Edifier Studio 6 Plus R2600 V2 (Zwart) Review

DarknessFoodNewbie 17 maart 2017, laatste update op 17 maart 2017, 340 views

Edifier Studio 6 Plus R2600 V2 (Zwart)

Veel geluid voor een goed bedrag! Voor ongeveer 160,- kun je geen betere speakers krijgen dan dit!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit is goed
  • Hoge en lage tonen klinken top
  • Blijft kraakhelder bij hoog volume
  • Goed voor video, muziek en games

Minpunten

• Koppelkabel mag langer zijn

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Sinds een kleine week heb ik een Edifier Studio 6 in huis. Ik kom af van een Logitech 5.1 set die ik zeker 8 jaar met veel plezier gebruikt heb. Maar nu over op een 2.0 set.
Na lang wikken en wegen ben ik over gegaan op een 2.0 set. Ik ben een allround gebruiker, en wilde beter geluid. Ik kwam uit op de Edifier Studio 6 plus. Het zag er goed uit op afbeeldingen, en ik hoor de laatste tijd steeds meer positieve verhalen over het merk.

Toen de speakers geleverd werden viel me meteen op hoe zwaar, en hoe groot de doos was. Ik keek op de verpakking en zag dat het toch echt de set was die ik gekozen had. Ik maakte de doos open, en daar waren 2 tamelijk grote speakers! Mooi afgewerkt met echt hout. Aansluiten die hap!

Het duurde even voordat ik de oude set netjes verwijderd had. Nu de nieuwe aansluiten! De kabel die naar de 2 boxen aan elkaar verbind is voor een pc lang zat met 3 a 4 meter, mocht voor mijn mancave wel iets langer zijn. Dat is slechts een detail.

Vervolgens als eerste test wat muziek gedraaid. Drum&Bass, instrumentaal, techno, het klonk allemaal boven verwachting. Lage tonen en hoge tonen komen mooi samen in alle genres die ik beluisterd heb. Nogmaals, ik heb hiervoor een goede 5.1 set gehad, maar dit was echt waanzinnig!

Vervolgens wat filmtrailers gekeken, en scenes uit series die ik gezien had. Ik werd meer dan ooit in die serie getrokken vanwege de geluidservaring. Gelukkig zit er ook een AUX functie op, waar je dus je tv op kan aansluiten. Wisselen tussen AUX en PC gaat makkelijk met afstandsbediening.

De afstandsbediening voelt solide aan, en gaat op 2 AAA batterijen. Vaak zie je dat daar een platte jongen in gaat. Dit is praktischer, en goedkoper om te vervangen.
Eerst was ik bang dat ik dat irritant zou vinden. Eerst kon ik simpelweg aan een knop draaien, nu op knopjes drukken. Echter viel me dat reuze mee. Sterker nog, het is best wel relaxed! Wisselen tussen PC en AUX is makkelijk, en volume regelen is zo gedaan. Lekker achterover hangen, of voorover, ligt aan de situatie (gamend of film kijken/muziek luisteren).
Al met al ben ik mega blij met de aanschaf. Geluid is te bizar voor woorden. Zet hem hard en hij blijft zuiver klinken. Bass en treble vallen naar eigen smaak in te stellen met een draaiknop. Volume regelen met afstandsbediening is stiekem heel fijn. Het is voor iemand die nieuwe speakers wilt een no brainer! Een allround fantastische speakerset die een breed geluid heeft op hoge en lage tonen, goede bouwkwaliteit heeft, gemakzucht bied, maar het belangrijkste van allemaal, goed geprijsd is! Ben je op zoek naar nieuwe speakers, koop deze

Heb jij ook een Edifier Studio 6 Plus R2600 V2 (Zwart)?