BlitzWolf Lightning Sync & Quick Charge Cable (60 cm) Zilver Review

Scythens 13 maart 2017, 242 views

BlitzWolf Lightning Sync & Quick Charge Cable (60 cm) Zilver

Een erg goed alternatief op andere luxe lightning kabels. Goede bouwkwaliteit voor een (naar Apple MFI Certificatie) schappelijke prijs.

Pluspunten

• Kwaliteit

Minpunten

• Verkrijgbaarheid
  • Kleurencombinaties moet je mooi vinden
  • Minder flexibel dan een rubberen kabel

Typenummer: BW-MF2
Gekocht bij BangGood voor ~¤9 (1 meter), ~¤10.50 (1.8 meter)
Via de specificaties op Tweakers kan je Product vinden de "Productinformatie" aan klikken. Hierop vind je de mogelijkheid voor een lagere prijs.

In de doos
De kabel, een klittenband tape en het garantieblaadje

Specificaties
Lengte: Verkrijgbaar in 1m en 1.8m
Uiteinde 1: USB 2.0 (type A)
Uiteinde 2: Lightning
Kabel: Gevlochten nylon

Bouwkwaliteit
De plugs hebben een metalen omhulsel en de kabels zijn van nylon gemaakt. In tegenstelling tot andere gevlochten kabels voelt het zachter en vriendelijker aan. Wel zijn gevlochten kabels wat stugger dan rubberen waardoor ze minder flexibel zijn, maar wel deels gevormd kunnen worden als een soort paperclip. Een gevlochten kabel zou volgens de fabrikanten hiervan de kans op kabelbreuk verkleinen.

De kabel is MFI Certified en werkt dus gegarandeerd met alle Apple producten die een lightning poort hebben.

Ik heb één van de kabels zelf getest, de andere drie heb ik een week lang door vrienden/kennissen laten testen. Allen, waaronder ik, zijn zeer te spreken over de kabel. De laadsnelheid tussen de 1m en 1.8m kabel is gelijk.
Persoonlijk had ik liever een zwart-op-zwart kleurencombinatie gezien, maar er zijn drie verschillende kleurencombinaties beschikbaar. Naar mijn mening een zeer goed alternatief op Belkin kabels in de Apple Store.

Heb jij ook een BlitzWolf Lightning Sync & Quick Charge Cable (60 cm) Zilver?