Specificaties 240mm diameter - Bekijk alle specificaties

Corsair Hydro H100i v2 Review

H00GiE 26 maart 2017, laatste update op 26 maart 2017, 342 views

Corsair Hydro H100i v2

Een makkelijke oplossing om je CPU degelijk te koelen. Origineel gekocht voor een i5 3570k nu i5 7600k (stabiel op 4.5-4.7Ghz @ 1.34v / 23-72C 24/7 OC) Grotere radiator zorgt voor een snelle koeling in relatief kleine kast. (Corsair 380t) Helaas zijn de stock Ventilatoren erg luid op maximale snelheid.

Pluspunten

• Groot radiator oppervlakte om warmte kwijt te kunnen.
  • Degelijk product
  • Makkelijk in te bouwen.

Minpunten

• USB kabel Corsair LINK
  • Corsair link.
  • Stock Fans erg luid

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 4
Uitpakken:
Het is wat anders dan een grote luchtkoeler voor op je moederbord,
dat word meteen duidelijk als je de doos opent, een grote 240 radiator met een fors ronde asetek pomp en koelblok element. Mooi afgewerkt met de strakke v2 (GTX) bovenkant. en de inlay op zowel de pomp als de radiator.

Over het algemeen ziet de h100i GTX (nu v2) er goed uit, de afwerking van de koperen basis kan beter maar is zeker niet slecht te noemen.

Toepassing/Doel:
Het doel / reden van aankoop was voor mij simpel: Ik heb een Corsair 380t kado gekregen.
Ik wilde in deze relatief kleine kast toch alle mogelijkheden tot overclocken en (midrange) gaming realiseren.
een Noctua NH-D14 of NH-D15 past wel, maar neemt dan alle ruimte in de kast in.
aangezien de kast een speciale plek heeft om een 240 radiator te hangen, heb ik gekozen voor de h100i GTX (nu v2)
Resultaat:
Origineel heb ik deze koeler gekocht om een i5 3570k koel te houden, met stabiele overclock van 4.2 tot 4.4GHz.
Resultaat was een 24/7 overclock met een 23/67C idle/load ON-DIE temp. voor een IVY die niet gedelid is is dat best een goede temperatuur vind ik.
Nu mee verhuist naar de ietwat warmere i5 7600k (stabiel op 4.5-4.7Ghz @ 1.34v / 23-72C 24/7 OC)
kanttekeningen:
De USB connectie gebeurt met een hoek (90) mini usb naar header kabel. (meegeleverd)
Deze was voor mijn gebruik VEEL te lang. (ik las voor anderen dat deze vaak te kort is...) de kabel is vrij dik (normale externe usbkabel dikte) en dus qua cable management moeilijk te verstoppen.
De software waarmee je de h100i v2 bestuurt was ronduit belachelijk, random crashes, ineens afgesloten, etc. maar met de huidige corsair link 4.5 heb ik zelf geen problemen meer. De kleur van het logo en de twee strepen op de behuizing van de pomp zijn in te stellen.
Dit ging met de oude versie heel stroef nu is het vrijwel direct.

Kortom:
Een degelijke AIO CPU water koeler met een grote 240 radiator.

Heb jij ook een Corsair Hydro H100i v2?

Op het laatst noem je dit:

''De kleur van het logo en de twee strepen op de behuizing van de pomp zijn in te stellen. ''

Ik heb 2x deze cooler, en op geen van beide zitten de strepen?
Heb je er iets voor in moeten stellen oid?
Ik weet niet hoe het nu zit, maar als je de GTX (niet de v2, al weet ik bijna zeker dat de v2 ook rgb led heeft)
met Corsair Link aanstuurt je de kleur kan instellen of de led helemaal uit kan zetten...

Ik zie nu net dat de nieuwere H110i alleen 't logo van oplicht, misschien is er wat veranderd in de samenstelling van het product.
Ik weet dat ze allebei rgb hebben, maar bij jou zijn er 2 streepjes en een logo dat kleur heeft, bij mij alleen het logo. Ze zullen wel iets veranderd hebben dan ;p