HP Color LaserJet Pro MFP M277dw

Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP Color LaserJet Pro MFP M277dw Review

916sp 23 maart 2017, 2.379 views

HP Color LaserJet Pro MFP M277dw

Mooie printer voor mooie prijs. Helaas lijkt het erop dat zelfs HP voor deze prijs geen degelijk apparaat kan leveren.

Pluspunten

• Mooie prints
  • Compact en toch duplex!
  • Snel
  • Niet duur
  • Zeer goede support van HP

Minpunten

• Lijkt niet goed te zijn ontworpen
  • Toners enorm prijzig

Inktverbruik Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 3
Printer print prima, zo lijkt het op het 1e gezicht.
Maar ik ben sinds december al met de 4e(!) M277dw in de weer. En ook deze gaat weer terug.

1e exemplaar gaf uit de doos error 59.c0. Uiteraard op internet naar gezocht, motor vast, moet terug naar HP.
Gelukkig kon ik 'm dezelfde dag nog omruilen bij Staples. Kan gebeuren denk je dan, en al met al prima opgelost dankzij Staples.

2e exemplaar natuurlijk diezelfde dag nog geïnstalleerd en inderdaad, prachtige prints. Dubbelzijdig ook nog, uit zo'n klein kastjel! En snel!
Maar, prints staan toch wel behoorlijk scheef op papier. En met behoorlijk bedoel ik een verschil van zo'n 2,5-3mm op de lange kant van een A4. Lijkt als getal niet veel, maar het is enorm zichtbaar (en uitermate storend) bij tabellen en grafieken. Iets wat wij thuis nou juist veel printen.
Contact gezocht met HP, en na enig telefonisch overleg werd er 'n ander exemplaar opgestuurd. Hulde voor HP support!

3e exemplaar staat nu in doos op de overloop. Want ook voor deze werd alweer 'n andere opgestuurd door HP support (wederom hulde!). Storing 59.c0...

Zijn we weer terug bij de 4e M277 waar het verhaal begon.
Print ook enorm scheef... Denk dat ik ga proberen om samen met HP maar iets anders te verzinnen. Heb weinig vertrouwen meer in nummer 5.

Het lijkt erop dat HP bij deze printer de plank misslaat. Jammer, het is een wonderlijk mooi en compact alleskunnertje voor een zeer vriendelijke prijs.
Misschien is het aloude 'als het te mooi lijkt om waar te zijn, is dat ook meestal zo' hier wel van toepassing.

Heb jij ook een HP Color LaserJet Pro MFP M277dw?

Hmm de aanschaf voorlopig maar even afblazen en dan mar met een raspberry pi in de weer om een printerservertje met airplay te configureren zodat de huidige printer nog ff mee kan.
Ik was een jaar terug ook aan een nieuwe printer toe, was overtuigt dat ik een laserprinter wilde.
We printen als klein bedrijf best veel, maar niet genoeg voor de echt zware jongens.

Na de ellende met de vorige Xerox 6505 was ik extra alert op kwaliteit.
Toen ik deze(?) kleine laserprinter zag, gruwelde ik van het lichte materiaal.
Zoals de toner met geintergreerde drums er uit zagen.. gammel.

Ben toen toch naar de zwaardere inktjets gaan kijken. Diverse reviews dat veel beter en sneller dan vroeger, door paginabrede printkop.
De HP Officejet Pro X476dw MFP kost ook ca e300, heb die aangeschaft en ben zeer tevreden!
Veel minder bewegende delen, en sneller dan mijn vorige kleurenlasers.

Inkt in grote hoeveelheden redelijk goedkoop, nog geen behoefte gehad om naar imitatie inkt te gaan kijken.
Dat is denk ik ook de reden voor toner met ingebouwde drum: moeilijker goedkoop alternatief te maken.

Denk dat fijnstof van de toner ongezonder is dan de oplosmiddelen van de inkt, maar wie zal het zeggen.

De angst dat brieven niet netjes zwart zijn is niet gegrond. Zwart is zwart genoeg, alleen direct naast mijn laserprint zie je verschil.

M.a.w.: kijk daar ook eens naar....