EKWB EK-KIT P360 Review

-PassY- 28 maart 2017, laatste update op 13 juni 2017, 339 views

EKWB EK-KIT P360 (Product gekocht)

Complete custom loop, zonder je zorgen te hoeven maken over fittings, pompen, slangen.

Pluspunten

• Handleiding
  • Installatie gemak
  • Geluids productie
  • Koel prestaties
  • Fans

Minpunten

• Relatief duur ten opzichte van lucht koeling (maar dat is een keuze)
  • Zal niet in alle kasten passen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 5
De handleidingen en installatie gemak zijn een groot plus punt van deze "All in One" set. Alles is zeer duidelijk en in kleur. Ook is alles makkelijk te installeren door de meegeleverde tool, en sluit alles perfect op elkaar aan.
In de foto kan je alles zien. Zelf geef ik niks om uiterlijk omdat ik geen window heb, en er zo nog makkelijk een GPU tussen kan.

Ook omdat het als een set word verkocht. Hoef je je totaal geen zorgen te maken of alles goed op elkaar aansluit. Alles zit in de doos, apart verpakt en met kleur codes. Eigenlijk is het een full custom waterloop

De meegeleverde fans, maken een gigantisch geluid ALS deze op maximale snelheid draaien van 1800rpm. Dit is echter niet nodig. Tussen de 700 en 1200rpm zijn ze nauwlijks te horen. Op 1250rpm begin je wel een lichte zoemend geluid te horen wat steeds luider word naarmate de rpm omhoog gaat.

de kwaliteit fans vind ik beter dan de noctua's die ik had. Klinkt gek, maar deze gaan niet terug in mijn computer en ik koop voortaan de Vardars van EK
Ook de hoeveelheid lucht die deze Vardar fans verplaatsen op lage snelheid is indrukwekkend. Zeker rekening houdend dat er een dikke radiator voor zit.

De pomp/resevoir is aan de radiator te bevestigen. Deze maakt wel een licht trillend geluid tussen 40-45% rpm in mijn kast. Dit kan uiteraard per kast verschillen, maar dit was makkelijk op te lossen door op 50% te draaien.

Gedestileerd water vinden was in mijn geval wat lastig. Maar als er een hornbach in de buurt is, dan zit je goed. Ik moest daarvoor 40km rijden. Gamma en dergelijk hadden niks, of wisten niet wat het was. Hornbach dus ;)

/edit: update na een paar maanden in gebruik

Alweer een paar maandjes verder :) En nog altijd zeer tevreden. Ook met dit warme weer blijft mijn CPU koel.
Alleen de videokaarten (2x R9 380) werden erg warm. Maar dit was redelijk makkelijk op te lossen door een onderdruk gebied boven in mijn kast te maken door 1x extra fan in de kast te bouwen. Omdat je minder airflow rond je moederbord hebt, is er ook minder koeling voor videokaarten. Al is er nu wel een extra eis als ik mijn kaarten ga vervangen ... is er een waterblok voor?! :D

0,0 lekkage gehad, wel af en toe een hart verzakking omdat er nog wat bubbels los kwamen, maar dit is nu ook over.

Radiator schoon houden is bijna niet nodig. Heb zelf hoog polig tapijt, en voorheen was dit echt nodig, maar eens in de 2 weken even de stofzuiger er doorheen is voldoende nu.

Al met al 0,0 spijt en een goede beslissing genomen :)

Heb jij ook een EKWB EK-KIT P360?

Bedankt voor je review. Ik zit op het moment te kijken voor waterkoeling voor mijn 6600K op een Asus Maximus VIII Ranger in een Aerocool-1000 kast. De compatibility-list op de EK site is dood.
Nu heeft mijn kast redelijk wat ruimte over aan de bovenkant boven het moederbord. Vraag me af of de vadar coolingfans daar passen. Ook vraag ik me af of er nog een extra loop aangesloten kan worden voor een grafische kaart.
Heb je misschien nog meer foto's van je kast vooral van de coolingfans van EK?
Let niet op de stof ;) hoog polig tapijt, dus 1x per 2 weken de stofzuiger er doorheen :X

Maar heb wat niet foto's geupload, met een shot van de zijkant closeup inclusief rad+fans.
zit nog op mijn werk, dus even snel een foto maken zit er niet bij. Maar hou rekening met zo'n 5-6 cm schat ik zo in. Ze hebben een dunnere versie overigens.

En ja, er kan nog van alles tussen. Heb express de slangen wat langer gelaten hiervoor. Maar drainen, doorknippen, fittings er tussen, en je kan zo van alles aansluiten.
Kleine tip: ik haal demi-water gewoon bij de DA drogist om de hoek. Kost 0,80/L ofzo. Zeker voor een kleine loop heb je aan 1 of 2 liter genoeg dus hoe je ook geen complete jerrycan te halen.
Kan ook gewoon bij de kruidvat, blokker en zelfs mijn supermarkt (vomar) verkoopt het bij de schoonmaakmiddelen. Naast het schoonmaakazijn.
Ik zie dat ik niet goed gekeken heb; je vardar cooling zit aan de voorkant. Bedankt voor alle toevoegingen en tip :)
Bedankt voor je review met duidelijke foto's! :)

Kleine toevoeging, demi water koop je tegenwoordig ook al in de supermarkt : https://www.ah.nl/product...5/gedemineraliseerd-water