Samsung Gear S3 Classic Zilver (Zwart) - Reviews

Specificaties Android compatibel en 57g - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear S3 Classic Zilver (Zwart) Review

campus3 22 maart 2017, laatste update op 13 december 2017, 228 views Product gekocht

Samsung Gear S3 Classic Zilver (Zwart)

Geweldige Smartwatch die er ook nog goed uit ziet! Kan 2 tot 3 dagen met het batterij doen zonder hem op te laden. De horloge weegt maar 57 gram en ziet eruit als een normaal horloge. Ben er tot nu toe heel blij mee!

Pluspunten

• Batterij duur;
  • Ziet er goed uit;
  • Besturingssysteem;
  • Kwaliteit van het Scherm;
  • Verbinding op afstand (De smartwatch werkt nog steeds met veel functies, als je niet in de buurt ben van mobiel).
  • Tizen OS

Minpunten

• Geen Nederlandse ondersteuning

(11-2017)
Heb deze smartwatch nu bijna een jaar en ben er nog steeds super blij mee! Ik vind nog steeds dat de Gear S3 bevalt onder leuk speelgoed om bij je telefoon te hebben. Bij het gebruik afgelopen jaar vielen er zowel positieve en negatieve eigenschappen op bij het gebruik van deze smartwatch:

Het persoonlijk gebruik van de smartwatch niet heel groot. Ik draag de smartwatch elke dag, maar gebruik hem maar 1 Ó 2 keer per dag (niet meegerekend om de tijd mee te kijken). Ik vind de functie handig als je een bericht krijgt dat hij gaat trillen en dat je kan zien wie het bericht gestuurd heeft, maar wanneer ik erop wil reageren moet ik wel mijn telefoon erbij pakken. Dit kost uiteindelijk meer tijd dan gelijk je telefoon erbij pakken en daarop te reageren. Wat wel goed werkt is het bellen van mensen op de smartwatch. Met 1 swipe naar rechts krijg ik mijn contacten en kan daarna snel mijn contacten selecteren (en daarna direct bellen).

Bij het hardlopen is deze smartwatch zeer goed en ben daarbij ook zeer tevreden mee. Via de Samsung Health app wordt mijn activiteit precies bijgehouden (hartslag, tempo, helling, route en nog veel meer) bijgehouden. De telefoon hoeft niet aanwezig te zijn en de horloge kan op zichzelf alles meten. Ook is het zeer fijn om mijn bluetooth oortjes met de horloge te verbinden en hierover muziek af te spelen.

De apps die ge´nstalleerd kunnen worden op de smartwatch app is naar mijn mening net voldoende. Er kunnen niet extreem veel apps ge´nstalleerd worden en vaak werken deze apps niet fijn en gebruik ik ze alleen op de telefoon (philips hue, spotify, 9292 en E-mail). Dit is natuurlijk niet de fout van de smartwatch, maar door het kleine scherm zijn ze niet fijn te gebruiken.

De afstand waarbij de telefoon in verbinding is met de telefoon is zeer groot. Ik kan vaak door het gehele huis lopen zonder verbinding te verliezen met mijn telefoon. En als hij verbinding verlies, wordt mijn smartwatch verbonden met het wifi en krijg ik nog steeds alle notificaties binnen.

Batterij duur is uitstekend! Ik kan gemiddeld 3 dagen met mijn smartwatch doen en wanneer always on display aanstaat 2 dagen. Ik vind dit persoonlijk heerlijk, omdat ik niet elke avond de horloge op de oplader moet zetten.

Wat ik mis zijn de functionaliteiten met de NFC-chip die hierin zit. Momenteel wordt de NFC-chip niet gebruikt en het lijkt me geweldig om hiermee te kunnen betalen, maar dit is nogmaals niet de fout van de horloge, maar hiervoor moet mijn bank een app ontwerpen.

Heb jij ook een Samsung Gear S3 Classic Zilver (Zwart)?