Specificaties 10,1" (1920x1200), Android 7.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Zwart Review

jetspiking 9 maart 2017, laatste update op 15 maart 2017, 3.366 views

Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Zwart

Een mooie tablet voor een prima prijs. De tablet werkt soepel, zier er mooi uit, én biedt veel functionaliteit. Zie de uitgebreide review voor meer informatie.

Pluspunten

• Kwalitatief hoogstaand
  • Scherm
  • Uitbreidbaar geheugen
  • Snel

Minpunten

• Behuizing is niet zo mooi als de behuizing van een Apple tablet

Mijn moeder heeft voor haar verjaardag een Samsung Galaxy Tab A6 gekregen, natuurlijk kan ik het dan niet laten om hier een review over te schrijven.
Het toestel wordt gepresenteerd in eigenlijk een wat saaie doos. In deze doos zijn de oplader, handleiding en tablet te vinden. Je kunt zien dat er aan de doos niet veel geld besteed is, maar des te meer kwaliteit is te vinden in de tablet. Leest u verder als u hier meer over te weten wilt komen.

Model Galaxy Tab A6 10.1
Hybride of convertible Nee
Kleuren Zwart - Wit
Besturingssysteem Android Marshmallow (6.0)
Gewicht 525 gram
Kloksnelheid 1.6GHz
Werkgeheugen 2GB
Opslaggeheugen 16GB
Geheugenkaart lezer Ja

De hardware is naar mijn ervaring perfect. De tablet werkt lekker vlot, en is ideaal om mee te browsen, games te spelen en zelfs op te werken, echter is een toetsenbord dan wel aan te raden.

Meerdere mensen hebben aangegeven last te hebben van het random resetten van de tablet. Echter is dit geen enkele keer voorgekomen bij ons. De tablet draait op Android versie 6.1, terwijl hier eerst 6.0 op stond. Mocht u dit probleem ondervinden, kijk dan even of u toevallig een update beschikbaar heeft.

Over het scherm van deze tablet valt weinig te zeggen. Deze is kortweg gewoon goed. De helderheid is prima, het scherm is niet te stroef, en heeft een prima contrast. De tablet beschikt over een resolutie van 1920 * 1200, met een grootte van 10.1 inch en een pixel dichtheid van 224 pixels per inch. Ondanks dat de tablet niet beschikt over een AMOLED display, valt het mij niet op. De tablet heeft een glanzende scherm coating, wat eigenlijk altijd voorkomt bij touch displays.

De tablet heeft 16gb aan opslag, waarvan Android 5,76 GB in beslag heeft genomen. Dit is best wat, echter blijft er nog meer dan genoeg opslag over. Qua Bloatware valt het gelukkig erg mee, Samsung heeft de tablet schoon gelaten, met een aantrekkelijke Touchwiz. Erg fijn is dat de tablet een sd kaart uitbreidingsslot heeft, mocht je tóch nog een tekort aan opslag te verduren krijgen. Dit is netjes van Samsung, in plaats van dat zij net zoals Apple een model van 16 gb en 64 gb maken. Waardoor klanten die nét iets meer opslag nodig hebben verplicht zijn om de hoofdprijs voor het duurdere model te betalen.

De accuduur van dit toestel is prima, deze gaat met gemak 2 dagen mee bij normaal gebruik. De tablet heeft een browse tijd van 10 uur, wat aardig in de buurt komt van mijn ervaringen. Bij een game spelen gaat de tablet wat sneller leeg, maar dit is geen spelbreker... Hier hebben overigens alle tablets last van, en is volkomen logisch omdat de processor extra hard moet werken.

De tablet beschikt over een kunststof behuizing, die er weliswaar wat minder luxe uit ziet dan de aluminium behuizing van de iPad. Maar wel prettig vasthoud, je handen gaan bij langere tijd vasthouden niet zweten, terwijl dit bij een andere stof soms wel het geval is.

We vinden in de behuizing 3 poorten verwerkt, namelijk een micro sd slot, 3.5mm headphone plug, oplader.

De tablet beschikt verder over één volume knop, waarbij harder en zachter de bedienen is. Een aan knop, deze spreekt voor zich. De home knop waarbij je naar het startscherm terug springt. Dan vinden we twee speakers aan de onderkant, die goed geluid leveren.

De tablet is een kwalitatief hoogstaande tablet, voor een scherpe prijs. Twijfel niet verder tussen andere tablets, want deze tablet zal een perfecte keuze zijn.

Mocht je toch nog vragen hebben, stuur dan direct een bericht. Dan zal ik proberen deze nog voor de volgende dag te beantwoorden.

Tips zijn ook altijd welkom!

Vergeet niet even een beoordeling achter te laten, alvast bedankt!

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Zwart?

Tip: je kunt de review opslaan als preview. Dan had je hem zaterdag of zondag kunnen posten. Nu heb je een grote kans dat hij met een "0" wordt beoordeelt.
Ah, oke. Bedankt voor het doorgeven, ik zal hier volgende keer zeker op letten!
Ik heb de review af gemaakt, ik zou het tof vinden als je deze kunt bekijken, en tips kunt doorgeven.

Hoor het graag!
Ik zit te twijfelen tussen een +2 en +1. Een +1 omdat je nogal weinig tekst en toelichting hebt, en je review nogal kort is. Een +2 omdat het er grafisch gezien prima uitziet, en omdat je gebruik maakt van foto's.

Als je nog meer info erbij zet (gewoon tekst), dan krijg je van mij een +2 ;).
Dan zal ik dat zeker gaan doen! Bedankt voor het beoordelen!
Nog best weinig tekst om eerlijk te zijn :p. Wellicht dat je nog wat informatie en screenshots kan toevoegen over de software etc. :)

Als je dat wilt natuurlijk ;).

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 10 maart 2017 09:26]

Ja dat zeker :P, ik zal als ik thuis ben (school), nog wat foto's en tekst toevoegen. Heb je nog wat tips voor de foto's? Mijn hoogte breedte verhouding krijg ik niet goed...
Voorbeeld:

productreview: OnePlus 2 64GB Zwart review door AnonymousWP

Hier de code om je foto's aanklikbaar te maken, en dan zijn ze meteen het goede formaat: [img]linkje[/img]

Gewoon even de link veranderen ;).

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 10 maart 2017 09:50]

Dat ziet er inderdaad netjes uit, maar hoe krijg je dan die nette breedte, Die overal hetzelfde is?
Dat gaat automatisch als je die code toevoegt. Ik zie nu dat het niet goed is gegaan. Zie hier voor de code: http://pastebin.com/PZMEkNXg
Hoi,

Inmiddels ben ik begonnen met een nieuwe review te schrijven van een 3d printer, echter gebruik ik de insluitcode die je hebt doorgestuurd, maar het enige wat ik te zien krijg is dit:

Ik heb dit gebruikt, wat leid tot bovenstaand resultaat

[imghttp://imgur.com/iWauDGH[/img]

En dit:

[img]http://imgur.com/iWauDGH[/img]

Weet jij toevallig hoe ik dit moet oplossen?
Alvast bedankt!

Mvg,

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 3 juli 2017 13:14]

Dat is raar. Misschien dat deze FAQ je wat inzicht kan geven: https://gathering.tweakers.net/forum/faq/20#tag_img
Ik heb die inderdaad nu gebruikt bij mijn nieuwe review, echter weet ik niet wat de verhouding is van de foto's, waardoor de verhoudingen altijd een beetje "messed up" lijken. Ik heb nu een redelijke verhouding gevonden, alleen deze moet ik wijzigen als ik mijn mobiel schuiner houd (Ik krijg dan meer hoogte en dan moet ik dus eigenlijk gaan gokken hoe het ongeveer moet zijn en door blijven proberen totdat ik tevreden ben met het resultaat.

productreview: FlashForge Inventor review door jetspiking
Foto's zijn prima qua verhouding toch? :)

Die problemen hebben de reviewers ook, tenzij je vaste templates maakt op verschillende resoluties etc.
Een hele vooruitgang in vergelijking met je vorige review.

Ik zie dat je al adviezen van AnonymousWP krijgt. Kijk wel nog een keer naar je tekst. Het woord kwa schrijf je niet op deze manier. Zelf zou ik geen emoji's gebruiken maar het is jouw review. Kijk anders ook eens naar de user-reviews van de maand voor de nodige inspiratie.
Bedankt voor het doorgeven, "kwa" schrijf je inderdaad gewoon als qua. Bedankt voor de tips. Als ik weer een keer iets nieuws in huis heb, kan ik weer een review gaan schrijven.
Hoi, weet niet of je erin geïnteresseerd bent, maar ondertussen een review geschreven over de Flashforge Inventor 3d printer, misschien leuk om nog is door te lezen.

productreview: FlashForge Inventor review door jetspiking
Goedemiddag, zelf heb ik ook deze tablet en ben er tevreden mee. Maar Android 6.1 is er volgens mij niet alleen 6.0.1. Waar haal je die update vandaan?
Sorry, in mijn review staat 6.1, maar het is 6.0.1, ik ga het dadelijk direct aanpassen.