Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

BlitzWolf BW-VOX1 Hybrid Drivers (Zilver, Zwart) Review

Scythens 13 maart 2017, 378 views

BlitzWolf BW-VOX1 Hybrid Drivers (Zilver, Zwart)

Met korting een goede optie wanneer je graag naar muziek luistert met veel bass en niet erg geļnteresseerd bent in een natuurlijke weergave.

Pluspunten

• Grote nadruk op de bass
  • Goede bouwkwaliteit
  • Comfortabel
  • Carrying case

Minpunten

• Zeker geen neutrale geluidsweergave
  • Verkrijgbaarheid

Gekocht bij BangGood voor ~¤17,50 (origineel ~¤24,50)
Specificaties -> Meer informatie -> Specs van de fabrikant voor 30% minder

In de doos
De BW-VOX1 heeft dezelfde verpakking als zijn goedkopere broertje, de BW-ES1. Een stevige doos met daarin een hardcase waarin de oortjes zitten samen met twee extra setjes rubberen dopjes (small & large). Een perfecte verpakking.

Kwaliteit geluidsweergave
Ik heb de earphones anderhalve week lang getest met een scala aan muziekgenres. Als referentiekader vergelijk ik de geluidskwaliteit met die van de Sennheisser CX300-II, Xiaomi Piston 2, de Xiaomi Iron Hybrid en de BlitzWolf BW-ES1.

Bass: Veel meer aanwezig dan in alle andere earphones waarmee ik heb vergeleken.
Mid: Prima, maar niet bijzonder goed.
High: Het bereik is veel minder hoog dan bijvoorbeeld de Iron Hybrid van Xiaomi, maar superieur aan de Sennheisser CX300-II en de BlitzWolf BW-ES1.

Op veel elektronische en hip-hop muziek komt de BW-VOX1 prima tot zijn recht. Bij bepaalde jazz en klassiek muziek minder omdat hier vaak meer hoge tonen in zitten.

Gebruiksgemak en bouwkwaliteit
De kabel en controller zijn identiek aan de BW-ES1: een soepele en flexibele kabel die zelden in de knoop raakt en een solide controller met een slider om de oortjes wat strakker te maken.

De oortjes zelf zijn geheel van metaal gemaakt en met een plasic design aan de kabel verbonden. De siliconen tipjes zijn erg dun en voelen fragiel maar zitten super comfortabel in m'n oren. In twee weken tijd zijn de siliconen dopjes niet beschadigd. In drukke omgevingen zoals het openbaar vervoer gebruik ik vanuit praktisch oogpunt meestal Comply Foam oordopjes, maar de siliconen dopjes zijn stukken comfortabeler.

In tegenstelling tot de BW-ES1 is de plug ook van metaal gemaakt. De plug is minimaal verdikt en zal op vrijwel alle hoesjes te gebruiken zijn.

Uitstekende verpakking en bouwkwaliteit. De geluidskwaliteit is alles behalve neutraal. Er is een grote nadruk op de lage tonen wat ik niet fijn vind bij de meeste genres muziek. Als je naar muziek luistert wat voornamelijk bestaat uit lage tonen zoals veel hip-hop en bepaalde elektronische muziekgenres is de BW-VOX1 meer iets voor jou. Luister je vooral pop, jazz en folk dan zijn er betere keuzes op de markt voor dezelfde prijs.

Heb jij ook een BlitzWolf BW-VOX1 Hybrid Drivers (Zilver, Zwart)?

Dit is voorlopig mijn laatste BlitzWolf review.
Bij productsuggesties, stuur een PM.