×

Laat je stem gelden!

Dit jaar organiseren we voor de elfde keer de Tweakers Awards! Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Je maakt bovendien kans op een Philips Hue Starter Pack, JBL Charge 3, Call of Duty: WWII of twee vrijkaarten voor de uitreiking op donderdag 1 februari!

Xiaomi Redmi 4X (2GB ram, 16GB opslag) Goud Review

kanem0chi 1 april 2017, laatste update op 4 april 2017, 12.837 views

Xiaomi Redmi 4X (2GB ram, 16GB opslag) Goud

Nee, dit is geen grap.. ook al is het 1 april. De RedMi 4X heeft bijna 15uur on-screen tijd. Een erg goedkoop toestel (vanaf: §95) in de RedMi 4 line-up, met een heel uniek kenmerk: de batterij.

Pluspunten

• Erg goede batterij, bijna 15 uur onscreen tijd!
  • Snel en zeer stabiel/betrouwbaar in gebruik
  • Scherm is prima voor een 720p paneel
  • Dual-sim ťn een extra slot voor microSD
  • Vingerafdrukscanner die snel en stabiel is
  • Behuizing stevig en kwalitatief in orde, wel wat dikker door de grote batterij

Minpunten

• Google Playstore via keine omweg
  • Geen volledige 4G buiten de grote steden
  • Geen snellader meegeleverd
  • Speakers niet geweldig
  • OS hangt nog steeds op Android 6.0

Naast dat Xiaomi zijn eigen octacore Surge S1-soc heeft aangekondigd, komt de fabrikant met de Redmi 4X. Een telefoon dat in het rijtje van de "RedMi 4A, 4, 4 PRIME, Note 4, Note 4X" past en gepositioneerd is qua specificaties en prijs tussen de RedMi 4A en RedMi 4.

De RedMi line-up zijn vooral toestellen heb een heel erg strakke prijs / kwaliteit verhouding hebben en vaak net niet met verlies worden verkocht. Het is een toestel met een 5"-720p-scherm dat draait op een Snapdragon 435 van Qualcomm. Er zijn modellen met 2 en 3GB aan werkgeheugen, en met respectievelijk 16 en 32GB aan opslag. De batterij heeft een relatief grote capaciteit van 4100mAh., wat samen zorgt voor een onscreen tijd van ongeveer 15 uur.

Review achtergrond info: De Xiaomi RedMi 4X is destijds gekocht voor $115, bij iBuyGou.com met daarbovenop een import verzekering en DHL shipping.

Hieronder is een video review, met daaronder weer mijn geschreven review.

Zelf heb ik ook de andere modellen kunnen testen, zodat je goed kan vergelijken welk toestel het beste bij jou zou passen:
- productreview: Xiaomi Redmi 4A Rosť Goud review door kanem0chi
- productreview: Xiaomi Redmi 4 Pro Zilver review door kanem0chi
- productreview: Xiaomi Redmi Note 4X (3GB intern, 32GB opslag) Grijs review do...

Ik was al eerder heel erg onder de indruk van de RedMi 4A en 4 PRIME, aangezien je nagenoeg niet meer 'bang-for-the-buck' kan krijgen. Toen de Mi5c werd geÔntroduceerd, werd ik verrast door de RedMi 4X, een toestel dat precies tussen de 4A en Prime invalt en was ik ook erg benieuwd of dit ook zo'n kraker zou zijn.

Ik koop mijn toestellen altijd bij dezelfde reseller, omdat er te veel internationale resellers zogenaamde "webshop roms" installeren, om maar iedereen van hun lokale taal te voorzien, met alle ergernissen zoals extra apps, ads en malware daarbij. De webshop daarentegen levert de standaard ROM zonder poespas, met de standaard Engelse taal. Perfect.

Totale kosten: de Xiaomi RedMi 4X is destijds gekocht voor $115, met daarboven een import verzekering en DHL. Daarnaast konden ze de telefoon als een van de eerste leveren, en aangezien ik goede ervaringen heb met mijn vorige aankopen, toch weer voor hun gegaan.

De levering met DHL was zoals gewoonlijk super snel, namelijk maar 4 dagen vanuit China naar Bulgarije. Gelukkig geen inklaring hier hoeven te doen in Bulgarije, dat gaat namelijk niet zo makkelijk als in Nederland. Ook geen belasting hoeven te betalen gelukkig. :)

Normaal gesproken bespreek ik mijn ervaringen met de batterij wat later in de review, maar aangezien deze telefoon en batterij zulke goede resultaten boekte, kon ik het niet laten om de review hier mee te beginnen. Doordat de telefoon is uitgerust met een niet verwisselbare 4100mAh batterij, 720p scherm en SD 435 processor, maakt die combinatie het toestel zeer, zeeer zuinig en gebruikt het de batterij zeer efficient. Zelfs zo efficient, dat met de test Work 2.0, welke de dagelijkse taken in een app non stop laat draaien van 100% tot 20%, een score van bijna 15 uur weet neer te zetten. Dit houdt wel in dat het beeldscherm op 50% lichtintensiteit staat en internet/notificaties uit, maar dan houdt je nog steeds een heel erg goede score over. Indien de brightness iets naar beneden gezet zou worden en notificaties aan, dan haal je ongeveer nog steeds dezelfde score. Al met al ben ik erg, heel erg onder de indruk!

De telefoon komt met een Micro USB poort en een stekker die maximaal 5V/2A stroomt geeft aan de 4X, wat gewoon vooral een kosten keuze is geweest. Toch jammer dat ze niet een extra 5 a 10 dollar vragen voor een Type-C of 2.5/3A snelladen. Nu duurt het ongeveer 2.5/3 uur om de gehele batterij op te laden.

Verder houdt MIUI 8 het systeem ook erg goed in de gaten en is het batterij-instellingenmenu lekker uitgebreid waardoor je zelf ook veel kan aanpassen en nog meer uit de telefoon, alsook de batterij kan halen. Zo kan je apps geheel negeren of uitsluiten, het systeem laten beslissen, meldingen geven bij apps die te veel batterij verbruiken of de battery saver gebruiken. Ook de notificatie LED kan helemaal aan of uitgezet worden bijvoorbeeld. In tegen stelling tot veel Xiaomi kabels, komt de kabel deze keer in het wit.

Mocht je een telefoon zoeken die normaal gebruikt word(5 emails, 50 whatsapp berichtjes, 2 youtube videos, uurtje spotify, 5 snapchats, uurtje facebooken/broswen en 5 foto’s, naar mijn maatstaven ‘normaal’), maar wel graag een lange batterij duur heeft en niet te duur is, dan is dit de beste optie die je kan aanschaffen!

Voordat we naar het design van de telefoon gaan, eventjes een klein overzichtje van de doos, what's inside, etc. Voor een budget model komt het toestel precies zoals verwacht. Minimalistisch, weinig extra's en recht toe recht aan wat betreft de accessoires.

De doos is wit, wat stickers van de webshop, specificaties en binnen in de doos vinden we de standaard standaard uitrusting.

De RedMi 4A was gemaakt van plastic en de 4 Prime van aluminium. De 4X is ook gemaakt van aluminium, al voelt de behuizing wel beter aan dan de 4A, maar net iets minder 4 Prime. Desalniettemin voelt het solide aan. Wanneer je dit vergelijkt met de RedMi 3 series, dan doet het net wat beter aan.

Desalniettemin, de uni-body voelt kwalitatief goed aan, waardoor het toestel niet gemakkelijk zal doorbuigen en de randen zijn lichtelijk afgebogen, waardoor deze goed en lekker in de hand ligt.

Het toestel is net 8.7mm 'dik', waardoor dit een aantal positieve dingen met zich meebrengt. Zo steekt de camera niet uit, en is er een grote accu in de 4X te vinden van 4100 mAh (welke in tegenstelling tot de RedMi 4A, 3120mAh is, maar wel nagenoeg dezelfde dikte (8.5mm) heeft). Een goede keuze!

Er zijn geen kieren te vinden bij bijvoorbeeld de simtray, welke zich aan de linkerkant van het toestel bevindt, als ook bij de uitsparingen van het metaal voor de antennes loopt alles goed in elkaar over. Het is ťťn groot geheel geworden. De telefoon buigt of tordeert niet als er een lichte druk op de telefoon wordt gezet. Bij het schudden van de telefoon zijn geen vreemde bijgeluiden te horen. Tevens zit er in de behuizing op de achterkant ook een vingerafdrukscanner.

Op de voorkant van de telefoon is behalve de gebruikelijke elementen zoals een RGB-notificatieled (welke onder de homebutton zit) Lichtsensor, bel/luidspreker, capacitieve knoppen, de front-camera, geen branding van Xiaomi te vinden. Xiaomi volgt met de capacitieve knoppen niet Google's richtlijnen, waardoor links het multitask menu zit, midden de Home knop en rechts de 'back' knop.

Rondom het toestel:
• Links:Sim-tray, welke dual sim is, ondersteuning voor een Micro-SD kaart
• Rechts: Volume knoppen welke goed en strak in de behuizing liggen, alsook goed aanvoelen bij het indrukken ervan
• Boven: alleen een 3.5mm headphone jack, infrarood
• Onder: Micro-USB, microfoon, speaker
• Achterkant: Mi logo, Single led flitser, vingerafdrukscanner en een 13mp camera

Tevens word het toestel geleverd met een tijdelijke screen protector.

DISPLAY
Het 5" scherm is van het type LCD en heeft een 1280 x 720 pixels display. Het beeldscherm is voor het bedrag van de telefoon goed, al evenaart het bij lange na niet de RedMi 4 Prime of de High-end models. De kleuren zien er redelijk uit en het scherm kan vanuit alle hoeken ook goed worden bekeken. Via een slider kan de lichtintensiteit eenvoudig hoger en lager worden gezet. De verlichting kan uiteraard ook automatisch worden aangepast.

Verder kan het contrast worden aangepast in de instellingen, al staat deze standaard ingesteld op 'Automatic contrast'. Hierdoor bepaald het toestel zelf of het contrast verhoogd of verlaagd moet worden. Verder is er ook de mogelijkheid om de telefoon te ontgrendelen door 2x te tikken op het scherm (Double tap screen to wake).

De bezels zijn niet super dik en in lijn met andere budget toestellen.

De camera van de RedMi 4X is niet de meest denderende die ik heb gezien, maar voor een budget toestel valt hij wel op. Er zit een samsung s5k3l8 13mp camera in met 5 lenzen, met een f 2.0 aperture. Deze sensor zit bijvoorbeeld ook in de RedMi Note 4 en Umi Z pro. Het is een veel gebruikte budget camera sensor, die in vele andere budget modellen te vinden is. Wat betreft video's, de camera kan in Full HD beelden schieten in 30fps, 720p en lager. Zoals verwacht bij een budget model is er ook geen video stabilisatie.

Xiaomi's standaard camera-applicatie neemt de foto's vlotjes achter elkaar, en er zijn ook veel enkele modus en instellingen te vinden. De camera maakt standaard foto's met de hdr optie uit. Al raad ik je wel aan om deze eigenlijk standaard aan te laten staan, aangezien de foto's er net wat beter door uitkomen. Manual of RAW opties zijn helaas niet te vinden, al kan je met bijvoorbeeld Open Camera, welke gratis is, wel wat extra functies benutten die niet in de standaard app te vinden zijn. In de standaard app kan je alleen de de witbalans en de ISO waardes aanpassen.

De front/selfie camera is ook een niet nader genoemde 5mp camera die ook een f 2.2 aperture heeft. Het aparte aan de front camera is, is dat deze naar mijn idee beter is dan bij de RedMi Note 4X. Alle camera, video en selfie samples zijn zo goed mogelijk vergeleken in deze video:

Over het algemeen zijn de foto's bij normale daglicht omstandigheden redelijk te noemen, de kleuren zien er levendig uit, iets wat warmer vergeleken met de RedMi Note 4X zoals je hierboven kon zien, mist wel wat scherpte maar laten over het algemeen wel het plaatje zien. Maak je sporadisch foto's, dan is dit een geschikt toestel voor je.

De kleuren van de selfie camera zijn warm vind ik persoonlijk, al kan je met de nodige Instagram en Snapchat filters jezelf er nog beter uit laten zien. In low-light of moeilijke omstandigheden, is het lastig voor zowel de front als back camera, maar over het algemeen, bij normaal licht en geen filters zijn de selfies voor Social Media goed genoeg. Het filmen met de selfie camera kan ik 1080p, en de beelden zien er redelijk uit wat betreft kleuren als je naar mijn gezicht kijkt met de benodigde afstand. De RedMi Note 4X laat bijvoorbeeld stukken minder van de omgeving zien. De rear camera daarentegen heeft Xiaomi iets beter afgesteld wat betreft de auto focus, waardoor het beeld nu minder springerig is als voorheen. De camera kan in Full HD beelden schieten in 30fps, 720p en lager. Precies zoals verwacht bij een budget model al zeg ik het zelf. De video’s zijn niet heel verkeerd, de kleuren zijn okay en vrij accuraat, alles is redelijk scherp – al mocht er zeker meer detail aanwezig zijn. De witbalans is in orde maar het dynamisch bereik mag daarentegen wel wat beter zijn aangezien er soms bepaalde gebieden over- of onderbelicht zijn, wat een te groot contrast creŽert in de opnames. Zoals eerder aangehaald, foto's met HDR krikken het beeld materiaal al iets op, maar over het algemeen is er gewoon wat ruis en missen de details. Bekijk mijn video hierboven om te zien wat ik bedoel. :)

Met low light condities of drukkere gebieden presteert de camera stukken minder. Aan de andere kant, voor het bedrag heb ik ook vaak veel slechtere camera's gezien. Het is maar vanaf welk perspectief je het bekijkt. Gebruik bijvoorbeeld Open Camera om zelf nog het een en ander aan te passen, al gok ik zomaar dat mensen die dit toestel zullen kopen, het niet voor de camera zullen doen, maar de batterij. :)

GALLERY
Ondanks dat ik al aardig wat foto's in de video hierboven heb laten zien, plaats ik hieronder nog een paar samples om deze op groot formaat te bekijken indien gewest.

Low light & Panorama

Het toestel wordt nog steeds geleverd met Android 6 ook al werd deze al in oktober 2015 aangekondigd. Gelukkig ligt daar dan wel MIUI 8 overheen, waardoor er wel recente security patches aanwezig zijn alsook software updates. Als je nog niet vertrouwd met de MIUI, dan is het beste om eens lekker met alle instellingen te spelen, aangezien deze echt heel veel aanpassingsmogelijkheden heeft, zoals een ruime keuze aan thema's, achtergronden, lettertypen en ga zo maar door.

Wat betreft applicaties zijn er een 15-tal vooraf meegeleverd en zijn deze allemaal te verwijderen wat je 1GB aan ruimte ongeveer oplevert, met de toch wel beperkte 16 GB aan opslag. Een van de interessantere apps die Xiaomi meelevert is hun eigen ‘Security’ app, wat een soort van samenvatting geeft over de huidige status en situatie van je toestel. Binnen de applicatie zijn er zes categorieŽn. Zo is er een ‘cleaner’ te vinden, maar ook ‘data usage’, ‘blocklist’, ‘battery’, ‘Virus scan’ en ‘permission’. De Data usage, blacklist, batterij en permissions categorieŽn zijn niet heel spannend. Deze zijn allemaal ook uit het instellingenmenu te bereiken. Wat betreft de ‘cleaner’ categorie, deze laat in een goed overzicht zien welke apps er weinig tot niet gebruikt worden en dus eigenlijk verwijderd kunnen worden, welke caches geleegd kunnen worden en overige ‘trash’ kan verwijderen zodat je toestel lekker clean blijft.

De tweede interessante categorie is de virus scanner. Gelukkig levert de webshop altijd de standaard en officiŽle Roms, dus heb je daar geen gekkigheid mee in tegenstelling tot bijvoorbeeld Gearbest of DealExtreme. Zo had het review toestel van Tweakers die bij DealExtreme vandaan kwam allemaal kwaadaardige apps, ads en malware er op staan, die Xiaomi zelf niet meeleverd. Een snelle scan laat zien dat het toestel volledig veilig is.

De RedMi 4X komt verder met een notificatie LED die zelf handmatig op veel verschillende manieren in te stellen is. Allereerst kan er zelf gekozen worden welke applicaties een notificatie mogen pushen, en welke kleur dit dan moet zijn. Deze zit onder de home button, en moest ik wel eventjes wennen waar naar te kijken.

De LED ondersteund veel kleuren; Blue, Red, Yellow, Green, Cyan, White, en Violet. Verder is het ook mogelijk om de LED uit te schakelen wanneer de telefoon aan het opladen is, waardoor je 's nachts niet wakker word van het ledlampje dat aan het knipperen is of naar groen springt.

Mocht je toch graag de Nederlandse taal willen hebben, kijk dan even op xiaomi.eu. De internationale versies van deze userbase gemaakte roms zijn helemaal toegespitst op internationaal gebruik, en werken daarom soms beter dan de Chinese roms in europa. Daarnaast zit er een volledige Nederlandse vertaling in, mocht je niet gebruik willen maken van de standaard Rom + Engels. Zelf doe ik alles in het Engels, communiceren met mijn vriendin, werk, sociaal leven en meer, en daarom heb ik ook geen ervaring met het veranderen van de Rom naar een Internationale Rom, omdat Engels perfect voor mij is.

CONNECTIVITEIT
Net als bij de voorgaande toestellen van Xiaomi, is er een beperkte 4G aanwezig. In Nederland wordt de 800MHz band veel gebruikt, waar de RedMi 4X alleen de 850/1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7) ondersteunt. Hierdoor is het 4G iets beperkter voor KPN, Vodafone en T-mobile. Mocht je in de randstad wonen is dit dan weer geen probleem, maar buiten de grote steden / randstad ben je aangewezen op de HSPA + / 3G verbinding. Toch een puntje om op te letten als je graag 4G en/of je wel/niet in de randstad woont.

Desondanks weet ik met mijn 6 euro internet abonnement'je voor 50Mbs in Bulgarije redelijk te scoren op de wifi. De 4G daarentegen haal mijn abonnement makkelijk in.

De bel kwaliteit is simpel gezegd goed. Er zijn geen haperingen, storingen en ruis op de achtergrond en ook zoals gewend kan de (oor) speaker lekker hard. Het adressenboek en telefoon dailer is lekker standaard, niet te veel poespas met een minimaal design. GPS is er te vinden op de RedMi 4X. De eerste keer GPS gebruiken was ook gemakkelijk en binnen enkele seconden was mijn correcte positie gevonden op Google Maps, iets waar ik zeker positief verrast over ben.

Tijdens het draaien van diverse benchmarks en games (Clash of Clans, Asphalt 8, Temple Run etc ), merk je dat de telefoon een beetje warm wordt. De telefoon speelt de meeste spelletjes gewoon soepel af, dank de Snapdragon 435. Verwacht niet de beste resultaten zoals bij de Snapdragon 821, maar nagenoeg alle spelletjes speelden goed af, behalve een paar echt zwaar en grafische spelletjes. Dan zie je gewoon dat de laadtijd wat langer is, of soms enkele frame drops heb. Het enige verschil wat ik zelf vooral merkte, is dat de laadtijd over het algemeen wat langer is, naarmate de app groter / zwaarder is.

Zelf hecht ik niet al te veel waarde aan alle benchmarks, omdat ik er van overtuigd ben dat de algemene ervaring belangrijker is dan een net iets hogere score boeken ten koste van een stukje gebruikerservaring bijvoorbeeld. Ook ben ik van mening dat professionele reviewers / websites heel veel dieper op in kunnen en willen gaan, al zal ik wel de 3GB Ram, 32GB Rom en Snapdragon 625 aan de tand voelen met de meest gebruikte benchmark apps.

GAMING
De meeste resultaten zijn zoals je verwacht. Net boven de RedMi 4A en onder de 4 PRIME. Ondanks alle benchmarks is het natuurlijk ook belangrijk hoe snel het toestel aanvoelt, iets wat niet in nummers is uit te drukken. Het apparaat is gewoonweg super snel en smooth, en nergens lag ervaren in het OS, wat indicates that MIUI8 goed ze werk doet. Toch moet ik zeggen, je kan hiermee gemakkelijk alle dagelijkse taken zoals het weer, Facebook, mail en WhatsApp gemakkelijk mee doen. Speel je af en toe een spelletje zoals Wordfeud, Clash of Clans, Temple Run, dan kan de telefoon dat gewoon goed aan. Zwaardere en grafische games zal je langer moeten wachten wat betreft de laadtijden, maar heb je doordat het scherm slechts 720p is, toch een redelijk aantal stabiele Frames Per second. In mijn filmpje hieronder kan je goed zien hoe goed de games afspelen.

Wat betreft het laatste stukje hardware, de vingerafdruk scanner, deze werkt gewoon lekker snel en vlot, en ongeveer 95% van de pogingen heb ik een directe unlock. Vooral in mijn filmpje laat ik je zien hoe snel en goed het werkt.

Xiaomi heeft in de krappe behuizing van 139*70*8.7mm een Qualcomm Snapdragon 435-quadcore met 2GB ram en 16GB opslagcapaciteit weten te proppen, maar geeft je ook de mogelijkheid om dat met een micro-sd-kaartje uit te breiden. De Samsung camera heeft een 13-megapixelresolutie en het 5"-scherm toont 1280x720 pixels. De accu heeft een capaciteit van 4100mAh.
De overige specificaties zijn ook te vinden op de officiŽle pagina van Mi.com (Chinees)

Tweakers persberichten:
- Xiaomi's eigen processor: nieuws: Xiaomi presenteert eigen Surge S1-soc in Mi 5C-telefoon
- RedMi 4 line-up: nieuws: Xiaomi brengt in China drie Redmi 4-budgetsmartphones uit
- MIUI 8: nieuws: Xiaomi presenteert Miui 8 en grote smartphone Mi Max met 4850mAh-accu

Meer Xiaomi RedMi 4 series reviews lezen?
- productreview: Xiaomi Redmi 4A Rosť Goud review door kanem0chi
- productreview: Xiaomi Redmi 4 Pro Zilver review door kanem0chi

De Xiaomi RedMi 4X is een interessant toestel en het overwegen waard, als je budget voor een nieuwe telefoon niet groot is of dat je eisen niet zo hoog zijn. Wat betreft die eisen, de telefoon komt ondanks zijn strakke prijs, wel met een zeer zuinige snapdragon 435 processor waardoor de standby tijd, maar ook het gebruik uitmuntend goed is. Niet alleen dat, het design is naar mijn idee ook goed en voelt de behuizing voor dit bedrag erg goed aan.

Zoals altijd loopt de software lekker vlotjes, zijn er veel mogelijkheden om allerlei aanpassingen te doen en is het toestel makkelijk in gebruik. Ondanks dat zijn specs niet super high-end zijn, word alles wel gewoon netjes en snel uitgevoerd. Graag had ik gezien dat ze 5$ extra aan een usb type C poort of snellader hadden besteed, om zo het laden wat sneller te laten verlopen. Een ander punt wat ik niet in de review heb besproken, maar wel heb laten horen in de video review, is de speakers. Deze zijn, zoals je misschien wel verwacht, niet heel goed.

Zoals altijd moet je zelf de Google Playstore instellen, maar zoals je misschien gezien hebt in mijn filmpje, is dat erg gemakkelijk en een 5 minuten werkje. :)

Voor de introductie prijs van rond de 100$ mag ik dan ook zeker niet klagen, en waren mijn verwachtingen dan ook lager dan wat het toestel uiteindelijk kan. Al met al is het een zeer leuke, interessante en goedkope all-rounder en voor rond de 100$ kon ik geen beter toestel verwachten.

Vergeet niet het volgende: De Xiaomi RedMi 4A of RedMi 4 Prime zijn ook erg interessante toestellen, welke ongeveer dezelfde prijsklasse hebben. Mocht je meer over dit toestel willen weten, lees dan mijn Xiaomi RedMi 4 Prime review hier, of lees de RedMi 4A review hier.

Mocht je zelf graag ook de RedMi 4X willen hebben, dan kan je deze bijvoorbeeld op Mi.com kopen voor echt 100$ als je in China woont, anders kan je bijvoorbeeld net als wat ik heb gedaan door bij een internationale reseller een gouden of de zwarte versie aanschaffen voor rond de 115-130$. Er zijn altijd coupons beschikbaar voor deze toestellen als je goed op het internet rondkijkt, anders kan je mij een PM sturen, dan help ik je graag.

Zoals altijd, mocht je een vraag hebben, commentaar of vond je de review gewoon top, een reactie word zeer gewaardeerd! Daarnaast ben ik ook benieuwd wat jij van de RedMi 4X vindt en/of wat jouw ervaringen zijn. Meer van mij zien op t.net of een review aanvraag willen doen? Breng dan je stem uit. Het is 2 seconde werk, maar daar maak je mij heel erg blij mee:

Thanks,

Martijn

Heb jij ook een Xiaomi Redmi 4X (2GB ram, 16GB opslag) Goud?

Fijne uitgebreide review mooi taal gebruik .
Je zorgt voor goede voorlichting
Dank je wel voor je feedback rBrommer! Als je vragen of hulp nodig hebt, dan hoor en help ik je graag! :)
Weer een mooie review van een interessante telefoon! Proficiat en doe zo voort! ;)
Dank je wel voor je positieve woorden! Zelf ben ik het heel erg met je eens, dat het een zeer interessante telefoon is! :)
De nieuwe snapdragon socs zijn wel enorm zuinig. De S625 en nu de S435 schijnen allebei een screen on time van 15 uur te kunnen bereiken wat mijn inziens een ongelooflijke doorbraak is in accuduur.
Hopen dat de hi end S835 ook zo zuinig is.

Deze Redmi4x , ziet er ook erg leuk uit.
Heb kortgeleden een Xiaomi Redmi Note 3 prime voor mijn schoonvader aangeschaft. Hij is superblij met dat ding.
Ik ben het volledig met je eens! De RedMi Note 4 / Note 4X had al een erg leuke batterijduur, maar met een 5", 720P scherm + SD 435 = <3

Ik ben ook erg benieuwd naar de SD835 ja, moet haast wel.. want hoe wilt Samsung anders hun telefoons verkopen met een 3000mAh batterij en zo'n scherm en processor! haha. Bedankt voor je reactie! :)
Nette review, maar 3x ibuygou (geschreven) in een review om nog maar niet te spreken van de hoeveelheid afbeeldingen. :X

[Reactie gewijzigd door Frozen op 4 april 2017 21:28]

Het zou je objectiviteit te goede komen als je de webshop niet tig keer name checked. (incl foto's).

Je hoeft echt niet te blijven herhalen waar je het gekocht hebt. Het is een product review, geen webshop review.
*knip, niet op de man spelen.*

Wat betreft deze review, als je naar https://www.ibuygou.com/track-order/ en dan mijn order nummer intikt: 20170306001, dan zie je dat ik net als veel van mijn andere reviews, tenzij anders vermeld (bijv. Note 4X / Mi laptop) gewoon alles netjes zelf koop. Ik wil ook desnoods nog wel eventjes een filmpje voor je maken zodat je mijn PayPal afschrift ziet. Ja, filmpje, zodat je kan zien dat ik safari open, niks aanpas, inlog en dan de rekening kan zien. :)

Net als de liefde die je op mijn, maar ook andere reviewers destijds heb gegeven, zie je dat iBuyGou altijd al op al (zie mijn eerste reviews bijv.) hun pakketjes bestickering plakt. Als laatste link ik 1x naar de webshop, je wilt niet weten heoveel PMs ik met vragen krijg over China shoppen. Dit is precies volgens de regels. :)

Doordat ik juist zelf koop, en daardoor met een ander oog naar het product kijk dan wanneer je iets gratis ontvangt, zal dit juist mijn credibilty omhoog moeten stuwen. Dit in tegenstelling tot andere reviewers, welke vaak helemaal niks vermelden hoe ze er aan komen, of sommige die zelfs een kantoor hebben om reviews te doen. Dat zou juist bij jouw vraagtekens moeten opleveren! Daarom, mocht je geinteresseerd zijn, stuur mij eventjes een PM, dan zal ik je al mijn order nummers doorsturen, doe het met liefde voor je ;)

Verder probeer ik naast de community te informeren, ook actief bij te dragen aan de website. Zo heb ik bijvoorbeeld de Xiaomi Laptop en Camera aan T.net uitgeleend, aangezien tweakers niet over de financiele middelen beschikt om het aan te schaffen en daarna te reviewen. Laten we nu weer verder gaan op het inhoudelijke? Dan mag je mij altijd PMen of Skypen om de liefde op de man te spelen 😘

[Reactie gewijzigd door Dirk op 1 april 2017 15:27]

Ibuygou is de webshop die ik zelf ook wel eens gebruik en die ook aangeraden wordt hier op het Tweakers forum. Gebruik soms ook gearbest omdat ze soms goedkoper zijn. Om de een of andere reden is hun zending over post ook altijd traaagerrrr, maar ja dat neem je voor lief met de goedkopere prijs.
Klopt! De enige reden waarom ik nooit mijn toestellen bij Gearbest vandaan haal, ondanks de soms iets lagere prijs, is dat ze daar altijd met de ROM lopen te k*tten helaas.. :(
Oh, goed om te weten!
Hw haal ik altijd bij Ibuygou, soms accessoires bij gearbest. Als gearbest loopt te kutten met roms zou ik geen hw halen bij hun. Bij Xiaomi is het nu sowieso lastiger de rom te vervangen vanwege de gelockte bootloader. Zegen en vloek tegelijk haha!

[Reactie gewijzigd door Kenzi op 1 april 2017 15:35]

Wat een top kerel ben je toch ;)
Als compliment omdat je zo eerlijk bent ;)
Thanks! :)) Heb nu mijn laatste paar reviews aangepast zodat het voor de lezer ook wat duidelijker word of ik een product heb gekocht of ontvangen. Alle volgende reviews zullen ook die informatie bevatten. :)
En waarom zou het ook niet gelijk een webshop review kunnen zijn? Mocht iemand opzoek zijn naar dit pareltje, dan weet 'ie perfect waar hij/zij wezen moet.
Super mooie review zoals altijd.

Aangezien jij ongeveer alle toestellen in de RedMi 3 en 4 serie in je handen gehad hebt, merk je nu verschil tussen de Snapdragons in het middensegment? Dan bedoel ik dus de 430, 435, 616, 625 en 650.
Qua prestaties niet zo heel veel. De meeste toestellen die een 430 of 435 hebben, hebben ook een kleiner / lagere schermresolutie wat meehelpt om een betere game ervaring te geven. Doordat MIUI best wel goed in elkaar steekt, merk je softwarematig geen verschil wat betreft snelheid. In het laden van games wel, maar that's it.

Wat betreft gaming, je merkt gewoon dat op een 5"FHD of 5.5"FHD een SD 6XX series gewoon nodig is om met zelfde soepelheid de games af te kunnen spelen. Veel mensen zeggen dat de RedMi Series onoverzichtelijk beginnen te worden, maar als je alle toestellen naast elkaar zet op volgorde, dan kan ik aan alles een logische verklaring geven waarom ze naar mijn idee, het op deze manier hebben uitgevoerd en geÔntroduceerd. :)
Weet je toevallig waar ik dit spul kan kopen? Haha

Goeie review en het interesseert mij geen reet hoe vaak je de website noemt. Gaat om de inhoud :-)

Plus 3 van mij!
hahaha, troll dat je bent. :p Genoeg internationale resellers die hem verkopen.

Thanks voor je feedback en +3! :)
Fantastische review, bedankt! Ik ga er eentje aanschaffen.
Graag gedaan! Waar heb je hem goedkoop op de kop weten te tikken?
In dezelfde webshop waar jij het toestel had gekocht. Weet ik zeker dat die goed is! Hartstikke bedankt hiervoor.
In deze review staat toch dat er plastic ipv metaal gebruikt is..??

The Redmi 4X is now currently comprised of plastic material as opposed to the metal back of Redmi 4 which spells the biggest difference based on first impression. We can clearly state that the Redmi 4X is a upgraded Redmi 4A in terms of hardware but we still prefer the metal back of the Redmi 4
Zelf ben ik er van overtuigd dat deze van metaal is. Met de RedMi 4A werd ik al in twijfel gebracht of het nu plastic was of goedkoop metaal, maar zoals in mijn review hierboven beschreven ben ik best wel zeker van mijn zaak omdat ik alle 3 de toestellen in mijn handen heb gehad:

"De RedMi 4A was gemaakt van plastic en de 4 Prime van aluminium. De 4X is ook gemaakt van aluminium, al voelt de behuizing wel beter aan dan de 4A, maar net iets minder 4 Prime. Desalniettemin voelt het solide aan. Wanneer je dit vergelijkt met de RedMi 3 series, dan doet het net wat beter aan"
Ik check het morgen nog even, maar het voelt helaas toch echt als plastic (metaal is koud op je wang en kunststof niet ;))

Aangezien ik bezig ben met benchmarks, probeer ik het morgen nogmaals te checken als de benchmarks aan het pauzeren zijn.

Edit: Het is toch echt kunststof/plastic, het lijkt dus inderdaad een upgrade te zijn van de Redmi 4A (mede door de locatie van de camera).

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 18 april 2017 22:17]

Je hebt het denk ik druk met de reviews, of niet? Amazfit, RedMi 4 Prime, RedMi 4A, Wat komt er nog meer aan? :D
Haha, ja ik houd me goed bezig de komende weken :P
Na de komende Android-connected apparatuur, gooi ik het straks (even) over een andere boeg. Dat zal je dan wel vanzelf zien op mijn Tweakers Profiel :D
Oops, het is toch wel metaal.
Bij de specs wordt er niets over gezegd, maar op de hoofdpagina staat het er wel netjes bij: http://www.mi.com/redmi4x/
Het voelt soms wel een stuk warmer aan dat het glas aan de voorzijde, maar ik twijfelde toch wel aan het materiaal. Ik heb het nogmaals gecheckt en je hebt gelijk Martijn!
haha, yes :) Dat is een van de voordelen als je meerdere toestellen goed heb getest, dan merk je de kleine verschillen net wat beter. Vandaar dat ik ook in mijn review heb staan:

De redmi 4x is nu ook met band 20 verkrijgbaar.
= Volledige 4G <3

Thanks voor het melden! :)

[Reactie gewijzigd door kanem0chi op 15 april 2017 11:50]