Elyxr Fusion On-Ear (Rood, Wit) Review

Pieter2386Newbie 13 maart 2017, 45 views

Elyxr Fusion On-Ear (Rood, Wit)

Hippe design koptelefoon voor de meenste mannen en alle vrouwen !

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Design
  • Stevig

Minpunten

• Niet geschikt voor mensen met een groot hoofd
  • Volume regeling niet aanwezig
  • Gebruikscomfort voor een groter hoofd

Verpakking:
De koptelefoon zit in een mooie doos. Je schuift het dun karton van de eigenlijke doos en je kan als het ware een oud boek openen.
In de doos zit de eigenlijke koptelefoon mooi in de mousse ter bescherming. Als extra krijg je een kleine opbergtas cadeau. Handig om op te bergen in je rugzak.

Comfort:
We zijn onmiddellijk aanbeland aan het belangrijkste moment van de review: het draagcomfort. Deze koptelefoon is niet geschikt voor mensen met een groter hoofd.
Het apparaat gaat vlotjes op het hoofd, maar na 10 minuten voel je het draagvlak echt op je hoofd drukken. Ik kan me goed voorstellen dat voor mensen met een iets kleiner hoofd, dit geen probleem zal vormen.
De oorschelpen zijn dan weer top. Mijn oren passen volledig in de schelpen, waardoor je geen last hebt van randgeluiden. Je zit echt even volledig afgezonderd. Goed om even in de zetel te relaxen.
In het verleden werden we al te vaak verwend dat zowaar alle koptelefoons een afzonderlijke schuiver hadden voor het geluidsniveau te regelen. Hier moeten we dit toch missen.

Design:
Prachtig in zijn totaliteit. Er werd ontzettend veel tijd gespendeerd aan het design van deze koptelefoon: de kleuren, mousse, textiel ...
Over kleur valt moeilijk een oordeel te scheppen, waar sommige mannen deze koptelefoon iets te vrouwelijk vinden, straalt het toch gedurfde mannelijkheid uit. Het is een apparaat dat opvalt en zo hoort dit ook met een koptelefoon. Hij moet gezien zijn !
In ieder geval heb je bij deze koptelefoon geen goedkoop plastiek gevoel door de textiel afwerking van het draagvlak, oorschelpen en kabels. De gebruikte plastiek onderdelen zijn gekleurd in een matte afwerking waardoor het een harmonisch geheel vormt.

Geluidskwaliteit:
Het valt op van het eerste nummer: de bassen worden goed geaccentueerd. Dit zonder te overdrijven. Om een oordeel te kunnen scheppen, heb ik verschillende muzieksoorten beluisterd. Conclusie: bij gewone doorsnee pop, jazz, rock is dit een prachtig toestel. Bij nummers met veel bass, begint het om de duur toch wat lastig worden. In deze nummers worden de bassen te veel geaccentueerd. Over de midden en hoge tonen valt weinig te zeggen, je hebt het gevoel dat deze mooi in balans zijn.

Eindconclusie:
Met dit toestel krijgt iedere man of vrouw waar voor zijn geld. Ik zou het toestel niet gebruiken als DJ, maar het is een leuke verschijning in de zetel of op straat. Over het geluid valt weinig op te merken, maar vermijd liedjes met heel veel harde bassen (tenzij je echte liefhebber bent, want deze komen goed door).

Heb jij ook een Elyxr Fusion On-Ear (Rood, Wit)?