Tweakers zegt: 9,5

Specificaties game voor de PlayStation 4 - Bekijk alle specificaties

Horizon Zero Dawn, PlayStation 4 Review

HolyRevenge 14 maart 2017, 440 views

Horizon Zero Dawn, PlayStation 4

De game is geweldig voor een korte periode. De map is groot maar als je eenmaal fast travel hebt zit je meer in het laad scherm dan dat je loopt. Zijn veel verschillende monsters maar ook veel meerdere keren gebruikt. Maar over het algemeen goeie game.

Pluspunten

• Grote map.
  • Mechanics zijn geweldig.
  • Goeie Photo mode.
  • verschillende activiteiten in game.
  • Graphics zijn zeker mooi.

Minpunten

• Veel laden.
  • Wordt snel saai.
  • Camera is erg wennen.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 3
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Je zit niet gebonden aan een verhaal, je kan zelf een pad kiezen, of je nou wilt jagen en nieuwe spullen wilt kopen of craften met wat je krijgt of je wilt side quests gaan doen in plaats van de main story.
Er is veel diversiteit tussen de machines en hoe ze allemaal vechten, ook goed dat ze samen met jou sterker worden zodat het niet te makkelijk wordt, ze krijgen bijvoorbeeld op plekken pantser waar ze dat eerst niet hadden.
Als je door de map loopt of rijdt dan duurt het lang voordat je aan de andere kant bent en is er dus genoeg te doen onderweg. Je ontdekt ook nieuwe steden die je normaal niet zag en dan krijg je daar weer een side quest of je ontdekt een bandit camp die je dan weer kunt clearen.
Alleen de jammere punten zijn:
-Zodra je fast travel krijgt is het meer laadscherm dan echt door de map lopen.
-Er zijn veel machines maar die kom je ook heel vaak tegen en uiteindelijk wordt het allemaal een beetje saai.
-Er zijn niet veel side quests. Je hebt wel tutorial quests en errands en alles maar ik heb er nu 32 uur in zitten met een platinum trophy en de game is erg saai geworden.
Ik raad deze game dus erg aan voor mensen die niet gelijk al hun tijd erin stoppen of houden van dit soort games maar als je iets zoekt waar je veel tijd in kunt stoppen, iets van 100 uur dan zal dat met deze game niet lukken.

Heb jij ook een Horizon Zero Dawn, PlayStation 4?

Ik denk dat de review een vertekend beeld geeft van de duur van het spel. Om platinum te halen in 32 uur is een toewijding nodig die de meeste gamers ontbeert. Het verklaart wel waarom je de laadschermen beu bent, die zie je veel als je voor de collectibles aan het reizen bent.

Ook de side quests zouden er "niet veel" zijn en dat is natuurlijk subjectief. Ik vond persoonlijk dat er veel side quests waren. Geen GTA San Andreas hoeveelheden, maar wel genoeg om plezier aan te beleven buiten de storyline om.

PS. Ik heb er 30 uur langer over gedaan. Op "normal" moeilijkheid, zonder de switchen naar "easy". 40-60 uur lijkt me voor de gewone gamer een redelijke inschatting om platinum te halen.