersschade is en ik hem kan laten repareren voor ¤330,- :-(((( Nooit meer Sony. Dit is nu in 1 jaar al 2x wat meegemaakt hiermee. 1x met een nieuwe 4k tv.
Liep continue vast, functies werkte niet enz enz. Krijg je als antwoord. U moet de volgende software update afwachten. Na 3 updates en 1 jaar verder maar verkocht en gewoon weer een samsung gekocht.

Sony is waardeloos, je betaald de hoofdprijs met garantie tot de voordeur. Ik ben er helemaal klaar mee iig.
Ik heb een klacht ingediend tegen Mediamarkt over mijn sony koptelefoon en kreeg een reactie terug "...Dat het defect vaker voor komt, wat bij ons onbekend is, is geen reden om het onder garantie te herstellen. Dit is een defect waarvan Sony aangeeft dat het niet ontstaat bij normaal gebruik. "
Ik dacht als je product binnen 6 maanden kapot gaat de winkel waar je hem gekocht hebt (dus niet Sony) moet bewijzen dat jij hem kapot gemaakt hebt.

"Bewijslast bij ondeugdelijk product

Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt."

Dus laat ze dat maar bewijzen dan...

Waar heb je 'm gekocht?

Voor mij iig een reden om Sony links te laten liggen (deed ik trouwens al na een zelfde ellende met garantie met een TV jaren geleden) Ik zou hier een topic over maken!
Shopping Forum

[Reactie gewijzigd door luckyjan op 25 april 2017 21:03]

Dankjewel voor je antwoord!
Ik heb de koptelefoon van Mediamarkt gekocht. Mediamarkt heeft die koptelefoon naar Sony servicepunt gestuurd.
Volgens SONY:
"Het service centrum verklaart dat de headset niet is gebroken door een fout in de productie: Bij het ontwerp van de headset wordt door zorgvuldige materiaalkeuze en uitvoerige tests ervoor gezorgd dat deze klachten niet optreden bij normaal gebruik. Het probleem zit niet in de bouw van de headset. De breuk is ontstaan door te hoge druk/kracht op de headset. "

De logica van SONY is : De breuk ligt niet aan onze product omdat onze product goed van kwaliteit is. Een klassiek voorbeeld van drogredenering.
Idd maar in principe heb je met de verkoper Mediamarkt te maken en niet met Sony. Mediamarkt moet dus bewijzen dat jij hem kapot hebt gemaakt en met die Sony is van goede kwaliteit dus moet je hem zelf wel kapot gemaakt hebben komen ze denk ik niet weg :)
Nogmaals maak een topic aan in het shopping forum. Daar reageren vaak mensen die met een zelfde soort probleem te maken hebben gehad.
Mensen van verschillende landen komen hetzelfde probleem tegen. Maar SONY ontkent het probleem. Mediamarkt herhaalt maar wat SONY zegt.
Nogmaals, Ik heb de koptelefoon niet laten vallen, ben er niet op gaan zitten of staan, heb hem “normaal” gebruikt en niet onzorgvuldig behandeld.
Inderdaad, ik las binnen 2,5 maand en wilde exact hetzelfde posten.

Aan de reviewer: kijk ook even op Consuwijzer.nl onder garantie en de 6 maanden regel dat de verkoper voor die tijd moet bewijzen dat jij schuld hebt aan het defect. Inclusief voorbeeld brieven en al.

Deze koptelefoon staat op mijn verlangenlijstje, en mijn ervaring met Sony Xperia telefoons en de garantie afhandeling bij de verkopende partij Coolblue is juíst zeer positief! Ik laat me ook zeker niet afschrikken door deze post, ondanks dat ik er volledig begrip voor heb dat je je niet netjes behandeld voelt door Sony.

Helaas hoort bij internet aankopen in het duurdere segment ook wat meer kennis van je rechten als consument. Speel volgens de regels van Consuwijzer (Rijksoverheid) en er is geen webwinkel, mediamarkt die je iets kan maken. En Sony noch Apple zijn partij, het zijn de winkels die je iets verkopen. En daar "win" je zo van als je volgens de wet gelijk hebt.

[Reactie gewijzigd door Stpan op 11 juni 2017 21:38]

Ik heb hem ook.. Ligt alleen nu op mijn werk, maar ik ga het in de gaten houden!
Jeetje, ik kon deze hoofdtelefoon voor 250 euro krijgen, maar ik walg echt van deze acties van Sony. Echt jammer! Dank jullie wel voor het behoeden om deze hoofdtelefoon aan te schaffen
Heb dit net iets te laat gelezen. Ik heb inmiddels via Amazon.de de koptelefoon weten te bemachtigen. Raad je het aan om deze koptelefoon te retourneren nu het nog kan (bedenktijd) en dan de Bose QC35 te halen?

[Reactie gewijzigd door BrutalCoding op 11 juli 2017 19:23]

Ik raad SONY af vanwege de slechte bouwkwaliteit en bovendien, de buitengewoon slechte klantenservice.
Ik heb echt precies hetzelfde probleem....en na dit gelezen te hebben weet ik dat ik nu fucked ben. pff erg vervelend dit.
Ik was aan het kijken om de sony te kopen en was aan het twijfelen of ik voor de versie 2 ga of gewoon geen sony koop. Door veel op forums te lezen en we nu dus weer een stuk verder zijn kwam ik volgende tegen.
Hier hebben ze het over dat sony indd zegt dat er een fout is met een bepaalde groep van de mdr100x.
Hoop dat ik er iemand mee kan helpen. Aangezien er ook word gezegt dat sony via amazon al aangaf dat het nu onder garantie valt. Iedereen die een slechte ervaring gaf kreeg deze melding. Heb helaas geen link of bewijs hiervoor.