Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Elyxr Vitae In-ear (Zwart) Review

LorenzCDNewbie 8 maart 2017, 179 views

Elyxr Vitae In-ear (Zwart)

Topproduct. Geweldig bas & algemene geluidskwaliteit. Mooi design en enorm comfortabel, ook tijdens het lopen. Correcte prijs. Helaas moeilijk om op te bergen in het hoesje & er is geen mogelijkheid om een nummer te skippen.

Pluspunten

• design & comfort
  • geluidskwaliteit
  • prijs

Minpunten

• opbergen
  • geen mogelijkheid om te forwarden

Ik heb de ELYXR Vitae reeds enkele weken in mijn bezit en ben echt ENORM TEVREDEN.

Hoewel de ELYXR vitae ook enkele minpunten heeft ben ik enorm verrast door deze ''oortjes''.
De ervaring begint bij het openen van het driehoekige hoesje. Mooi uitzicht en gemakkelijk op te bergen.
De oortjes zelf zien er eveneens top uit. Ik heb de grijze variant, met een rood accent aan de boxen zelf. Het koord lijkt van stof maar afgewerkt met een plastic omhulsel, hetgeen er voor zorgt dat het geheel kwaliteit uitstraalt.
Naast het mooie uiterlijk voelen de oortjes comfortabel aan in de oren. Zelfs na enkele uren luisteren irriteren ze niet. Ik heb ze ook enkele keren gebruikt tijdens het joggen. Geen enkele keer zijn ze uit mijn oren gevallen, echt een pluspunt!
Een andere zeer positief en zeer belangrijk pluspunt is dat de geluidskwaliteit van de ELYXR enormm zuiver is. De oortjes zijn getest bij R&B, Hip-Hop, Pop, Metal en Deep House. Telkens gaf dit een top geluid. Maar hetgeen dat de Vitae echt onderscheid van zijn concurrenten is de enorm fijne bas. Heerlijke diepe, volle bas.

Door het trendy maar tegelijk sober design past de Elyxr Vitae bij alle leeftijdsgroepen, toch raad ik hem vooral aan mensen die liefhebber zijn van muziekstijlen waarbij de bastonen niet te missen zijn.

Helaas ondervond ik ook enkele kleinere nadelen.
Zo vond ik het opnieuw opbergen van de oortjes in het hoesje niet altijd even eenvoudig. Een systeem zoals bv OnePlus en Apple hebben, waarbij je de oortjes wikkelt rond een oppervlakte, miste ik hier.
Daarnaast vond ik het, vooral tijdens het lopen, vervelend dat ik niet aan de oortjes zelf kon ''zappen''. Om het volgende of vorige liedje op te zetten moet je steeds je smartphone uit je broek halen. Vervelend maar podcasts bieden de oplossing.

Hoewel er enkele minpuntjes zijn raad ik de Elyxr Vitae enorm aan! Zeker de investgering waard.

Heb jij ook een Elyxr Vitae In-ear (Zwart)?

Twee keer klikken op de afstandsbediening brengt je naar het volgende nummer, drie keer naar het vorige. ;)