Mass Effect: Andromeda, PC (Windows) Review

DevilscomradeTestpanel 2 april 2017, 211 views

Mass Effect: Andromeda, PC (Windows) (Testpanel)

Een goed begin in een nieuwe richting van Mass Effect. De game heeft nog zijn verbeterpunten maar de ervaring op zich is zijn geld al ruim waard.

Pluspunten

• Grote verbetering van graphics ten op zichte van de trilogie.
  • Meer dynamische combat.
  • Verhaal

Minpunten

• Animaties gezichten
  • Kleine bugs
  • Replay waarde

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Gameplay
Qua gameplay durf ik het wel te zeggen dat het een verbetering is ten op zichten van de originele trilogie. Je kunt snel switchen van verschillende roles. Daarnaast krijg je genoeg skill points om je te character breed in te zetten. Daarnaast zijn er genoeg mogelijkheden om je character te resetten.

Het enigste minpunt wat ik gemerkt heb is dat je maar 3 skills tegelijk kan gebruiken. Vooral later in de game zou je het liefst meerdere skills snel achter elkaar willen gebruiken.
Beeld
Qua beeld zie ik alleen maar verbeteringen in deze game. Zeker met alle verschillende biomes is het echte eye-candy.
Geluid
Zoals al vaker gezegd door andere reviewers zijn de voice-overs niet echt optimaal. Vaak resulteert dit in komische taferelen tijdens sommige scenes.

Naast de voice-overs is de audio van de rest van de game gewoon top.
Besturing
De besturing is in mijn optiek net aan voldoende. Ik begon te spelen met muis en toetsenboord maar ben al snel overgestapt op een XBOX ONE controller. Vooral in mijn optiek zijn er steeds meer games console-ports en dat valt mij toch wel tegen.

Wanneer je een controller gebruikt speelt de game super makkelijk weg.
Prestaties
Qua performance is de game goed geoptimaliseerd. Alles op ultra gezet en geen FPS issues gehad tot zover.
Replaywaarde
Een van de sterke punten van Andromeda is de exploration. Lekker rond scheuren met de Nomad en niet het gevoel hebben dat je een lijst van quests aan het afrossen bent. Helaas zorgt dat er wel voor dat de replay waarde niet erg hoog is omdat je dit punt dan mist.

Daarnaast zijn er minder keuzes mogelijk qua persoonlijkheid van het hoofdpersonage. Dit zorgt er dan ook voor dat de replay waarde daalt aangezien er niet veel verschillende einden mogelijk zijn en de banden met je teamleden niet veel zullen verschillen.
Kwaliteit & stabiliteit
Over de kwaliteit van de game zullen de meningen verdeelt zijn. Dat komt omdat Bioware normaal gesproken alleen maar perfecte games opleverde met aangrijpende verhalen en veel keuze mogelijkheden om zelf de werelden vorm te geven.

Helaas is dat bij Andromeda wat minder uit de verf gekomen dan bij de andere games van Bioware. De kwaliteit is 'gewoon goed' in plaats van uitstekend, hetgeen wat veel spelers verwachten van een Bioware game.

In mijn optiek is de game nog steeds tof om te spelen, maar ik hoop dat Bioware Andromeda gebruikt als de nieuwe fundering voor een nieuwe reeks Bioware games met de 'oude' kwaliteit.
Over de prijs valt weinig te klagen. Veel AAA titles zullen tegen de 60 euro of hoger aan zitten. Op het moment van schrijven staat Andromeda nog voor 45-50,- in de Pricewatch, wat natuurlijk meevalt.
Andromeda is Mass Effect in een nieuw jasje. Er zijn nog wat problemen met de kwaliteit maar ik ga er vanuit dat deze snel opgelost worden. De gameplay is op het zelfde niveau als de vorige games, al dan niet beter. De game speelt lekker weg en biedt leuke gameplay voor diverse spelers. Nieuwelingen in de Mass Effect serie krijgen voldoende aanknopingspunten om de achtergrond van de verschillende culturen op te pikken, en trouwe fans van de serie games hebben genoeg voer om over te discussiėren.

Heb jij ook een Mass Effect: Andromeda, PC (Windows)?