sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart

Specificaties 4,7" • 1280x720 (HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart Review

ingekamanNewbie 18 maart 2017, laatste update op 18 maart 2017, 1.860 views

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart

Een prima toestel voor een goede prijs met aantal mooie features, maar ook wat kleine minpuntjes. --> Lees mijn uitgebreide review hieronder.

Pluspunten

• opplaadsnelheid
  • vingerafdruk toegang
  • waterdicht

Minpunten

• scherpte beeldscherm
  • geluidkwaliteit

De Samsung Galaxy A3 heeft qua uiterlijk veel weg van de Galaxy S7. Het compacte ontwerp ziet er stijlvol uit. De smartphone is dun en ligt mede daardoor makkelijk in de hand.

Het toestel beschikt over een Amoled scherm waarmee het beeld prachtig diep van kleur is. Dit is wel een voordeel met een keerzijde, het scherm is niet zo scherp als dat ik had verwacht.

Met de homeknop kun je de inhoud van de A3 beschermen met jouw vingerafdruk. Dit werkt prima. Neem even goed de tijd om de vingerafdruk goed in het systeem te krijgen. Wanneer je vingers vochtig zijn, werkt het minder goed.

Bij eenvoudige opdrachten werkt het toestel snel, maar heb je meerdere apps openstaan dan moet je soms even wachten. Ik sluit vaak via een meegeleverd programma de apps die op de achtergrond aanstaan.

Het geluid van de A3 vind ik persoonlijk wat tegenvallen. Zowel op de speaker als gewoon tegen het oor is het geluid wat blikkerig. Ook bij het afspelen van muziek en video's valt het mij tegen in vergelijking met andere telefoons die ik gehad heb.

De camera heeft uitgebreide mogelijkheden en 13 megapixels! De selfie camera is ook nog 8 mp. Qua foto en video kun je dus lekker creatief bezig gaan. Kleuren zijn aardig en de foto's hebben veel details. Wel presteert de camera in donkere omstandigheden minder goed.

De Galaxy A3 is geleverd met Android Marshmallow en niet met de nieuwste versie 7.0 Nougat. Maar ik ga er vanuit dat dit nog wel gaat komen in de komende maanden.

De accu is goed en wordt snel opgeladen door de meegeleverde USB lader. Wel jammer dat de aansluiting weer anders is. Van de oplaadsnelheid ben ik onder de indruk.

Mooie feature is dat het toestel (spat)waterdicht is (half uur op 1,5 meter schrijft Samsung). Je hoeft dus niet bang te zijn dat je toestel het begeeft tijdens een flinke regenbui!

Heb jij ook een Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart?