Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth Review

LEX63 30 maart 2017, laatste update op 1 april 2017, 158 views

Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Prima product.

Pluspunten

• Werkt snel en goed
  • Leuke prijs

Minpunten

• Instalatie wat omslachtig geen automatische hardware herkenning.

Na dat ik Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus had besteld las ik later die dag niet zulke positieve berichten over dit kaartje.

Veel mensen blijken dit kaartje niet aan de gang te krijgen incompatibiliteit probleem.
Ik vreesde ook het ergste.

Na het kaartje te hebben gemonteerd startte ik de computer vreemd geen melding van nieuwe hardware gevonden.

Na het installeren van de Intel software werd het kaartje wel gezien door de computer.

Alles werkt goed.

Heb jij ook een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth?

Ik heb een ouder wifi-kaartje vervangen met deze maar herken de incompatibiliteitsprobleem totaal niet. Totaal geen software hoeven installeren. Het was echt plug 'n play vanaf het eerste moment. Ook een sterke toename in zowel stabiliteit als snelheid.
Hier werkt het ook prima. Tja er blijken toch heel veel mensen te zijn die dit kaartje niet aan de gang krijgen.

Ik vreesde ook het ergste, dit ligt niet aan het kaartje maar aan de fabrikant van de notebook die het al dan niet toelaat vreemde hardware te instaleren binnen de notebook.

De bekendste fabrikant die dit flikt is Appel.
Ah, het bekende white-listing... HP heeft er ook zo'n handje van.
Yep white-listing.

Vreselijk dat je geen hardware in je computer kunt instaleren dat je zelf wilt. Sommige merken gaan nog verder daar koop je alleen het gebruiksrecht om met de computer te mogen werken, voor een upgrade of als het kapot gaat dan moet je verplicht naar de dealer.

Weet het niet zeker ik dacht dat dit bij Appel ook zo was.

Mijn bluetooth is een hele verbetering geen muis meer die opeens wegvalt, Na 2 jaar werken mijn bluetooth speakers weer via bluetooth in plaats van een audio kabeltje enorme kwaliteit verschil in geluid.

De wifi werkt ook goed en snel. Haal +/- 30 Mega byte seconde sneller gaat het niet dit komt aardig in de buurt van die 300 mega bit per seconde / 8 wat word opgegeven.

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 2 april 2017 09:47]