Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart Review

SonYamNewbie 26 maart 2017, 315 views

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart

Compact toestel. Overzetten van gegevens is gemakkelijk. Accu gaat 2 dagen mee. Andere oplaadstekker (usb-c), maar ook een verloopstukje. Nieuwe Always On Display functie voor notificaties. Het geheugen van 16GB is uit te breiden met een micro SD kaart. Gebruiksvriendelijk toestel met diverse handige functies voor een schappelijke prijs.

Pluspunten

• Fijn formaat
  • Handiger selfies maken met "hand"timer
  • Always on Display functie
  • Lange batterijduur
  • Laadt snel op
  • Waterdicht

Minpunten

• Geen lampje voor notificaties
  • Andere oplaadstekker

De Samsung Galaxy A3 is een compact toestel, met een mooi (formaat) scherm. Het toestel ligt fijn in de hand en is gebruiksvriendelijk. Dit begint al bij de installatie. Het overzetten van je contacten, apps en foto's gaat erg gemakkelijk. Met Samsung SmartSwitch zet je ook gemakkelijk foto's en andere bestanden over op je nieuwe toestel. Pluspunten van de Galaxy A3 zijn daarnaast het heldere beeld en de accu, deze gaat gewoon 2 tot 3 dagen mee. Het geluid bij bellen en voor filmpjes en muziek is prima. De camera heeft nieuwe functies om mooiere foto's te maken en de selfie camera maakt ook goede foto's. Het automatisch maken van een selfie, door je hand naar de camera te richten is super handig! Alleen werkt het niet zo goed als er minder licht is. Ook super handig is de Always On Display functie, waarmee je bijvoorbeeld de klok en bericht- of oproepmeldingen weer kunt laten geven als een soort screensaver, wanneer je scherm op stand-by staat. Verder vind ik het ook heel fijn dat er een zaklampfunctie op zit zodat ik daar geen aparte app meer voor nodig heb. Jammer vind ik dat de oplaadstekker anders is. Ik vond het juist zo fijn dat ik voor al mijn Samsung apparaten maar één oplader nodig had. Nu is er wel gedacht aan een oplossing in de vorm van een verloopstukje, maar ik ben bang dat dat wel gemakkelijk kwijt raakt. Ook jammer vind ik dat er geen lampje brandt op het moment dat er een berichtmelding is. Als je de Always On Display functie niet aan hebt staan, zie je dus niet zonder aanraken of er nieuwe berichten zijn. Het geheugen van het toestel is voldoende met standaard 16GB, maar fijn dat het met een micro SD kaartje uit te breiden is. Tot slot heb ik nog niet getest of het toestel echt waterdicht is, maar dit is een fijne bijkomstigheid voor het geval dat er een ongelukje zou gebeuren. Kortom, de Samsung Galaxy A3 doet zeker niet onder voor zijn grote broers. Voor wie op zoek is naar een gebruiksvriendelijk toestel met diverse handige functies en dat voor een schappelijke prijs, is de Galaxy A3 een aanrader.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart?

Ik heb 3 vragen.

Is de vingerafdrukscanner snel?

Hoe lang duurt het opladen van 10% bijvoorbeeld naar 100%?

Hoe is het geluid?
De vingerafdrukscanner gebruik ik zelf niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

Het opladen vond ik lastig te meten, maar ik denk dat je hem in zo'n 1,5 uur van leeg naar helemaal vol hebt.

Het geluid is voor mij prima, vergelijkbaar met mijn oude S5. Ik heb wel gelezen dat anderen het geluid niet goed genoeg vinden. Ik heb muziek op tijdens het sporten, dan is het geluid gewoon goed.

[Reactie gewijzigd door SonYam op 8 april 2017 15:50]