Mass Effect: Andromeda, PC (Windows) Review

BlackrobbelTestpanel 31 maart 2017, 537 views

Mass Effect: Andromeda, PC (Windows) (Testpanel)

Makkelijk in te komen wanneer je niet bekend bent met de Mass Effect serie, en voor de die-hard fans een fijne game om in thuis te komen.

Pluspunten

• Grafisch een plaatje
  • Sterke multiplayer
  • Sterke soundtrack

Minpunten

• Facial animations soms lachwekkend slecht
  • A.I. van teamgenoten laat te wensen over
  • Keuzes hebben weinig invloed op het verhaal.
  • Menu's ontworpen voor controller

Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Algemene beoordeling

Na een lange tijd naar deze game uit te hebben gekeken voel ik mij niet teleurgesteld. Ondanks minpunten als de gezichtsanimaties, naar mijn idee gebrekkige keuzes in gesprekken en de soms onovertuigend ingesproken stemmen lukt het mij niet het spel weg te leggen. Na het verkennen van de ene planeet wil ik meteen zien wat de volgende te bieden heeft en als ik de campaign even moe ben spring ik met plezier de multiplayer in. Al met al een degelijke game, must-buy voor de Mass Effect-fanaat en geen miskoop voor nieuwe gezichten.

Gameplay

Soepel. Je jet-packt in het rond, springt al schietend van cover naar cover en scheurt met volle vaart over de planeten heen. Op wat bugs na, geweldig.

Prestaties

Wisselend. Waar ik op de ene planeet op ultra 1440p probleemloos rondloop, geeft de volgende flinke framedrops.

Beeld

Prachtig. Sommige planeten zijn fantastisch om te zien, wat het geen straf maakt om een extra rondje te lopen.

Replaywaarde

Omdat de campaign naar mijn idee weinig echte keuzes bied zal deze niet veel replaywaarde bieden. De multiplayer daarentegen is sterk genoeg om te blijven spelen, vandaar een wat hogere score hier.

Geluid

Gewoon goed. De geluidseffecten kloppen, de soundtrack is fijn om te horen. Ik mis wel ooit een goede overgang bij gevechten.

Kwaliteit en stabiliteit

Niet wat het moet zijn. Ik heb aardig wat oneindige laadschermen en CTD's meegemaakt wat met de onregelmatige autosave mij een aantal keer een half uur terug heeft gezet.

Besturing

Tijdens het spelen is er niks mis met de besturing, deze is logisch en intuitief. Gebruik je echter een muis en toetsenbord en probeer je door de menu's te navigeren dan zul je veel frustratie ervaren. Aanrader is om de muis te negeren of beter nog, een controller te gebruiken.

Terwijl ik dit schrijf is de game al links en rechts voor <50 euro verkrijgbaar. Geen miskoop voor de uren die je er uit kunt halen.

Heb jij ook een Mass Effect: Andromeda, PC (Windows)?

ik vind het wel apart dat wanneer een trippel A titel zoals je al gezegd hebt lachwekkend slechte animaties heeft een titel nog steeds 4 sterren kan hebben? overigens zijn er nog steeds veel gamebreaking bugs in de game, kijk maar naar de Reddit fora. Opvallend dat jij de game zo veel beter rate dan de Tweakers redactie.

edit: spellfouten

[Reactie gewijzigd door sjoerddz op 5 april 2017 16:31]

Zoals er staat, animaties van gezichten zijn soms lachwekkend slecht. Persoonlijk stoorde ik me hier niet heel erg aan en dacht ik alleen, aha, hier komt die ophef dus vandaan. Jouw ervaring kan verschillen. Dat gezegd, ik keek al lang uit naar deze game als Mass Effect fan dus een gedeelte van de score zal zeker fanboyism zijn :)

Overigens staat er voor morgen een patch gepland die verbetering in o.a. facial animations moet brengen.